Sosyal medya üzerinde pazarlama çalışmaları yaparken bilmeniz gereken bazı terimler bulunuyor. Sosyal medyada yaptığınız pazarlama çalışmalarından sonra anlamlandırmanız gereken verileri anlayabilmek için bu terimlerin ne anlama geldiğini öğrenmelisiniz. Bu terimlerin ne anlama geldiğini öğrendikten sonra sosyal medyada yaptığınız pazarlama çalışmalarında daha kolay strateji üretebileceğinizden emin olabilirsiniz. Birçok sosyal medya mecrası olsa da neredeyse hepsinde kullanılan terimler birbiriyle paralel olduğu için temel terimlerin ne anlama geldiğini öğrenmeniz sizin için yeterli olacaktır. Hadi o zaman terimlere göz atmaya başlayalım.
Facebook ve Instagram’daki Terimler
Facebook’ta bulunan terimlerle Instagram’da bulunan terimler birbirine çok benzer olduğu için ikisini aynı başlık altında inceleyeceğiz.
Beğeni: Sayfanız üzerinde paylaştığınız içerikleri kaç kişinin beğendiğini gösterir.
Paylaşım: Sayfanız üzerinde paylaştığınız içeriklerin kaç kişi tarafından paylaşıldığını gösterir.
Yorum: Sayfanızda paylaştığınız içeriklere kaç kişinin yorum yaptığını size gösterir.
Kaydedilenler: Bu istatistiğe sadece reklam verdiğiniz zaman erişebilirsiniz. Instagram’da yaptığınız paylaşımların kaç kişi tarafından kaydedildiğini gösterir.
Erişim: Paylaştığınız içeriklerin organik ya da reklam yapılmış hali ile kaç kişiye ulaştığını size gösterir.
Sayfa erişimi: Hesabınızın belli bir zaman dilimi içerisinde kaç farklı tekil kullanıcı tarafından ziyaret edildiğini size gösterir.
Görüntülenme: Hesabınızın ya da içeriklerinizin toplamda kaç tekil kişi tarafından görüntülendiğini size gösterir.
Toplam web site yönlendirmeleri: İçerik paylaşımınız ya da yaptığınız reklam çalışmasından web sitenize gelen toplam trafiği gösterir.
Tıklama: Yaptığınız reklam çalışmalarındaki toplam tıklanma sayısını size gösterir.
Harcanan tutar: Reklamlarınızda harcadığınız bütçeyi gösterir. Reklam devam ederken o güne kadar harcanan bütçeyi görebildiğiniz gibi, reklam bittiğinde de toplam harcanan bütçeyi görebilirsiniz.
Tıklama başına maliyet (CPC): Reklam modelleri arasında yer alan bir modeldir. Reklam yayınlanırken nasıl para harcanması istiyorsanız ona göre para harcanır. Bu model tıklama başına bütçenizi harcar. Yani kullanıcılar reklamınızı gördüğünde sizden para almaz, tıklandığında bütçenizde azalma olur.
Takipçiler: Sizin hesabınızı takip eden kullanıcı sayısını size gösterir.
Takip edilenler: Sizin takip ettiğiniz Twitter kullanıcılarının sayısını size gösterir.
Retweet: Atılan tweetin başka kullanıcılar tarafından hesaplarında paylaşılmasıdır.
Mention: Atılan tweet’te bir başka kullanıcıdan bahsetmek ya da onu da tweet’e eklemek.
Toplam web site yönlendirmeleri: Attığınız tweetlerdeki linkler üzerinden web sitenize gelen toplam yönlendirme trafiğini size gösterir.
Toplam durum güncellemesi: Belli bir zaman dilimi içerisinde yapılan toplam durum güncellemesini size gösterir.
YouTube
Beğeni: Hazırladığınız video içeriklerin kaç kişi tarafından beğenildiğini size gösterir.
Beğenmeme: Hazırladığınız video içeriklerin kaç kişi tarafından beğenilmediğini size gösterir.
İzlenme: Hazırladığınız videoların kaç kez izlendiğini size gösterir.
Paylaşım: Videolarınızın kaç kez farklı platformlar üzerinde paylaşıldığını size gösterir.
Ortalama görüntülenme sayısı: Hazırlamış olduğunuz videonun ortalama olarak kaç saniye/dakika olarak oynatıldığını size gösterir.
Aboneler: YouTube kanalınıza abone olan tekil kullanıcı sayısını size gösterir.
Oynatma listesi: YouTube kanalınıza bulunan birden fazla videonuzu bir araya getirip liste haline getirebildiğiniz araçtır.
Trafik kaynağı: Videolarınızın nereden trafik aldığını size gösterir.
Tekil görüntüleyen kişi sayısı: Hazırladığınız videoyu tekil olarak kaç kişi görüntülediğini size gösterir.
Sosyal medyada pazarlama çalışması yaparken bilmeniz gereken temel terimleri anlattık. Dikkat etmeniz gereken terim bu şekilde. Artık daha kolay bir şekilde sosyal medya pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz.