İşletmeler, Instagram’da yaptıkları hatalardan dolayı Instagram mecrasından daha az dönüşüm elde ediyorlar. İşletmelerin genelinin günlük olarak paylaştıkları içeriklerde yaptıkları hatalar para kaybetmelerine neden oluyor. Çok sık olarak yapılan bu hataları yapmamak için önce bu hataların ne olduğunu bilinmesi lazım. O yüzden biz de bugün bu konu üzerinde duracağız. O zaman işletmelerin Instagram’da günlük içerik paylaşırken en sık yaptığı hatalar neymiş onlara bakmaya başlayalım.
Profil Bilgilerinin Düzenlenmemesi
Profiliniz, takipçilerinizle ya da farklı yollarla hesabınızı keşfeden kişiler tarafından ziyaret ediliyor. Hesabınızı işletme profilini geçirdiyseniz zaten haftalık kaç kişi ziyaret ettiğini de görebilirsiniz. Instagram profilinize gelen kişilere gerekli olan tüm bilgileri Instagram profilinizde vermelisiniz.
Sahte Takipçi veya Etkileşim Satın Almak
Evet, işte şimdi geldik zurnanın zırt dediği yere. Çoğu işletmenin yaptığı en büyük hatalardan bir tanesi de sosyal medya hesaplarında takipçi veya etkileşim satın almak. Aldığınız sahte takipçiler, hesabınızın büyük olduğunun izlenimini verse de size dönüşüm namını hiçbir şey getirmiyor.
Etkileşim oranı paylaşım başına gelen yorum ve beğeni sayısının toplam takipçi sayısına bölünmesiyle elde ediliyor. Aldığınız sahte takipçiler paylaşımlarınızla etkileşime geçemeyeceği için genel olarak etkileşim oranınızı düşüreceklerdir. Bu olayın bir de reklam boyutu var. İşletmeniz için Instagram’da reklam yaptığınız takdirde bir de hedeflemelerinizde fake hesapları hedeflemek zorunda kalacaksınız. Yani en net ifadeyle takipçiye sadece satan memnun, alan kesinlikle pişman.
Şimdi gelelim bir de sahte yorum ve beğeni satın almaya. Bu da markanızı bir katma değer sağlayabilecek bir çalışma değildir. Aldığınız sahte beğeni ve yorum size sadık bir takipçi ve aynı zamanda geri dönüşüm olarak gelmeyeceği için sadece sizin para ve zaman kaybetmenize yol açar.
Çok Fazla Hastag Kullanımı
Hastag çalışmasını doğru bir şekilde yaptığınızda size takipçi ve etkileşim olarak geri döneceğini bildiğiniz gibi bunu abarttığınız zaman etkileşimin ve takipçinin sayısının artmayacağını öğrenmelisiniz. İçeriklerinizde, paylaşım başına 5-10 arası hastag kullanmanız etkili olacaktır. Tabii ki bunun yanında kullandığınız hastaglarin içeriklerinizle ve hedef kitlenizle bağlantılı olduğunu unutmamalısınız.
İçerik Planlamasının Yapılmaması
Instagram’da işletmelerin en sık yaptığı hatalardan bir tanesi de içerik planlamalarının olmamasıdır. İçerik çalışmalarının bir plan dahilinde gerçekleştirilmemesi, insanlara karşı düzensiz bir profil görüntüsü çizer. Şunu kesinlikle unutmamalısınız ki; içeriklerinizi planlayarak ve farklı konseptler yaratarak hazırladığınız takdirde hem hesabınızın etkileşimi artacak hem de hesabınıza yeni takipçiler gelmeye başlayacak.
Çözünürlüğü Düşük Olan Görseller Paylaşmak
Konumuz Instagram hataları olunca konu bir şekilde düşük çözünürlüğe geliyor. Instagram’ın asıl amacı fotoğraf paylaşmak üzerine kurulmuştur. Bu yüzden bu mecrada paylaştığınız fotoğrafların çözünürlüğünün önemi daha da artıyor. Paylaştığınız fotoğrafların çözünürlüklerinin düşük olması hesabınızın etkileşimlerinin ve takipçi sayısının düşmesine neden olacaktır. Bu yüzden bu mecrada paylaştığınız görsellerin çözünürlüklerine ekstra özen göstermelisiniz.
Satış Odaklı İletişim Kurmak
E-ticaret işletmesi olarak sosyal medyadaki amacınız satış olabilir ama Instagram’da bunun seviyesini korumak zorundasınız. Siz, bir işletme olarak ürününüzü ya da hizmetinizi satmak istiyor olabilirsiniz ama unutmamalısınız ki kullanıcılar orayı sadece bir şeyler satın almak için kullanmıyorlar. Bir işletme olarak Instagram’da, müşterilerinize ara ara ürün alternatiflerinizden bahsediyor olsanız da bu yaptığınızdan daha çok onlarla etkileşime girebilecek ve onlarla sıcak iletişim kurabilecek içerikler paylaşmanız gerekiyor.