Yeni bir e-ticaret sitesi kurduysanız artık yapmanız gereken şey e-ticaret sitenizi tanıtmak olmalı. O yüzden bunun için de bazı pazarlama çalışmaları için bütçe ayırmalı ve planlama yapmalısınız. Genelde yeni e-ticaret sitesi kuran firmalar çok fazla satış yapamıyorlar. Bunun sebebi ise e-ticaret sitelerinin gerekli pazarlama çalışmalarını yapmıyor olmalarından kaynaklanıyor. İnsanların sizden satış yapmaları için öncelikle sizi tanımaları, bilmeleri gerekiyor. İnsanların sizi tanımaları veya bilmeleri için uygulamanız gereken pazarlama çalışmaları bulunuyor. Bu pazarlama çalışmaları için çok fazla bütçe harcamanız gerekmiyor. Ancak elinizde bütçeyi muhakkak doğru bir şekilde planlamanız gerekiyor.
PPC Reklamları
E-ticaret sitenizin arama motorları üzerindeki görünürlüğünün artması sizin için faydalı bir başlangıç olacaktır. Sitenizde bulunan SEO kurgusu ne kadar başarılı olursa olsun alan adı otoritesi ve rakiplerinizin yaptığı çalışmalardan dolayı başlangıçta hızlı bir yükseliş elde edemezsiniz. Bu yüzden PPC reklamlarına ihtiyacınız olacak. Google AdWords’te yapacağınız PPC reklam çalışmaları arama motoru üzerindeki görünürlüğünüze katkı sağlayacak. PPC reklamlarında hazırladığınız reklamlar, kullanıcı ile etkileşim sağladığı zaman ödeme yapacağınız için bütçenizi de gereksiz kullanmamış olacaksınız.
Yeni kurulan bir e-ticaret sitesinin unutmaması gereken şeylerden bir tanesi AdWords çalışmalarına önem vermek olmalı. Ama burada dikkat etmeniz gereken nokta ise şu: elinizde bulunan bütçeyi tek bir kampanyaya kesinlikle ama kesinlikle yatırmamalısınız. Bütçeniz ne kadar olursa olsun hazırladığınız kampanyaları optimize ederek A/B test yapmalı ve en çok dönüşüm elde ettiğiniz kampanyayı kullanmaya devam etmelisiniz. Dönüşüm alamadığınız ya da az dönüşüm aldığınız kampanyaların yerine hemen yeni bir reklam kampanyası hazırlamalısınız.
Sosyal Medya Reklamları
Farklı kitlelere ulaşmak için yapacağınız bir başka çalışma ise sosyal medya reklamları. İnternet kullanan kişiler gün içerisinde sosyal medyaya ciddi zaman ayırıyorlar. Bunu e-ticaret siteniz için bir artıya çevirmelisiniz. Sosyal medya mecralarının reklam özelliklerini kullanarak marka bilinirliği çalışması ve satış çalışması yapmaya başlamalısınız. Bu noktada hedef kitlenizi tanımanız gerekiyor. Hedef kitlenizi tanıyarak, o kitlenin yer aldığı mecrada reklam kampanyaları hazırlamak daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. AdWords kampanyalarında olduğu gibi bu mecralarda da elinizdeki bütçeyi doğru bir şekilde kullanmanız sizin en hassas olmanız gereken nokta durumunda. Farklı sosyal medya mecraları için farklı reklam kampanyaları oluşturup aynı o zamanda bu reklam kampanyalarını optimize edip A/B test uygulamanız gerekiyor. Bu şekilde hem elinizdeki bütçeyi kullanacaksınız hem de elde ettiğiniz dönüşümler maksimum seviyede olacak.
Video Reklam Çalışmaları
Günümüzde en popüler reklam çalışması video reklamlarıdır. İnsanların izlemeye olan merakının artması video reklam çalışmalarını değerli hale getirmeye başladı. Markalar YouTube ve Instagram üzerinden oldukça fazla video reklam çalışmaları yapıyor. Sizin de bu tren rayına girmeniz buradan almanız gereken payı almanız gerekiyor. O yüzden video reklam içeriklerini kesinlikle es geçmeyin. Uygulayın.
Banner ya da Adsense Reklam Çalışmaları
Adsense çalışmalarında yer almanız sizin için farklı bir alternatif olabilir. Adsense çalışmaları ile farklı farklı internet sitelerinde kendi reklamlarınızı kullanıcılara gösterme şansına sahipsiniz. Bu da yeni kurulan bir e-ticaret sitesinin marka bilinirliğini artırmasına yardımcı olabilir.