İşletmeler arası ticaret, geleneksel offline ticaretten online bir dünyaya doğru kayıyor. ABD’deki B2B e-ticaret hacmi 2012’den 2022’ye 3 kattan fazla arttı. Bu önemli büyüme nedeniyle, e-ticaret teknolojisi B2B işletmeleri için çok önemli hale geldi.
Şirketiniz için bir e-ticaret planı oluşturmaya karar verdiyseniz dikkat etmeniz gereken faktörler şunlardır:
B2B E-Ticaret Platformu Seçim Faktörleri
B2B iş modeli
İş modelinize uygun bir platform seçmeniz gerekir. Daha önce sizin sektörünüzle çalışmış bir platform ihtiyaçlarınızı çok iyi anlayıp hızlıca çözüm üretebilir.
Platformun kullanıcı arayüzü
Platformun arayüzü tüm çalışanlarınızın kolayca anlayacağı ve öğrenebileceğini şekilde basit ve pratik olmalı.
Platformu tam olarak kullanmak için gereken bilgi düzeyi
Platformu kullanacak çalışanların bilmesi gereken konular ne kadar az ise o kadar verimli kullanılacaktır.
Her platformun arayüzü farklıdır ve belirli bir düzeyde kodlama ve geliştirici bilgisine sahip kullanıcılara göre uyarlanmıştır. Bu yapı ne kadar basitse o kadar kullanışlıdır.
Entegrasyonların Sorunsuz Çalışması
Kargo entegrasyonu, ödeme sistemi entegrasyonu, ERP entegrasyonu gibi api’lerin düzgün çalışması gerekir.
Analiz ve Raporlama
Satışlarınızı, gelir ve maliyetlerinizi kolayca görebileceğiniz bir özet ekranı ve detaylı raporlama özelliklerinin olması gerekir.