İnternet üzerinden satış yaparken işletmelerin en çok yaşadığı sıkıntı ürünlerin kalitesini tüketicilere anlatmak oluyor. Tüketiciler internet üzerinde bulunan ürünlere dokunup elleyemedikleri için tedirgin olabiliyorlar. Fiziksel satış ile online satış arasındaki en belirgin fark ürünlere dokunabilme özelliğidir diyebiliriz. Tüketicilere internet üzerinden dokunma özelliğini veremeseniz de uygulayacağınız bazı tekniklerle ürünlerinizin kalitesini tüketicilere anlatabilirsiniz. Peki bunu nasıl mı yapacaksınız? İşte biz tam olarak bu yazımızda bunu nasıl yapacağınızı anlatacağız.
Ürünlerin Detaylarını Tüketicilere Anlatın
Ürünlerinizi tüketicilere tanıtırken yapmanız gereken şeylerden bir tanesi ürün hakkında olabilecek detayları öne çıkarmalısınız. Bütün detayları tüketicilere vererek onların aklına takılabilecek bütün soru işaretlerini gidermiş olursunuz. Tüketicilere hazırlayacağınız videolarda, fotoğraflarda ve acıkma metinlerinde detayları vermeyi kesinlikle ihmal etmemelisiniz. Şimdi o zaman öne çıkarabileceğiniz şeyleri anlatalım.
- El yapımı ürünleri
- Ürünlerinizi siz üretiyorsanız sizin ürettiğinizi
- Ürünlerinizle ilgili kalite belgeniz var ise kalite belgenizi
- Müşteriye özel üretiminiz bulunuyorsa müşteriye özel üretim yaptığınızı
- Ödülleriniz varsa aldığınız ödülleri
Bu ve bu gibi bilgileri muhakkak tüketicilerinize anlatmalısınız. Bu bilgileri tüketicilere sunmanız hem ürününüzün özenli bir şekilde hazırlandığını gösterir. Bu da müşterilerinizin hem hoşuna gidecektir hem de işlerine yarayacaktır.
Gösterişli Bir Görüntü Önemli
Ürünlerinize gösterişli bir şekilde müşterilerinize sunmanız onların daha fazla ilgisini çekecektir. Sattığınız şeyin görüntüsünün güzel olması günümüzde ciddi önem taşımaktadır. İyi görüntü sattırır unutmayın. Bunun yanında ürünlerinizi nasıl konumlandırdığınız da sizin için önemlidir. Ürünlerinize kullandığınız ambalaj sizi daha değerli gösterebilir. Özel tasarlanmış ürünler her zaman için daha değerlidir. Bu konuyu örnekleme gerekirse örnek olarak biçilmiş kaftan Apple bulunuyor. Apple, yıllardır kullanıcılara sadece kalitesinden bahsetmiyor. Piyasada ender oluşundan, tasarımının herkesten farklı olduğunu, yazılımının hiçbir yazılıma benzemediğini öne çıkarıyor. Peki bu ne işe yarıyor? Bu şu işe yarıyor; Apple bu sayede değerine değer katıp büyüdükçe büyüyor. Eşsiz olmak, ender olmak önemlidir. Ben herkesten farklıyım deyip herkesle aynı olmamalısınız. Bir noktada tamamen farklılaşmalısınız. Unutmayın kalite soyut bir kavramdır. Kalitenizi illa ürünlerinizle anlatmak zorunda değilsiniz. Kalitenizi duruşunuzla, pazarlama çalışmalarınızla, ambalajınızla da anlatabilirsiniz. Korkmayın, deneyin.
Son Moda, Yeni Trend Algısı Yaratın
Son çıkan, yeni çıkan, son model kavramları her zaman için değer bulan kavramlardır. İnsanoğlu gelişen bir varlık olduğu için, kendisi gibi gelişen ürünler de talep etmektedir. Müşterilerinize şunu anlatmalısınız: en yeni ürünler bende, en son seri benimki algısı müşteriler için önemlidir. Tüketicileri düşünün, 2 yıl önce moda olan ayakkabı ile günümüzde moda olan ayakkabının taliplisi arasındaki farkı düşünebiliyor musunuz? İnsanlar geçen yılın ayakkabısını bile almak istemiyorlar. O yüzden siz de muhakkak bu algıyı kullanmalısınız. Tabii ki bunu yapmalısınız derken tüketicileri kandırmaktan bahsetmiyorum. Bu yaptığınız hareketi ürünlerinizle desteklemelisiniz. Eğer ki gerçekten ürünleriniz yeni değil ise bu tekniği kullanmamalısınız. Ürünleriniz eski olmasına rağmen ama yeniymiş gibi bir algı yaratmaya çalışırsanız markanızın itibarı zedelenebilir. O yüzden en yeni bende tekniği uygularken bu tekniği ürünlerinizle desteklemelisiniz.