Okula dönüş dönemi satışların artmaya başladığı, markaların kampanya yapmaya başladığı bir dönemdir. Genç nüfusumuzun fazla olmasından dolayı aslında bu dönemler markalar için bayram niteliğinde. Okula dönüş döneminde eğitim, kıyafet ve elektronik sektörleri genelde en tercih edilen sektörler oluyor.
Biz de bugün okula dönüş döneminde markalar satışlarını artırmak için ne yapmalılar konusu üzerinde duracağız. O zaman anlatmaya başlayalım.
Hedef Kitle Belirleme
Aslına bakarsanız dönüp dolaşıp aynı yere geliyoruz. Bir iş yapmaya başlamadan önce ilk yapılması gereken hedef kitleyi belirlemek oluyor. Okula dönüş döneminde farklı hedef kitlelerin farklı ihtiyaçları bulunuyor. Markaların öncelikle bunu bilerek kampanyalarını hazırlamaları gerekiyor. Örneklemek gerekirse anneler, okula dönüş döneminde alışverişin büyük çoğunluğunu gerçekleştiren kitle olduğu gibi ergenlik dönemindeki çocuklar ise bu dönemde trend olan kıyafetlere ilgi gösteriyorlar. Öncelikle hedef kitlenizi bu şekilde belirlemeli ve analiz yapmalısınız. Kim bu dönemde ne tercih ediyor, ne talep ediyor, ne alıyor gibi. Hedef kitleyi oturttuktan sonra çalışmalar yapmaya başlayabilirsiniz.
Landing Page Hazırlayın
Bu dönemler için özel landing page hazırlamak sizin için iyi olabilir. Yapacağınız reklam çalışmalarında belirlediğiniz hedef kitleyi bu sayfaya yönlendirmelisiniz. Hazırladığınız landing page’de okula dönüş ürünlerinizi göstermeli, ürünlerinizi kategorize etmeli ve kampanyalarınızdan bahsetmelisiniz.
Doğru Reklam Hedeflemesi Yapın
Okula dönüş döneminde yaptığınız kampanyaları arama motoru ve sosyal medya reklamlarında doğru hedeflemeler gerçekleştirerek daha etkili bir hale getirebilirsiniz. Eğer ki birden fazla hedeflediğiniz grup varsa oluşturacağınız reklam gruplarını da birden fazla oluşturmalısınız. Yaptığınız kampanyadan maksimum verim almak istiyorsanız kesinlikle ama kesinlik doğru hedefleme yapmalısınız. Aksi takdirde paranızı boşa harcadığınız düşüneceksiniz. Bu yüzden bu işte gelir elde etmek istiyorsanız bunun yolu doğru hedeflemeden geçtiğini bilmelisiniz.
Okula Dönüş Ürünleri ile İlgili Kategori Oluşturun
Oluşturduğunuz landing page haricinde e-ticaret sitenizde okula dönüş kategorisi oluşturmalısınız. Kategori ile ilgili olan ürünlerinizi bu kategori içerisinde toplayarak ziyaretçilerinizin bu ürünlere kolaylıkla ulaşmasını sağlamalısınız. Bu düzeni oluşturduğunuz sitenize gelen ziyaretçilerin hem çok fazla vaktini almamış olur hem de onların daha hızlı bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlamış olursunuz.
E-Ticaret Sitenizin Ana Sayfasını Güncel Tutun
Bu dönemde ana sayfanızda öne çıkan ürünleri değiştirmeli, okula dönüş kampanyası için elinizde bulunan ürünleri öne çıkarmalısınız. Ana sayfanız üzerinde bazı değişiklikler yapmak zamanınızı alabilir. O yüzden bu planlamayı 1 ay öncesinden yapmalı ve çalışmaya başlamalısınız.
Okula Dönüş İçin Özel Kampanyalar Oluşturun
Bu dönem özel bir dönem olduğu için ekstra hazırlanmanız gerekiyor. Okula dönüş dönemi için hedef kitlenize bu döneme özel fırsatlar ve kampanyalar oluşturmanız gerekiyor. Bu dönem içerisinde elinizde bulunan bazı ürünleri paket olarak müşterilerinize sunabilir bu paket alımlarında da indirim imkanı sunabilirsiniz. Sonrasında da müşterilerinize bu ürünler arasında en çok satılan ve en az satılan ürünleri gösterebilir ve bunlar için ekstra fikirler oluşturabilirsiniz.
Mobil Uyumluluğu Dikkat Edin
Biliyorsunuz ki günümüzde insanlar telefonlarına yapışık yaşıyorlar. Gün geçtikçe mobilin kullanımı artarken desktop kullanımı azalıyor. O yüzden mutlaka siteniz mobile uyumlu olmalı. Bunu çok dikkat etmelisiniz.
E-Posta Pazarlamasını Kullanın
Okula dönüş dönemi için özel e-posta şablonları oluşturmalısınız. Ardından ise okula dönüş kampanyası için yaptığınız indirimleri ve fırsatları e-posta pazarlaması üzerinden de yürütmelisiniz.