Görsel içerik hazırlarken, kitlenizin ilgisini çekecek içerikler hazırlamanız geri dönüşümlerinizi artırır. Kitlenizin ilgisini çekebilmek için, iletmek istediğiniz mesajı doğru bir şekilde aktarmak ve bununla birlikte tüketicilerinizi harekete geçirmek önemlidir. Ama işte görsel içerik tasarımı yaparken dikkat etmeniz gereken bazı kurallar bulunuyor. Görsel içerik tasarımı yaparken bu kuralları uygulamadığınız takdirde geri dönüşümleriniz düşecektir. İşte biz de bugün geri dönüşümlerinizin düşmemesi için görsel içerik hazırlarken dikkat etmeniz gereken detaylardan bahsedeceğiz. O halde artık başlayalım.
Görsel Tek Mesaj Olmalı
Görsellerinizi tasarlarken tasarladığınız görselin içerisinde tek bir mesajınız bulunması gerekiyor. Her hazırladığınız görsel içerikte tek bir kampanyaya odaklanarak tüketicilerinizi hazırladığınız görseli sunmalısınız. Hazırladığınız görsel içerikte birden fazla mesaj vermeye çalıştığınız tüketicilerin kafası karışıyor ve anlatmak istediğiniz şeyleri ilk seferde algılayamıyor. Hız dünyasında yaşadığımız için tüketici algılayamadığı şey üzerinde durmadan hızlı bir şekilde onu geçmeye başlıyor. Böyle olunca siz de dönüşüm kaybetmeye başlıyorsunuz. Bundan dolayı hazırladığınız her mesaj için tek bir reklam oluşturmalısınız.
Başlığınız Dikkatleri Çekmeli
Hazırladığınız görsel içeriklerde istediğiniz dönüşümleri elde etmek istiyorsanız tüketicilerinizin dikkatini çekebilecek başlıklar kullanmalısınız. Tüketici görseli gördüğünde ilk olarak başlığa odaklanıyor. Bu yüzden hazırladığınız başlık dönüşüm elde etmeniz için büyük önem taşıyor. Reklamın içeriği ya da tüketicilerinizin hangi sorununu çözdüğüne dair başlıklar kullanarak, kitlenizin ilgisini çekebilir ve istediğiniz etkileşime ulaşmak için bir tane parametreyi aşmış olursunuz.
Renk Seçimlerine Dikkat
Görsel içerik tasarlarken renk seçimleri de önem taşıyan konular arasında yer alıyor. Biliyorsunuz ki her rengin tüketiciler üzerinde farklı bir etkisi bulunuyor. Hazırladığınız içerik tasarımlarında kurumsal renklerinizin haricinde farklı renkler kullanabilirsiniz.
Ayrışan Özelliklere Değinmek
Görsel içeriklerinizi ya da reklamlarınızı hazırlarken öncelikle rakiplerinizden sizi ayıran özellikleri listelemelisiniz. Tüketicilerinizin size bakış açısını değiştirmek için markanızın, rakiplerinizden ürün ve marka olarak farklarını anlatmalısınız. Tüketicilerinize karşı rakiplerinizden nasıl farklılaştığınızı anlattığınız takdirde, tüketicilerin size karşı olan bakış açısı değişecektir. Bu yüzden görsel içeriklerinizde ilk olarak rakiplerinizden farklarınızı analiz edip listelemelisiniz. Sonrasında da bu temelin üzerine görsellerinizi hazırlayabilirsiniz.
Eyleme Çağrıda Bulunmak
Görsel tasarımlarınızı hazırlarken mutlaka içerisine bir eylem çağrısı koymalısınız. Hazırladığınız reklamı gören kişiler, reklamı gördükten sonra sizin ne istediğinizi anlamalı ve harekete geçmek için karar vermeliler. Bu nedenle istediğiniz eyleme çağrı mesajlarını hazırladığınız görsel tasarımlarda, tüketicilerin farkedilebileceği renklerde kullanmalısınız. Kullanıcıların hazırladığınız eyleme çağrı simgesini rahat bir şekilde fark edebilmesi etkileşim oranlarınızın artmasına neden olacaktır.
Yazı Tipi
Görsel tasarım hazırlarken dikkat etmeniz gereken bir başka konu da yazı tipidir. Hazırladığınız görsellerde, tüketicilerin kolay bir şekilde okuyabileceği ve kafalarını karıştırmayan yazı tipini kullanmalısınız. Tabii bununla birlikte yazının boyutunu ayarlamanızda gerekiyor. Çok küçük bir şekilde yazılan mesajlar okunamayacağı gibi çok büyük bir şekilde yazılan mesajlarda tasarımı bozabiliyor. Bu yüzden tam olarak ayarlamalısınız.
Hazırladığınız Görseli Seçmek
Hazırlayacağınız reklamlarda mesaj ve içerik kadar kullanacağınız görsel de önemlidir. Seçeceğiniz görselin yeterince ilgi çekici olduğundan emin olmalısınız. Unutmamalısınız ki dikkat çekmeyen görsellerin genel olarak geri dönüşümleri düşük oluyor. Bu yüzden seçeceğiniz görselin, tüketicilerin ilgisini çekip çekmeyeceğinin muhasebesini yapıp görselinizi ona göre seçmelisiniz.