İnternet kullanımının artışı ile paralel olarak gelişme gösteren sosyal medya mecraları mobil cihazların da gündelik yaşamın ayrılmaz bir parçası haline gelmesi ile birlikte; ‘’Sosyal medya olmazsa biz ne yaparız? ‘’ boyutunda bir varlık kazanmış durumda.
Sosyal medyanın hayatımıza bu kadar girmesi ile e-ticaret firmaları da reklamlar, kampanyalar, farkındalık adına girişimler, özenli hesap yönetimleri ile sosyal medya ile e-ticareti birbiri ile eşleştirmiş durumdalar. Peki, büyük firmaların bildiği ve uyguladığı sosyal medya kullanım stratejilerini biz kendi markamız için nasıl kullanabiliriz? Bize faydaları nele?
Bunlara bir bakalım;
Sosyal medya kullanımı ile sağlayacağımız ilk avantaj marka bilinirliğini artırmaktır. Marka bilinirliğini artırmanın yanı sıra sosyal medya hesaplarından siteye trafik çekmek de sosyal medyanın avantajlarındandır. İlk başta sitemize çekilen trafiklerin hepsi alışverişe dönüşmeyebilir ancak rakiplerimiz arasından fark edilmeyi sağlamak sosyal medya ile mümkündür diyebiliriz. Fark edildikten sonra, site özelliklerimiz ve müşterilerimizi etkileme oranlarımız ile onları alışverişe ikna edebiliriz. Bu sebeple sosyal medya hesaplarımız her sosyal ağ için o ağın özellikleri ile uyumlu olsa dahi markamız ve imajımız ile ilgili bilgiler içeren yapıda olmalıdır. Müşteriye bizi tanıtmada etkili olacak bu ağlar müşteri güvenini sağlayacak şekilde dizayn edilmelidir. Müşterilerimizin dikkatini çekecek, özgün içerikler üretilmelidir. Yılbaşı, anneler günü, sevgililer günü vs.. özel tarihler ile alakalı sosyal medyadan duyurulacak ya da sosyal medyadan kupon, kod gibi sosyal hesaplarımızı takip edenlere iltimas tanıyan kampanyalar düzenlenerek sosyal medya hesaplarımız için sadık takipçiler edinebiliriz.
Satış konusunda bizi başarıya ulaştıracak adımların başında, müşterilerin bizi kabullenmeleri ve sadık takipçiler haline gelmeleri süreci sonunda paylaşım yapan bireyler halini almaları gelir. Paylaşımlarımızı beğenen, yorum yapan takipçiler bizi hiçbir reklamın bu kadar etkili götüremeyeceği yeni kullanıcılara ve dolayısı ile de satışa götürecektir.
Sosyal ağlarının neredeyse tamamında ölçümlenebilir bir altyapı mevcut bu sayede yapacağımız paylaşımların kimi etkilediğini, kendi hedef kitlemiz ile arasındaki benzerlik ve farklılığa bakıp içeriklerimizi bunun ekseninde oluşturmamız önemlidir. Hangi saat aralıklarında ve hangi ürün, özellik, cümlelerle kimlere hitap ettiğimizi bilmemiz mesajlarımızın sahiplerine ulaşmasını sağlayacaktır.
Sosyal hesaplarınızdan mesaj ya da yorumlar yoluyla müşteri desteği sağlıyorsanız bu konularda da hızlı ve ikna edici olmalısınız.
Ürün görselleriniz sitenizdeki kadar sosyal hesaplarınızda da önemli. Size özel görseller kullanmak kaliteli ve yaratıcı görünmenize yardımcı olacaktır. Ayrıca mevsimler, özel günler ve hatta gündelik hava durumu bile sosyal hesaplarınızdaki görselleri şekillendirebilecek etmenlerdir.
Sosyal hesaplarda aşırı reklam kullanımından kaçınmak gerekli. Bunun aksinin doğru olduğu algısı yaygın olsa da internet kullanıcıları olarak sürekli sosyal hesaplarımıza müdahale eden reklamlardan hepimiz çok sıkıldık. Dikkat çekecek kararında bir reklam kampanyası yürütmek tanıtımımız açısında önemliyken sürekli aynı reklamı ve ürünü görmek marka için antipatik bir algı oluşturabilir.
Yeniden pazarlama yöntemi ile özellikle belirli sosyal ağlarda müşterilerimize düşük maliyetlerle ulaşabiliriz.
Yine dikkat çekmek ve sektör içerisindeki markaları karşılaştırmak isteyen takipçilerimiz için hashtagler kullanmak da sosyal medya hesaplarında yapabileceklerimizdendir. Yine kullanıcılarımız tarafından kabul gören ya da görebilecek markamızla özdeşleşecek hashtagler üretmek de akılda kalıcılığı artıracak ve markamızın kullanıcılarını birbiri ile iletişim kurmasına fırsat verecek bir uygulamadır.