Her geçen yıl içerik pazarlama çalışmaları daha kıymetli bir hale gelmeye başlıyor. İnsanlar içeriğin reklam olduğunu anlayınca hızlı hızlı geçmeye başlıyorlar. Daha çok kendilerine fayda sağlayan içerikler üzerinde vakit geçiriyorlar.
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışması yaparken native içerikler üzerinde yoğunlaştıkları zamanlarda aldıkları geri dönüşümler artırıyor. Çünkü bu içeriklerde direkt olarak ürün ya da ürünlerin reklamı yapılmak yerine ürünün ya da ürünlerin tüketicinin hangi sorununu çözdüğü üzerine yoğunlaşılıyor. Bu da tüketicilerin daha çok ilgisini çekiyor. Tabii bunun dışında e-ticaret siteniz için içerik pazarlama çalışması yapmanın daha birçok faydası bulunuyor. Hadi o zaman onları anlatmaya başlayalım.
Reklamvermeden Tüketicilerle Bağ Kurabilme İhtimaliniz Oluyor
İçerik pazarlama çalışması yaparken doğru anahtar kelimeler üzerine içerikler bina ettiğiniz taktirde organik arama sonuçlarında tüketici sizinle karşılaşıyor. Tüketiciler organik arama sonuçlarında sizi gördükten sonra sitenize girip sitenize incelemeye başlıyor ve içeriklerinize göz attıktan sonra ürün sayfanızı yöneliyor. Organik aramalar dışında hazırladığınız içerikleri sosyal medya mecralarında da paylaşarak tüketicileri sitenize çekebilirsiniz. Bu sayede tüketicilerle iletişim halinde olmak ve onları sitenize çekebilmek için bir kanal yaratmış olursunuz.
Tüketicilerle Olan Etkileşimi Artırabilirsiniz
İçerik pazarlama çalışmaları, tüketicilerinizle olan etkileşiminizi artırmaya da yardımcı olur. Hazırladığınız içerikleri sosyal medya mecralarında paylaştığınızda, eğer ki hazırladığınız içerik tüketicilerin ilgisini çekiyorsa o kişiler sizinle iletişim kuracaktır. Kendi fikirlerini içeriklerinizin altına belirtebilecekleri gibi eğer ki sizinle paralel düşünüyorsa da içeriğinizi paylaşacaktır. Tüketicilerle etkileşiminizi artırmanız sosyal medya mecraları üzerinden sitenize trafik çekmenize de yardımcı olacaktır. Özellikle ülkemizde sosyal medya kullanım oranı çok yüksek olduğu için ve bu kanallarda ki takipçi kitlesinin her geçen gün arttığı için, tüketiciler sosyal medya üzerinden gördükleri içeriklere tıklayıp web sitesine yönelebiliyorlar. Sizin burada çok dikkat etmeniz gereken nokta ise şu: hazırladığınız içerikler hedef kitlenizin ilgisini çekiyor mu sorusunun cevabını bulmalısınız. Eğer çekmediğine kanaat getirdiyseniz içerik konseptlerinizde güncelleme yapmalısınız.
SEO’nuzu Güçlendirebilirsiniz
E-ticaret işletmelerinin SEO konusunda, sayfa değerlerini artıramamalarının önemli sebeplerinden bir tanesi de kaliteli içeriklerinin olmamasıdır. Sadece belli başlı sayfalara yapılan içerik çalışmaları hem güncellik anlamında sıkıntı yaşayabiliyor hem de Google bu sitelerde indeksleyebileceği çok fazla veri bulamıyor. E-ticaret siteniz için içerik pazarlama çalışmalarına yatırım yapmaya başladığınız taktirde, sitenizde bulunan ürün sayfaları dışında indekslenebilecek sayfalar da oluşturmaya başlayabilirsiniz. Düzenli bir şekilde hazırladığınız blog içerikleri sitenizin düzenli olarak güncellenmesini sağlar. Düzenli olarak sitenize yeni içeriklerin yüklenmesi sitenizde indekslenecek daha fazla verinin oluşmasını sağlar. Bunun dışında doğru kelime çalışmaları yaparak organik arama sonuçlarına da oynamanızda fayda olacaktır. Organik arama sonuçlarında görünecek ne kadar çok sayfanız bulunursa, buradan alacağınız trafik o kadar fazla olacaktır.
Marka Bilinirliğinizi Artırabilirsiniz
E-ticaret siteniz içerik çalışmaları yapmaya başladığınız taktirde farklı farklı kanallar üzerinden e-ticaret sitenizi tanıtma şansı elde edersiniz. Sadece ürünlerinizle ilgili içerik çalışmaları yapmak size istediğiniz sonuçları vermeyecektir. Hatta bu sizin daha geniş kitlelere ulaşmanızı da engelleyecektir. Ama blog çalışmaları yapmaya başladığınızda hem Google’da hem de sosyal medya mecraları üzerinde görünürlüğünüzü artırmaya başlarsınız. Organik aramada siteniz daha fazla görünür olabileceği gibi aynı zamanda sosyal medya mecralarındaki etkileşim oranlarınızda artmaya başlar ve bu da marka bilinirliğinize katkı sağlar.