Sosyal medya platformları, firmaların kendilerini ve ürünlerini tanıtmak için en sık kullandığı mecralardır. Tabii ki markaların bu mecralarda yer alma sebepleri insanların sosyal medya mecralarında çok fazla geçiriyor olmalarından kaynaklanıyor. Fakat markaların burada var olurken dikkate almadığı, atladığı bazı noktalar bulunuyor.
Sosyal medya çok hızlı değişim gösterebilen bir yer. Markalarında bu değişime hızlıca adapte olması gerekiyor. O yüzden biz de bugünkü yazımızda markalar sosyal medya yönetimi yaparken nelere dikkat etmeliler, hangi konularda hassas olmalılar gibi noktalar üzerinde duracağız. Hadi o zaman anlatmaya başlayalım.
İçerik Takvimi Oluşturmamak
Sosyal medya sürekli olarak yer alabilmek için ve kullanıcılara farklı içerikler sunabilmeniz için bir içerik takvimi oluşturmalısınız. Bir içerik takvimi oluşturduğunuz taktirde sosyal medya hesaplarınız üzerinden paylaşacağınız içerikleri önceden planlayabilir ve bu sayede görselleriniz veya metinleriniz üzerine daha fazla çalışabilirsiniz. Peki bu neyi başarmanızı sağlar? Tabii ki daha kaliteli içeriklerle kullanıcıların karşısına çıkmanızı sağlar.
İletişim Dilinin Bulunmaması
Sosyal medya mecraları üzerinden kullanıcılarla iletişime geçerken size ait bir dilinizin olması gerekiyor. Hedef kitlenizi düşünerek, kendinize ait bir dil oluşturmalısınız. Kullanacağınız dil hedef kitlenize göre değişiklik gösterebilir. O yüzden bunlar bunu yaparak başarılı oldu, biz de bunlar gibi davranalım bizde de tutar kafasından daha çok hedef kitlenizi tanıyarak bu dili oluşturmalısınız. Bu sizi takip kişilerin hoşuna gidecektir. O yüzden iletişim dili oluşturmanız sizin için önemli olacaktır.
Hedef Kitleyi Belirlememek
Hedef kitlenizin kim olduğunu, yaşadığı yere, kullandığı cihazı, hangi ilgi alanlarına sahip olduğunu gibi bilgilere hakim olmanız gerekiyor. Bu bilgileri bildiğiniz taktirde buna göre bir strateji geliştirme şansınız oluyor. Karşınızdaki kitlenin sizden ne istediği bilmek sizin işinizi oldukça kolaylaştıracaktır. O yüzden mutlak hedef kitlenizi tanımanız gerekiyor.
Paylaşım İçin Zamanlama Belirlenmemesi
Sosyal medyada önemli şeylerden bir tanesi de doğru zamanlarda doğru paylaşımları gerçekleştirmektir. Yine burada hedef kitleniz devreye giriyor. Hedef kitleniz hakkında doğru bilgi sahibi olduğunuz taktirde hedef kitlenizin hangi zaman aralığında aktif olduğunu da inceleyebilirsiniz. Bunun dışında Google Analytics üzerinden e-ticaret sitenizin en çok hangi zaman aralığında ziyaret edildiğini de inceleyebilirsiniz. Bu incelemeyi gerçekleştirerek firmanıza ilgi duyan insanlar hangi zaman aralığında aktif olduğunu da tespit edebilirsiniz.
Takipçilere Dönüş Yapmamak
Sosyal medya üzerinden sizinle iletişime geçen insanlara mutlaka geri dönüşte bulunmanız gerekiyor. Bu ilişkiler müşteri memnuniyeti için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin sorularına ya da ürünlerle ilgili yaşadıkları problemlere olabildiğince hızlı geri dönüş yapmanız sizin için artı bir özellik olacaktır. Bu süreci doğru yönettiğiniz taktirde müşterilerinizin sizin hakkınızdaki bakış açısı da olumluya evrilmeye başlayacaktır.
Görselsiz İçerikler Paylaşmak
Kullanıcıların ilgisine çekebilmek için hazırladığınız içeriklerde görsel kullanmak önemlidir. Sosyal medya içeriklerinde sadece metin hazırlamak ya da link paylaşmak devri artık bitti diyebiliriz. O yüzden mutlaka hazırladığınız içeriklerde görsel kullanmalısınız. Bunun için de en başında söylediğimiz gibi bir içerik takvimi oluşturduğunuz taktirde bu kullanacağınız görselleri hazırlayabilmek için vaktiniz olacaktır. Son saniyelerde bu işleri yapmak aceleye geleceği için tam istenildiği gibi olamayabilir. Yani aslında yapmış olmak için yapmak gibi bir şey olacaktır.