E-ticaret, dünyayı bir fırtına gibi iyi sebeplerle ele geçiriyor. Endüstri iyi kurulmuş ama aynı zamanda yenilik yapmaya isteklidir. Burada yatırımcıların gözünü ve ilgisini nasıl yakalayacağımıza bakacağız.
Fark etmediyseniz, e-ticaret dünyayı fırtına gibi iyi bir sebeplerle ele geçiriyor. Endüstri iyi kurulmuş ama aynı zamanda yenilik yapmaya isteklidir. Amazon ve eBay gibi çok büyük bir avuç oyuncu var ama küçük işletmeler için de bolca yer var. Peki ya alt çizgi? E-ticaret paketlerine yatırım yapmak için iyi bir zaman.
Temelleri destekleme
E-ticaret şirketiniz için yatırımcıları nasıl bulacağınıza karar vermeden önce, bir sitenin nasıl oluşturulacağı ve kendinizi nasıl pazarlayacağınız gibi bazı temel konuları ele almak önemlidir. Neyse ki, bu iki projeyle uğraşmak internet sayesinde kolay.
Örneğin, başlamadan önce e-mağazanızı sıfırdan oluşturmanız gerekebilir. Önceden bu basit bir süreç değildi, bu yüzden çoğu insan bir web geliştiricisini işe aldı veya kendileri yaptı. Bugün ise tamamen farklı. E-mağaza girişimcileri, bulut tabanlı çözümleri kullanarak tak-çalıştır mağazaları oluşturabilir. Bu sayede satıcılar, küçük bir aylık ücret karşılığında cazip bir site oluşturabilirler, ödeme sürecindeki kabiliyeti ile bunu tamamlayabilir ve mağazalarını çok az çaba harcayarak veya hiç çaba harcamadan ölçeklendirebilir.
Bu neden bu kadar önemli? Pek çok yatırımcı, mağazanıza paralarını koymadan önce mağazanızın faaliyete geçtiğini görmek ister. Ayrıca, sektörden insanlara girişiminizi desteklemesini istemek için sektörde biraz bilgi sahibi olmak iyidir.
Pazarlama önemli bir içeriktir
Mağazanız oluşturulduktan sonra, müşterileri para harcamaya ikna etmeniz gerekir. Reklam alanı satın almak için nakit para harcayacağınız günler geride kaldı. Şimdi, Facebook, Instagram ve Twitter sayfalarını kurmak kadar basit. Herhangi bir e-ticaret markası için sosyal medya varlığınızı oluşturmak zorunludur. Satış ve ürün lansmanlarını tanıtmanıza izin verir, açıkçası bundan daha fazlasını da yapar. İyi bir online pazarlamacı, sosyal medyanın marka ve tüketiciler arasında iki yönlü bir konuşma olması gerektiğini anlar. Bu yüzden eğlenceli ve keyifli olmaktan çekinmeyin. Sayfanızda videolar paylaşın veya alışveriş yapanlardan ürünlerinizi kullanarak kendi videolarını göndermelerini isteyin. Çeşitli yarışmalara katılım karşılığında arkadaşlarınızı veya ailelerini gönderilere etiketleyin. Sosyal medya sonsuz olanaklar sunuyor.
Yatırımcıları bulmak
Artık e-ticaret işinizin iskeletine sahip olduğunuza göre, yatırımcıları beraber çalışmaya davet edebilirsiniz. Çevrimiçi perakende mağazanızın değer önerisini açıklayarak başlayın. Marka kimliğiniz nedir? Hedef kitleniz kimdir? Sizden ne kadar satın alabilirler? Pazarlama girişimleriniz, ürün satışlarınız vb. için yatırım getirisi (ROI) nedir? Bunlar her yatırımcının bilmek isteyeceği sorular. Yatırımcıların kendilerini koruma amaçlı soracakları sorulardan kaçınmak için cevaplarınızı erken prova edin. Bir sonraki adım, yatırım yapmak için sermaye ile bir kitle bulmaktır. Arkadaşlara ya da eski meslektaşlarına ulaşarak başlayabilirken, daha sonra bir şeyleri daha ciddiye almak isteyebilirsiniz. AngelList, işletmeleri kolay yönetilen bir online ortamda yatırımcılarla birleştirir. Onlarca inkübatör programı aynı şeyi yapıyor. Ama hepsi bu değil. Bazı yatırımcılar, fikirlerini paylaşmaya davet ettikleri iş adamlarını barındıran saha yarışmalarına ev sahipliği yapıyor. Bu “Shark Tank” gibi televizyon programları sayesinde, daha popüler hale geldi. Eğer bir “köpekbalığı” değilsen, o zaman yatırımcıları cezbetmek sizin için kolay olmayabilir. Yine de, insanlardan kitle kaynak işine fon sağlamalarını isteyebilirsiniz. Eleştirmenler bu yöntemi yüceltilmiş siber beyinleme olarak eleştirebilirken, hiçbir şey gerçeklerden daha fazla olamazdı. Kitle kaynak kullanımı, halkın markanıza ilgi duyduğunu – hatta yatırım yaptığını – gösterir.
Kaynak: https://www.business.com/articles/investing-in-ecommerce/