Instagram görsellik ve eğlencenin buluştuğu kusursuz bir platform. Özellikle E-Ticaret markaları için satışların artmasında büyük fayda sağlayacak özelliklere sahip. Bu rehberde Instagram üzerinde E-Ticaret’in sırlarını öğreneceksiniz.
Sosyal medya çağı, E-Ticaret platformları için yeni ufuklar doğurdu. Artık sadece arama motorları ve E-Posta zincirleriyle tüketiciye hitap etmek zorunda değilsiniz. İlginç şekilde sosyal medyanın ilk yayılmaya başladığı dönemlerde, dev markalar bu platformlarda yer almayı pek tercih etmiyordu. Butik sayfaların ve fan hesaplarının yaygınlaşmasıyla birlikte, neredeyse her firma sosyal medyada uzman bir ekiple çalışmaya başladı.
Önemli duyurular kampanyalar sosyal medya üzerinde yapılırken, bir yandan da tüketicilerle samimi sadakat bağları kuruluyor. Instagram 1 milyar kişilik kullanıcı kitlesiyle, sosyal medyada niş bir yere sahip. Facebook çatısı altında ticari faaliyetlere daha uygun hale gelen platform, kendine has bir güç elde etti.
Instagram’ın % 72’den oluşan genç kitlesi sayesinde, hedef odaklı tanıtım yapmak mümkün. E-Ticaret platformunuzu görsel iletişim odaklı Instagram ile yeni kitlerle tanıtıp, müşterilerinizle daha sadık bir ilişki kurabilirsiniz.
1 – Paylaşılabilir Fotoğraflar Çekin
Sitenizde ürünlerinizi tanıtmak için mutlaka kullandığınız fotoğraflar vardır. Genelde bu görseller, ürünü detaylı şekilde gösteren ve tüketicilere satın alacakları şeyin detaylarına göre hazırlanmıştır. Instagram ise, fotoğrafçılık konusunda yaratıcı olmanız gereken bir platform.
Profesyonel fotoğrafçı kullanmanıza gerek yok sadece Instagram’da gezerken en çok beğendiğiniz ve insanlarla paylaştığınız görselleri hatırlayın. Fotoğraflarınız uygun bir yapıya sahip olsun. Instagram üzerinde paylaşım yaparken daha albenisi yüksek fotoğraflar seçin.
2 – Dilinizi Samimi Yapın
Instagram’ın 1 milyar kullanıcısının %59’u 30 yaş altı insanlar oluşuyor. Haliyle sitenizde kullandığınız resmi satış dili bu platform üzerinde kullanıcılara soğuk gelecektir. Instagram’da gönderi paylaşırken seçeceğiniz diliniz gençlere hitap eden ve daha eğlenceli bir tarzda olmalı.
Örneğin, sattığınız ürünün özelliklerinden çok insanlar sunacağı artılar ve hayatlarına katacağı kolaylıklardan bahsedin.
3 – Etiket Ve Hashtag’leri Özenle Seçin
Herkesin çevresinde, Instagram’a çok önem veren paylaşımları sırasında en uygun etikleri seçen insanlar vardır. Bu aslında, Instagram’da uygun hedef kitleye ulaşmak için en iyi yöntem. Tanıtacağınız ürünün, markası modeli, işlevini içeren etiketleri tek tek seçerek paylaşımın içerisinde yer verin.
4- Hesabınızı E-Ticaret Sitenizle Bağlayın
Instagram, E-Ticaret platformları için güzel özelliklere sahip. Bunlardan birisi de profilinizde platformun adresini direkt olarak gösterebilmeniz. Spam yorumlara karşı paylaşımlarda normalde link paylaşımı yapamıyorsunuz. Profilinizde ise direkt olarak sitenizin adresini verebilirsiniz. Hatta Instagram’a özel kampanyalar yapıp tüm tanıttığınız ürünleri tek bir sayfada toparlayarak takipçilerinizin bu alana yönelmesini görebilirsiniz.
5 – Yorumlara Ve Mesajlara Mutlaka Cevap Verin
E-Ticaret platformlarının sahipleri genelde iletişimi resmi elektronik posta adresleri üzerinden yürütmeyi tercih ederler. Instagram, hızlı bir platform. Paylaştığınız fotoğrafı beğenen tüketici, aklında oluşturduğu soruların cevaplarını anında isteyecektir.
Butik hesaplar sadece bu konuya verdiği önemlerle birlikte büyük kitlelere ulaşıyor. Mutlaka olarak size yorumlarda soru soran kişilerin isimlerini @ işaretiyle etiketleyerek açık ve samimi cevaplar verin. Özel mesajlara ise hızlıca cevap verip satışa yönlendirmeye çalışın.
6 – Özel Kampanyalar Yapın
Instagram üzerindeki kullanıcıların kendilerini özel hissettirirseniz satışlar da ciddi oranda artış olacağını görürsünüz. Özel indirimler ve kampanyalar düzenleyip bunu Instagram üzerinden tanıtın. Böylece hep paylaşımlar artacak hem de kullanıcılarınız kendilerini özel hissedip satın alma konusunda daha kararlı olacaktır.