Twitter’da takipçi sayınızı artırmanız, Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi ve geri dönüşleri artırabilmeniz için önemlidir. Twitter’da organik bir şekilde takipçi artırmak istiyorsanız direkt olarak sizinle ilgilenen kitleye ulaşmak için uğraşmalısınız. Bu kitleye ulaşabildiğiniz takdirde aldığınız geri dönüşümlerin kalitesi de artacaktır. Unutmamalısınız ki sahte takipçi, düşmanınızın size veremeyeceği zararı size veriyor. Sakın ama sakın sahte takipçi almayın. O zaman şimdi organik bir şekilde Twitter’da takipçi sayınızı nasıl artırabilirsiniz onu konuşalım.
Düzenli Olarak Paylaşım Yapın
Twitter’da yapacağınız takipçi artırma çalışmaları arasında Twitter platformunu aktif bir şekilde kullanmakta yer alıyor. Hesabınız üzerinde düzenli bir şekilde aktif olarak yeni içerikler paylaşmalısınız. Twitter hesabınız üzerinden aktif bir şekilde içerik paylaşımı yapıyorsanız, Twitter üzerindeki görünürlüğünüz artacaktır. Burada dikkat etmeniz gereken bir nokta takipçilerinizin ilgisine çekecek, etkileşim yaratacak içerik paylaşımları yapmalısınız. Takipçilerinizin, hazırladığınız içerikleri retweet yapması, içeriklerinizin daha geniş kitlelere yayılmasını sağlar. Bu da yine yeni insanlara ulaşarak, yeni takipçiler kazanmanızda önemli bir rol oynar.
Görsel İçerik Paylaşımlarına Ağırlık Verin
Kullanıcılarınızın dikkatlerini çekebilmek için Twitter üzerinde görsel içeriklere önem vermelisiniz. Sadece yazı ya da link bulunan tweetlerin paylaşılma oranı düşüktür. Twitter’da takipçi artırmak için yaptığınız çalışmalarda daha çok görsel ve video içerik paylaşımları yapmalısınız. Aslında durum tam olarak şöyle açıklanabilir. Dijital dünyada sık sık trendler değişiyor. Bir dönem uzun uzun blog yazıları, Facebook hesaplarında yazılan metinler çok meşhurdu. Ama artık trend değişti. Artık insanlar yazılan yazılara vakit ayırıp okumuyorlar. Fotoğraf ya da video daha kolaylarına geldiği için onun üzerinde durup onu inceliyorlar. O yüzden siz de Twitter’da takipçi sayınızı artırmak istiyorsak trendlere dikkat etmelisiniz. Sonrasında da hangi trend varsa gündemde bunu markanız için uygulamalısınız.
Paylaşım Zamanlamaları
Twitter üzerinden işletmeniz için paylaşımlar yaparken yaptığınız paylaşımların zamanlaması da çok önemlidir. Kullanıcıların Twitter’da çoğunlukla online olduğu zamanlarda içeriklerinizin paylaşımlarını yapmalısınız. Bu sayede sizi takip eden kişilerin ve hastag üzerinden arama gerçekleştiren kişileri yakalama şansına sahip olabilirsiniz. Kullanıcıların aktif olmadığı dönemlerde yapacağınız paylaşımlar, kullanıcıların zaman tünelinin altında kalacaktır. O yüzden ilk olarak Twitter istatistik özelliğinden faydalanmaya başlamalısınız. Sonrasında da takipçilerinizin hangi dönemlerde aktif olduklarını öğrenip paylaşım zamanlamalarınızı ona göre ayarlayıp ona göre paylaşımlarınızı yapmalısınız.
Güncel Hastaglari Kullanın
Hastag kullanımı, hesabınızın etkileşimlerini artıran ve yeni kişilere ulaşmanızı kolaylaştıran yöntemlerden bir tanesidir. Hastag kullanımı üzerine yapılan araştırmalarla hastag kullanılan tweetlerin etkileşimi, hastag kullanılmayan tweetlere nazaran daha yüksek olduğu anlaşılmıştır. O yüzden içeriğinizi hazırladıktan sonra mutlaka içeriğinizle ilgili hastaglari de kullanmalısınız. Bunun haricinde yine hastag olayında da popüler ve trend olan hastaglari kullanmalısınız. Bu şekilde yeni kitlelere ulaşmanız daha kolaylaşacaktır.
E-Ticaret Sitenize Twitter Hesabınızı Ekleyin
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kişiler mutlaka sizin sosyal hesaplarınızı görebilmeli. Bizim buradaki konumuz Twitter olduğu için özellikle Twitter hesabınız e-ticaret sitenizde bulunmalı. E-ticaret sitenizi ziyaret edip sosyal medya hesaplarınıza bakmak isteyen kişiler sizin Twitter hesabınızı orada görebilmeli. Sonrasında zaten paylaşımlarınızla ilgileniyorsa hesabınızı takibe alacaktır.
Sabitlenmiş Tweet Özelliğini Kullanın
Öne çıkarmak istediğiniz tweetleri, profilinizin en üst kısmına sabitleyebiliyorsunuz. En çok etkileşim alan ve dikkat çeken tweetlerinizi profilinizin en üst kısmına koyarak hesabınızı takip eden kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz. Bunun haricinde kampanyalarınızı ya da yeni çıkardığınız ürünleri zaman zaman bu bölüme sabitleyerek takipçilerinize Twitter mecrasından bilgi verebilirsiniz.