E-ticaret sitelerinin en çok yaşadığı problemlerden bir tanesi kullanıcıların ürünleri sepette bırakmasıdır. Kullanıcılar, sizin yaptığınız pazarlama çalışmaları sonrasında sitenize geliyor, ürünlerinizi inceliyor ve ürünleri sepete bırakıyor. E-ticaret sitelerinin problemleri tam olarak bu hikayeden kaynaklanıyor. Çünkü markalar, kullanıcıları sitelerine getirebilmek için sonuçta bir maliyet harcıyorlar. Bu maliyetin boşa gitmesi markanın zarar etmesini sağlıyor.
E-ticaret siteleri zaten biliyor olmalılar: siteye gelen müşterilerin hepsi satın alma davranışını gerçekleştirmeyecek. Ama sepette bırakma oranı ciddi manada yüksekse marka kendini sorgulamaya başlaması gerekiyor. Nerede hata yaptığını, sitenin neresinin güncellemeye ihtiyacının olduğunu, gerekli iyileştirmelerin gerçekleştirilip gerçekleştirilmediğini analiz etmesi gerekiyor. O zaman artık sitenizin gelirlerini nasıl artırabileceğinizi, sepette bırakma oranını nasıl azaltabileceğinizi anlatmaya başlayalım.
Üyelik İşlemini Zorunlu Hale Getirmeyin
Sepette bırakma oranlarının yüksek olmasının sebeplerinden bir tanesi alışveriş işleminin tamamlanması için üyelik işleminin zorunlu olmasıdır. Ziyaretçiler, sitenize tek seferlik gelmiş olabilir, üye olma işleminden haz etmiyor olabilir, sitenize üye olmak istemiyor olabilir. Yani işin özü üye olmak istemiyor olabilir. Siz üyelik işlemini zorunlu tutarak bir nevi tok satıcıya dönüşüyorsunuz. Üye olmazsan satmam mantığı ile ziyaretçilerin karşısına gidildiğinde çoğunlukla müşteriler kaçıyor. O yüzden zorunluk üyelik işlemini müşterilerinize sunmamalısınız. Ziyaretçileri üye yapmak istiyorsanız, satın alma işleminden sonra ziyaretçilere üye olup olmak istemediklerini sorabilirsiniz. Ama bunu kesinlikle sepete ekle işlemi içerisinde yapmamalısınız.
Sepette Olan Ürünler Her Zaman İçin Görünmeli
Kullanıcılar, sepete ekledikleri ürünleri her zaman görmeliler. Kullanıcıların alışveriş esnasında sepette bulunan ürünlerinin ne olduklarını, istedikleri an da bu ürünleri çıkartabilme imkanına sahip olmaları onlar için önemlidir. Yani kısaca sepette bulunan ürünlerin rahatlıkla ulaşılabilir olması kullanıcılar için önemlidir.
Kargo Ücretini Saklamayın
Ziyaretçilerin sepette bırakmasına neden bir başka sebep ise kargo ücretinin ödeme sayfasında gösteriliyor olmasıdır. Şöyle düşünün, ziyaretçi sitenizde çok uzun zaman ve alacağı ürünleri sepete ekledi. Son olarak ödeme sayfasında kargo ücretini gördü ve kaçtı. Bunun size herhangi bir faydası var mı? O yüzden ziyaretçilere sürpriz yapmayın. Kargo ücretiniz bulunuyorsa bunu en başta müşterilerinize gösterin. Ziyaretçiler, sitenizde alışveriş yaparken rahatlıkla kargo ücretini görebilmeliler. Eğer ki belli bir miktar aşıldıktan sonra ücretsiz kargo seçeneğiniz bulunuyorsa bunu mutlaka ürün sayfalarınızda anlatmalısınız.
Farklı Ödeme Seçenekleri
E-ticaret sitenizin mutlaka farklı ödeme seçeneklerini barındırıyor olması lazım. Kredi kartı ile ödeme, havale ile, kapıda ödeme gibi farklı ödeme seçeneklerini müşterilerinize sunmalısınız. Her insanın farklı farklı istekleri bulunabilir. Siz sadece belli başlı kesime göre hareket etmemelisiniz. Bütün kitleyi düşünerek insanlara farklı ödeme seçeneklerini sunmalısınız. Bunların haricinde e-ticaret sitenizin farklı kredi kartları ile ödeme işlemini kabul ediyor olması da önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçiler birbirinde farklı bankalarla çalışacağı için birini memnun edip diğerini küstüremezsiniz. O yüzden bu konuya da dikkat etmelisiniz.
Sepette Bırakılan Ürünlerin Kaydedilmesi
Sepette bırakılan ürünleri muhakkak kaydetmelisiniz. Bu sayede istatistiksel olarak tüketicilerin en çok sepette bıraktığı ürünleri inceleyerek gerekli güncellemeleri yapabilirsiniz. Bunun haricinde tüketicilere kaydettiğiniz ürünler sayesinde hatırlatıcı e-postalar yollayabilirsiniz. Ziyaretçilere sepette bıraktıkları ürünleri hatırlatmanız geri dönüşümlerinize katkı sağlayacaktır. Deneyin, keşfedeceksiniz.