E-ticarette hedef kitleyi yakından tanımak ve çalışmalarını ona göre gerçekleştirmek işletmelere birçok fayda sağlamaktadır. Müşterilerinizin sizden taleplerini anlayabilmek, müşterilerinizin ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi olmak, hangi platformda daha aktif olduklarını çözmek yaptığınız çalışmalarda daha başarılı stratejiler geliştirmenize yardımcı olur. Tabii ki bu saydığım seçenekleri elde edebilmek ve bunun üzerinden analiz yapabilmek çok da kolay bir şey değildir. Tüketiciler kendi fikirlerini, bilgilerini markalarla paylaşmaktan çok fazla hoşlanmazlar. O yüzden sizin bu verilere kendi çalışmalarınızla ulaşmanız gerekir. Peki bu verileri elde etmek için neler yapmalısınız? İşte bu makalemizde bu konunun üzerinde duracağız.
Müşterilerinizin Ödeme Yöntemlerini İnceleyin
E-ticaret sitenizde en çok tercih edilen ödeme yöntemlerini analiz etmeye başlamalısınız. Müşterilerinizin ödeme yöntemlerini analiz ederek hedef kitlenizin bu konu hakkında kullandığı yöntemler üzerine bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu bilgileri elde ettikten sonra ise ödeme sayfanızda gerekli olan değişiklikleri yapmaya başlayabilirsiniz.
Müşterilerinizin Alışveriş Yaptıkları Saatleri İnceleyin
Google Analytics üzerinden müşterilerinizin en çok hangi zaman diliminde alışveriş yaptıklarını incelemelisiniz. Onun dışında hangi zaman aralığında ziyaretçi yoğunluğunun olduğu saatlere de dikkat etmelisiniz. Google Analytics üzerinden gerçek zamanlı takip işlemini yaparak, gün içerisinde farklı saatleri inceleyebilir ve aylık trafik raporunuz üzerinden “saatlik gösterim” seçeneği üzerinden bu verileri elde edebilirsiniz. Bu verileri alıp incelemek, yapacağınız pazarlama çalışmalarında izleyeceğiniz yol haritasına katkı sağlar.
Müşterilerinize E-Postalar Yollayın
E-Posta listenize abone olan kişiler kısa kısa anket formları yollamalısınız. Bu anketler müşterilerinizin çok vaktini almayacak 1-2 dakika içinde tamamlanacak şekilde olması gerekenler anketler olmalı. Bu tarz anketlerde çok fazla kişisel bilgi sorusu sormamalısınız. Genel alışveriş alışkanlıkları hakkında bilgi alma amaçlı sorular hazırlayıp e-posta listenize abone olan kişilere yollamalısınız. Tabii ki bu bilgileri onlara daha iyi hizmet vermek için istediğinizi mutlaka belirtmelisiniz.
Demografik Bilgileri Öğrenmeye Çalışın
Google Analytics ve sosyal mecralar kullanıcılar ile ilgili demografik bilgileri size sunuyor. Bu araçları kullanarak müşterilerinizin demografik bilgilerini öğrenmeye çalışın. Bu topladığınız demografik bilgiler sayesinde hedef kitleniz hakkında daha fazla bilgi öğrenebilir ve bu öğrendiğiniz bilgileri onlar için yapacağınız pazarlama stratejisinde kullanabilirsiniz.
Müşteri Hizmetlerinizden Bilgiler Alın
Müşteri hizmetleri bölümü direkt olarak müşterilerle birebir iletişim halinde oldukları için onların edindikleri bilgiler altın değerindedir. Hedef kitleniz hakkında daha doğru stratejiler geliştirebilmek için zaman aralıklarıyla müşteri ilişkiler departmanınızdan raporlar istemelisiniz. Müşterilerinizin kişisel bilgilerinin haricinde müşterilerinizin yaşadıkları problemleri, ne talep ettiklerini ya da memnun oldukları noktaları müşteri ilişkiler departmanından öğrenmelisiniz. Bu bilgiler sayesinde hem müşterileriniz hakkında daha çok bilgi sahibi olabilir hem de onların istediği güncellemeleri gerçekleştirerek onların beğenisini kazanabilirsiniz.
Anketler Düzenleyin
Hedef kitleniz hakkında daha çok şey öğrenmek için internet üzerinden anketler düzenleyebilirsiniz. Bu anketleri sosyal mecralardan da yaymaya çalışabilirsiniz. Muhtemelen birçok insan bu anketlere katılmak istemeyecektir. O zaman bu durumda sizin yapmanız gereken şey kullanıcılara fırsat ya da kampanyalar sunmak olmalı. Örneklemek gerekirse, anketlerin sonuna bir kupon kodu ekleyerek, bu anketi tamamlayan kişilere şu fırsatları sunuyorum diyebilirsiniz. Bu anketlere olan katılımı artıracaktır.