E-Ticarette Sosyal Medya Pazarlama
Sosyal medya pazarlaması birden fazla pozitif getirisiyle birlikte e-ticaretin vazgeçilmez bir parçasıdır diyebiliriz. E-ticaret sitelerin açısından sosyal medyayı pazarlama aracı olarak kullanmanın birden fazla sebebi bulunuyor. Bu sebepler genel olarak şu şekilde; tüketiciler ile iletişim kurma, interaktif olarak iletişim sağlayabilme, tüketicilerin taleplerini ve popüler olan şeyleri inceleyebilme, marka bilinirliği ve ürün tanıtımı gibi daha çok birçok sebep bulunuyor. Bunun haricinde yapılan araştırmalara göre tüketicilerin sosyal medya pazarlaması yapan firmalara daha fazla güven duyduğu anlaşılmıştı. Yani durum bu şekildeyken mutlaka ama mutlaka sosyal medya pazarlamasının içerisinde yer almanız gerekmektedir.
E-Ticarette Sosyal Medya Pazarlama Neden Önemli?
Artık kullanıcılar bir ürün alacakları zaman, firmaların sosyal medya hesaplarına bakıyorlar, inceliyorlar ve kararlarını ona göre veriyorlar. O yüzden e-ticaret sitesi sahipleri mutlaka sosyal medyayı bir kazanım kanalı olarak değerlendirip bu alana yatırım yapmalılar. Sektörlerine uygun olan sosyal medya mecrasını belirleyip ona uygun içerik sosyal medya pazarlaması çalışmalarında bulunmalılar. Her geçen gün e-ticaret sektöründe, dijital medya ve pazarlama daha da önem kazandığı için e-ticaret sitesi sahipleri daha fazla vakit kaybetmeden hızlı bir şekilde bu alana yönelmeliler.
E-Ticarette Sosyal Medya Pazarlama Teknikleri
E-Ticaret sitelerinde satışı arttırma yöntemleri arasında yer alan sosyal medya pazarlama, doğru kullanıldığı zaman yeni takipçiler ve dolayısıyla müşteri kazanmış olursunuz. Sosyal medyası olmayan bir e-ticaret uzun vadede gerileme göstererek, müşteri tarafında güven yetersizliğinden dolayı satış kaybedebilirsiniz.
Kullanabileceğiniz en tekin sosyal medya kanalları olarak Facebook, Instagram ve Youtube’u öneriyoruz. Ancak tüm sosyal medya ağlarında işletmenize ait bir hesap olmalıdır.
1 – Sosyal medya reklamları:
E-Ticaret ürünlerinize en uygun reklam modelini seçerek kurulum yapın. Reklamlarda doğru hedeflemeler yapın. Hedeflemeler arasında; bölge, cinsiyet, yaş mutlaka seçim yapmanız gereken kriterdir. Kişilerin ilgi alanlarını göz önünde bulundurarak rakip hedef kitlelerini kullanın. Reklamlarınız düşük bütçeli ise analizlere dayanarak doğru zaman dilimlerinde reklam gösterimi yapın. Rakip reklamlarını mutlaka analiz edin ve faaliyetlerini takip edin. Unutmayın sosyal medya reklamlarında paranız kadar varsınız.
2 – Paylaşımlar:
- Paylaşım sıklığınızı düzensiz düzende yapın. Yani saat 11:00 – 12:30 arasında yapacağınız paylaşımların tümü aynı dakikalarda değil farklı zamanlarda paylaşın. Sitenize en yoğun giriş saatlerini tespit ederek bu zamanlarda paylaşım yapmaya dikkat edin.
- Arka arkaya yapacağınız paylaşımlar size takipçi kaybettirecektir.
- Takipçileriniz ile sıcak ilişkiler içerisinde bulunun. Yapılan yorumlara cevap verin ve beğenin. Gerekirse takipçilerinizi takip edin. Takip yapmanız kişilerin hoşuna gidecektir.
- Yapılan şikayetleri mutlaka dikkate alın. Takipçilerinizin yazdıklarına otomatik cevap vermekten kaçının. Gerekirse özür dileyin. Yanlış anlaşmalar için açıklamalar yazın.
- Paylaşım görselleriniz dikkat çekici ve sade omasına özen gösterin
- Tüm sosyal medya kanallarınız arasında bağ olsun. Sayfa bilgileriniz ve paylaşımlarınız birbirlerine uyumlu olsun.
- Paylaşım videoları kısa ve ilgi çekici olmalıdır. Görsel ve ses kalitesini yüksek tutun.
- Kampanya paylaşımları kurgulayın, hediye verin. Hediye ve bedava ürünleri herkes beğenir.
- Özel günler ve bayramlar için paylaşım takvimi oluşturun ve hazırlıklı olun. Gündemi takip edin.
- Profil fotoğrafınızı çok sık değiştirmeyin. Değiştirseniz bile çok keskin değişiklik yapmayın. Zira takipçileriniz için bir modelsiniz. Renk ve resimlerle sizi özdeşleştirir.
- Paylaşımlarınıza karşı küfür ve hakaretler gelebilir. Küfür eden kullanıcıları engellemek yerine yaptığı yorumları sadece yorum yapanın göreceği şekilde gizleyin.
Facebook Kullanımı
- İşletmenize uygun Facebook sayfası oluşturun. Kurumsal bir sayfa oluşturmak belki tüm gününüzü alabilir.
- Kapak fotoğrafınız mutlaka sizi temsil etsin.
- İşletme sayfanızda web site adresiniz, hakkımızda, iletişim bilgisi ve harita-konum bilgilerinizi eksiksiz girin.
- Sayfa Url’nin isminiz olmasına dikkat edin. Örnek: facebook.com/projesoft/
- Zaman zaman video yükleyin ve paylaşın. Video gösterimi resim gösteriminden daha fazladır.
- Yazıları kısa tutun. Anlatmak istediğinizi bir kaç kelime veya 2 cümle ile anlatın. Yazı ile resim birbirini tamamlasın.
Instagram Kullanımı
- İşletmenize ait işletme sayfası kurun.
- Sayfa bilgileriniz eksiksiz tamamlayın.
- Görsel kaliteyi yüksek tutun
- Video ve hikaye paylaşımları yapın.
- Yazıları kısa tutun. Anlatmak istediğinizi bir kaç kelime veya 2 cümle ile anlatın. Yazı ile resim birbirini tamamlasın.
- Eğer çok fazla yorum alıyorsanız, tek tek cevap yerine aralarda toplu cevap verebilirsiniz.
- Kişilere yapacağınız cevaplarda kişileri etiketleyin.
- Mesajlara cevap yazın. Küfür ve hakaretlerin nedenini öğrenin. Karşılıklı kavga ve laf yarışından kaçının.
- Karşılıklı takipleşmelerden kaçınmayın.
Youtube Kullanımı
- Diğer sosyal medya kanallarınız gibi Youtube kanalınızı mutlaka işletme bilgilerini ve kanal düzeninizi profesyonelleştirin.
- Sürekli video üretin.
- Videolarınız eğer ilgi çeken bilgiler veriyorsa süre sınırınız olmayabilir. Ancak ufak tanıtımları kısa süreli tutun. Max 3 dakika gibi.
- Paylaşım videolarınızı kategorize edin. Mutfak eşyası tanıtımı ise kategoriniz Mutfak ürünleri, tekstil ürünleri ise, ev tekstili, giyim gibi kategorilere ayırın.
- Video başlıklarınız için araştırma yapın kafa yorun. Anlattığınız konu nasıl aranıyor, rakipler hangi başlıkları kullanmış araştırın.
- Videolarınız arasında ekran bilgisi girebilirsiniz.
- Video açıklama kısmında konu ile alakalı diğer videolarınızın linkini paylaşın.
- Video ekranınızın sağ alt kısmını işletme logonuzu ekleyin.
- Videonuzun son saniyelerinde beğeni ve paylaşımı arttıracak butonlar ekleyin.
- Youtube paylaşımlarında yazılan her yoruma cevap vermek zorunda değilsiniz. Takipçi ve izleyiciler genellikle birbirlerine cevap yazmayı, tartışmayı çok severler. Olumlu yorumlara beğeni yapabilirsiniz.
- Rakiplerinizi sürekli takip edin, hangi konulara değinmişler, hangi videoları en çok beğeni ve izleme almış fikir edinin.
Linkedin Kullanımı
- İşletmenize ait mutlaka bir Linkedin hesabınız olsun.
- Tüm çalışanlarınızın Linkedin’de aktif olmasını sağlayın.
- İş hayatı ve sektörünüzle ilgili günde 1 tane bile olsa paylaşımda bulunun.
- İlgili işletmeler ve kişileri takip etmekten kaçınmayın.
- Personel arayışlarınızı Linkedin’den duyuru yapabilirsiniz.
- Ürün satışları için Linkedin pek uygun bir mecra değildir.