E-ticaret siteleri için en önemli geri dönüşüm getiren unsurlardan bir tanesi de ürünlere girilen açıklamalardır. Ürün açıklamalarını yazarken belli başlı kurallar çerçevesinde yazmak ve olabildiğince tüketiciye fazla bilgi vermek geri dönüşümlerinizi artırmaktadır. Tüketiciler ürünleri incelerken kafalarında hiçbir soru işareti kalmamasını isterler. O yüzden bir müşterinin bilmesi gereken bütün bilgiyi müşterilerinize ürün açıklamalarında sunmalısınız. Ürün açıklamaları, tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan bir şekilde etkileyen bir parametredir. Örneklemek gerekirse e-ticarette fotoğraflar vitrin niyetine kullanılırken, ürün açıklamaları ise satış uzmanı niyetine kullanılır. Ürünlerinizden daha fazla dönüşüm elde edebilmek için ürün açıklamalarınızı ilgi çekici ve tüketicilerinizi bilgilendirici şekilde hazırlamalısınız. E o zaman artık dikkat etmeniz gereken nelerdir bunları konuşmaya başlayalım.
Ürünleriniz Kimlerin Sorununa Çözüm Buluyor?
Ürünlerinize açıklama yazarken, ürünün kimlerin sıkıntısını çözdüğünü müşterilerinize aktarmalısınız. Ürünlerinizin hangi gruba ne tür çözümler sunduğunu mutlaka anlatmalısınız. Deneyin farkı göreceksiniz.
Ürünün Gelişimi
Eğer ki ürününüzü yakın zaman içerisinde güncellediyseniz ve birtakım farklılıklar olduysa bu farklılıkları, ürün açıklaması kısmında mutlaka müşterilerinize anlatmalısınız. Ürününüzün eski hali ile yeni güncellenmiş hali arasındaki farkı müşterinize aktarmalısınız ki o da anlasın, öğrensin ve satın alsın.
Ürünün Üretimi
Ürününüzün ne şekilde üretildiğini içerisinde yer alan maddeleri de müşterilerinize anlatmalısınız. El yapımı ya da özel ürünler için ürününüzün üretim yerini müşterilerinizle paylaşmanız da satış rakamlarınızda farklılık yaşatır. O yüzden ürün açıklamaları eklerken geniş düşünerek ürün açıklamalarını hazırlamalısınız.
Teknik Özellikler
Özellikle elektronik cihazlarda ürün açıklamaları yazarken çok dikkatli şekilde açıklama kısmını yazmalısınız. Müşteriler ürün özelliklerini başka cihazlarla karşılaştırmak isteyeceklerdir. O yüzden onların kafasında hiçbir soru işareti bırakmadan en doğru şekilde açıklama kısmını doldurmalısınız.
Ürünün Nasıl Kullanıldığı
Ürünü tam olarak tüketicilerin hayal edebilmesi için, ürünlerin nasıl kullandığı ve nerede kullanıldığı hakkında detaylı bilgi vermelisiniz. Tüketicilerin hangi durumlarda o üründen en maksimum verimi alabileceğini ve tavsiye edilen kullanım koşullarını müşterilere ürün açıklama kısmında aktarmalısınız.
Ürünün Popülerliği
Ürünün tüketiciler tarafından ne kadar popüler olduğunu, müşterilerin ürüne olan talebini müşterilerinizle paylaşabilirsiniz. İnsanların birçoğu sürü psikolojisinde ilerliyor. Yani bir ürünü kullanan kişi sayısının fazla olması o ürünün güzel olduğunu ortaya çıkarır şeklinde düşünen çok fazla insan olduğu için ürünlerinizin popülerliğini tüketicilerinize anlatmalısınız. Bu sayede popüler ürünleri daha kolay şekilde satabilirsiniz. Aynı zamanda ürün açıklama kısmında müşterilerinizi ikna etmek için gerçekten reel rakamları da açıklama kısmına koyabilirsiniz.
Özel Ürünlerin Bilgilendirmesi
Bazı ürünler belli sezon içerisinde kullanılır. Müşterilerinize ürün açıklama kısmında o sezonu anlatıp, ürünün de o sezon için olduğunu aktarabilirsiniz.
Ürünlerinizin Farkları
Günümüzde ne satıyorsanız satın her şeyin bir muadili bulunuyor. Ama ürünler kalite kalite ya da bazı özellikler birinde varken birinde yok gibi şekilde farklılaşabiliyor. Ürünlerinize açıklama metnini yazarken en dikkat etmeniz gereken konu burasıdır. Ürünlerinizin, rakiplerin ürünlerinden farklılaştığı noktaları mutlaka ama mutlaka tüketicilerinize anlatmalısınız. Bu sizin ürünlerinizin rakip ürünlerden daha fazla öne çıkmanızı sağlayacaktır.