Günümüzün dijital çağında, işinizin başarısı için bir sosyal medya varlığı oluşturmak çok önemlidir. Sosyal medyanın kullanımına kayıtsız kalırsanız, pazarlama hedefleriniz ile birlikte işletmenizin genel büyümesini de engelleyebilirsiniz.
Hiç kuşkusuz küreselleşen yaşamın en değerli parçası internettir. Neredeyse kullanılmadığı bir alan yok demek hiçte abartılı olmazdı. Gelişen ve gittikçe büyüyen bu süreçte sosyal medya da kaçınılmaz küresel bir fenomen haline geldi. Kullanım ve kullanıcı oranlarında olan büyüme de iletişimin büyük bir kısmının sanal ortamlarda olmasını sağladı. Şuan yaklaşık olarak 2,62 milyar sosyal medya kullanıcısı var. Bu sayının 2021 yılına kadar 3 milyardan daha fazla bir sayıya çıkması beklenen tahmini bir istatistik. Dezavantajları var tabi ki ama pazarlama açısından baktığımız zaman kuşkusuz ki avantajlarının çok yüksek olduğunu tahmin etmek hiç zor değil. Bu sebeple sosyal medya, özellikle varlıklarını organik olarak genişletmek isteyen işletmeler için mükemmel bir pazarlama aracıdır.
İşletmenizin markalaşma ve pazarlama çabalarını artırmak için başarılı bir pazarlama inisiyatifi oluşturup, başarılı bir şekilde somut sonuçlar halinde kazanımlar elde etmek için kanıtlanmış sosyal medya yöntemlerini de kullanmak sistemin zorunlu tarafıdır.
Markalaşma ve pazarlamada kullanabileceğiniz sosyal medya süreçlerini inceleyelim;
Facebook Dinamik Reklamlarını Kullanın
Sosyal medyada mobil reklamlar oluşturmak, potansiyel müşterilere ürünlerinizi kolayca çevrimiçi alanda görüntüleme ve böylece potansiyel kitlelere satın alma fırsatlarını da verir. Facebook pazarlama istatistikleri, mağaza içi satın alımların yüzde 49’unun dijital katılımlardan elde edildiğini doğrulamaktadır.
Dinamik reklamlar diğer reklamlara benzer. Fakat her ürün için ayrı bir reklam oluşturmak yerine, reklam vermeyi istediğiniz ürün toplamı için otomatik bir olanak ile veri akışınızdaki görsel ve bilgileri kullanan bir reklam şablonu oluşturabilirsiniz. Dinamik reklamlar, sizin için sitenizde önemli olan eylemleri gerçekleştirerek e-ticaret sitenize daha önce ilgi göstermiş insanlara reklamlarınızı gösterir bunun için de pikseller kullanır.
Bu reklam öğelerinde reklamları ürün envanter kataloglarına, promosyonlarına ve fiyatlandırmasına göre özelleştirmenize de olanak tanır. Örneğin; dinamik reklamlar ile fiziksel bir mağaza konumunda bir perakende işletme için de ülke çapında ya da sınırların dışarısında hedeflemeler ile satış etkinlikleri başlatabilirsiniz.
Promosyonlar İle Ziyaretleri Tetikleyin
Genel hedefiniz potansiyel müşterileri, ürünlerinizi çevrimiçi olarak satın almaya veya bir satın alma işlemini tamamlamak için mağazanızı ziyaret etmeye teşvik etmek olmalıdır. Tüketicilerin yüzde 42’si ürünlerini çevrimiçi satın almayı tercih ediyor olsa da bir e-ticaret sitesi dışında da müşterilerinize özel promosyonlar ve indirimler sunarak fiziksel mağaza konumlarınızda işletmenizi ziyaret etmeleri için teşviklerde bulunabilirsiniz.
Nitekim, Twitter kullanıcılarının yüzde doksanı sadece bu promosyon ve teşvikleri yakalamak için sosyal medyadaki perakende mağazaları takip ettiklerini söylüyorlar.
Sosyal medya trafiğini e-ticaret mağazanızın yanı sıra fiziksel mağazanızın da konumuna getirmenin en etkili yöntemlerinden biri de çevrimdışı etkinlikler düzenleyip bunları sosyal medyada pazarlamaktır. İşletmenizin çevrimdışı ziyaretlerini etkilemek için yaratıcı yollar arıyorsanız, bu ayrıntılı ipuçlarına bir göz atmalısınız.
- Mağaza konumlarında ücretsiz etkinlikler sunun; Bir kahve dükkanı işletiyorsunuz bir web siteniz de mevcut. Yeni müşterilerinize ücretsiz bir kahve tadımı etkinliği düzenleyebilir ve bu etkinliği sosyal medyada tanıtabilirsiniz. Bu ayrıca markanızla olumlu tüketici deneyimleri elde etmenin de mükemmel bir yoludur.
- Mağaza hediyeleri; İnsanlar ücretsiz öğeleri ve değerli hissedilmeyi severler. Bu yüzden bir mağaza eşantiyonu sunmak ve sosyal medya kanallarınızda bunu tanıtmak, fiziksel ya da e-ticaret mağazanızdan anlamlı satış fırsatları elde etmenizin mükemmel bir yoludur. Bu etkinlikleri oluştururken, marka bilinirliğini teşvik ettiğinizin farkında olun. Markanızda yaygın bir ilgi uyandırmak için kendi markalı ürünlerinizi tanıtmaya ve dağıtmaya çalışın.
- Aşırı promosyonlar kullanmaktan kaçının; Sosyal medya kitlenizin ilgisini artırmak bir çocuğun dikkatini çekmek gibi bir şeydir. Bu yüzden işletmeler genellikle sosyal medyada kitlesinin dikkatini çekmek için aşırı tanıtımlar ve promosyonlar kullanmaya başvururlar. Kupon kodları ve tanıtımlarda aşırıya gitmek, sosyal medya kitleniz ile etkileşimlerinize ve onların size odaklanmasına büyük ölçüde zararlar verebilir. Zaman koşullarını dengelemelisiniz.
Müşterilerizi Değerlendirmeler Bırakmaya Teşvik Edin
Tüketicilerin yüzde 90’ı alışveriş yapmadan önce veya e-ticaret mağazanızı ya da fiziksel konumunuzu ziyaret etmeden önce çevrimiçi incelemeler yapar. Ayrıca; tüketicilerin% 88’i internet üzerinden yapılan yorumlara, ağızdan ağza verilen öneriler kadar güveniyorlar. Çevrimiçi incelemeler, tüketiciler için güvenilir ve kanıtlanmış bir kaynak aracı olduğundan, potansiyel müşterileriniz için mevcut müşterilerinizden işletmenize dair olumlu yorumlar toplamaya odaklanmalısınız. Google, Facebook ve Twitter, tüketiciler için çevrimiçi yapılan yorumların önde gelen kaynağıdır.
Negatif bir yorum aldıysanız, cesaretinizi kırmayın. Müşterilerinize iyi bir dönüş, hizmet veya tatmin edici bir cevap ya da küçük hediyeler sunarak profesyonel olarak olumsuz yorumlara dönüşler sağlamak ağızdan ağza iletişimi içinde başarı oluşturur. İyi bir şekilde değerlendirilmelidir.
Nefes Kesen Fotoğraflar Çekin Ve Paylaşın
İçerik pazarlama şirketi Skyword tarafından yapılan bir çalışmada, güzel ve etkili görsellerin sosyal medyada görüşlerin yayılması ve iletişim üzerinde yüzde 94’lük bir artışa yol açtığı sonucuna varılmıştır. Sosyal medya feed’inizi süslemek için, fotoğraflarınızın hedef kitlenizi büyüleyeceğinden emin olmak için yüksek kaliteli bir kamera veya düzenleme yazılımı temin edebilirsiniz.
Sosyal medya, e-ticaret siteleri ya da markasını tanıtmak ve çevrimiçi kitleler ile bağlantı kurmak isteyen fiziksel mağaza sahipleri için mükemmel fırsatlar sunuyor. Artık, sosyal medyayı işletmeleriniz için nasıl kullanabileceğinize dair fikir edindiniz. Hem çevrimdışı hem de çevrimiçi olarak elde edebileceğiniz başarı miktarında bir sınırlama yoktur. Sadece doğru zaman da doğru şekilde değerlendirmeniz gerektiğini unutmayın.