E-ticarette rekabetin arttığı herkes tarafından bilinen bir gerçek. Artan bu rekabet içerisinde indirim stratejisine bağlı kalınmadan satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Satış stratejinizde sadece indirime bağlı kaldığınız takdirde insanların gözünde markanızın ve ürünlerinizin değerini düşürebilirsiniz.
Bir e-ticaret işletmesi eğer ki düzenli olarak indirim stratejisi üzerinden ilerliyorsa gelirlerini artırabilmek için sattığı ürün adetini önemli ölçüde yukarıya çekmesi gerekiyor. Ama işte bir de şöyle bir durum bulunuyor: tüketicilerin gözünde fiyatları düşürdüğünüzde, ürünlerinizin değeri de düşüyor. O yüzden bu strateji her zaman işe yaramayabiliyor.
Marka değerinizin ve ürünlerinizin değerinin düşmesi uzun vadede işletmenizin karlılığını olumsuz yönde etkileyecektir. Bu yüzden indirim haricinde diğer satış stratejilerine de yönelmelisiniz. İşte biz bugün indirim haricinde neler yapabilirsiniz onu konuşacağız.
Müşterilerinize Aciliyet Hissiyatı Verin
E-ticaret işletmelerinin en çok kullandığı tekniklerden bir tanesi müşterilerine aciliyet hissiyatı vermesidir. Tüketicilerin hızlı bir şekilde karar vermelerini sağlamak ve onları hızlı bir şekilde alışverişe yöneltmek için çok sık kullanılır.
Müşterilerinize karşı aciliyet hissiyatı vermek için ürünün stoktaki durumu ile oynayabilirsiniz. Müşterileriniz ürünlerinizin bitmeye yakın olduğunu gördüklerinde acele tavırlar sergilemeye başlayabilirler. Bu yüzden müşterilerinize kategori ve ürün sayfalarında stok durumunuzu göstermeyi denemelisiniz. Bu sayede ürününüzü görenlerin daha hızlı bir şekilde karar vermelerine yardımcı olabilirsiniz.
Ürünlerinizle İlgili E-Posta Kampanyaları Uygulayın
Ürünlerinizi, müşterilerinize karşı öne çıkartmak ve onlara sağladığı faydaları göstermek için ürünlerinizle ilgili e-posta çalışmaları yapabilirsiniz. Müşterilerinize yollayacağınız e-postalarda, ürünlerinizin farklı açılardan görüntülerini çekebilir ya da ürünlerinizin videolarını çekip müşterilerinize yollayabilirsiniz.
E-posta çalışmalarında özellikle kişiselleştirilmiş e-postalar sizi ciddi fayda sağlar. E-postalarınıza abone olan kişileri doğru bir şekilde kategorize ettikten sonra, müşterilerinizin daha önce ne aldıklarını inceleyip ilgi duyabileceği ürünleri onlara yollayarak olumlu geri dönüşler alabilirsiniz.
Satış taktikleri arasında en çok geri dönüşümü sağlayan kanallardan birisi olan e-posta pazarlamasını mutlaka ama mutlaka çalışmalarınızda kullanmalısınız.
Kargo Ücretini Düşürün
Satış taktikleri arasında yer alan bir başka taktik ise kargo ücretini düşürmek. İnsanların internet üzerinden alışveriş yaparlarken ürünü sepette bırakma sebeplerinden bir tanesi kargo ücretini görmeleridir. Müşteriler internet üzerinden alışveriş yaparken kargo ücretine ya çok düşük bir ücret vermeyi düşünüyorlar ya da hiç kargo ücreti ödemek istemiyorlar. Siz de ürünlerinize indirim yapıp değerinizi düşürmektense kargo ücretini düşürerek ya da ücretsiz kargo seçeneği sunarak satışlarınızı artırabilirsiniz.
Bunun için de şöyle bir taktik uygulayabilirsiniz: müşteriler belli bir kotayı geçtikten sonra ücretsiz kargo seçeneğini devreye sokarak daha yüksek dönüşümler elde edebilirsiniz.
Ürünün Faydası
Kesinlikle yapmanız gereken ve müşterilerinize kabul ettirmeniz gereken bir konuya geldik. Müşterilerinize sizin ürünlerinizin nasıl bir faydası olduğunu, ürünlerinizin müşterilerinizin hangi sorunlarını çözdüğünü mutlaka ama mutlaka anlatmalısınız. Aslında bu konunun temel amacı şudur: müşteriyi satın almaya ikna etmek. İşte tam olarak hassas nokta burası. Müşterilerinize karşı ürünlerinizin sadece teknik özelliklerini aktarmanız ya da onlarla ürünlerinizin fotoğraflarını paylaşmanız bunun için yeterli olmayacaktır. Gireceğiniz ürün açıklama kısımlarında ve pazarlama çalışmalarınızda ürünlerinizin, müşterilerin hangi sorununu çözdüğünü ve onlara nasıl bir fayda sağladığını mutlaka aktarmalısınız.