Dijitalleşen dünya iş yapma şekillerini değiştiriyor. E-ticaret, gelişen teknoloji ve değişen alışveriş davranışları ile birlikte şekil almaya devam ediyor. Yeni oyuncuların bölgesel pazarlara girişi ile tüketicilerin daha iyi fırsatlar elde etme kapasiteleri artıyor. Bunu ele alarak şunu söyleyebiliriz ki, işletmeler ürünlerini ya da sunduğu hizmeti bir şekilde rakiplerinden farklılaştırmak zorunda. Bu dönemde işletmelerin aslında en çok da bunun üzerine mesai yapması gerekiyor.
Gelişen teknoloji ve değişen alışveriş davranışları ile işletmelerin en çok dikkat etmesi gereken şeylerin listesi şöyle;
Anlık Memnuniyet
Anlık memnuniyet durumu, satın alma davranışının sergilenmesinde büyük bir rol oynuyor. Tüketicilerin satın aldıkları şeylerden sonraki anlık memnuniyet durumları işletmeler için oldukça önemli. Gün geçtikçe teknoloji devrinin çocuklarının bu anlık memnuniyetlerini sosyal medya üzerinden paylaşma ihtimali günümüze göre daha da artacak gibi görünüyor. E-ticaret sitelerinin, müşterilerini eğlendiren, aradığına çabuk bir şekilde ulaşabilen teknoloji tabanlı çözümler sunması büyük önem taşıyor.
Alışveriş Deneyimi
Eşsiz ve kusursuz alışveriş deneyimine olan talep artmaya devam edecek gibi duruyor. Bir noktadan sonra pazarlama ve markanızı geliştirme, ürünün kendisinden daha önemli bir hal almaya başlıyor. Asya’da görüntü tabanlı aramalar giderek artış gösteriyor. Bu yüzden işletmeler, tüketicilerin alışveriş deneyimlerini geliştirmek ve müşterilerin sadakatini artırmalarını sağlamak için en kısa süre içerisinde kendilerini bu konu üzerinde başarılı bir işletme olarak konumlandırmalılar.
Perakendecilik Mobilleşiyor
Tüketicilerin alışveriş deneyimlerini zenginleştiren akıllı telefonların yükselişi, e-ticaretin geleceğinde büyük bir rol oynamaya devam edecek gibi duruyor. Hepimiz dev markaların, müşteri verilerini kişiye özel reklam yapmak için neler yaptığını görüyoruz. Bu yapılan çalışmaların etkisi genel olarak fiziksel mağazalarda ve restoranlarda hissedildi. Fakat e-ticaret siteleri çok yakında buna yetişecek gibi duruyor.
Müşteri Yolculuğu
Dijital devrim gerçekleşene kadar müşterilerin alışveriş şekli büyük ölçüde tek tipti. Müşteride bir ihtiyaç algılanırdı, müşteri ürün reklamlarına maruz kalırdı ve satın alma işlemini gerçekleştirmek için bir mağazaya giderdi. Gidişat öyle gösteriyor ki satışçılarla müşterilerin arasındaki bağ artık kopmayacak.
Sosyal medya reklamlarına maruz kalınması, Google’da arama gerçekleştirilmesi, güvenilir kaynakların yorumlarının incelenmesi gibi süreçler birtakım süreçler gerçekleştiriliyor. Gidişat öyle gösteriyor ki işletmeler, müşterilerin olumlu yorum bırakmaları için teşvikte bulunarak, markalaşma kampanyaları için yarışmaya başlayacaklar.
İçeriğe Dayalı Pazarlama
Bir müşteriyi bir ürünü alması için ikna çabaları, yakında push-marketing’in önüne geçecek gibi duruyor. Böyle bir eğilim olduğu gözüküyor. Yakın gelecekte müşteriyle ilgili bilgilerin üretilmesinin satın alma davranışını hızlandıracağı söyleniyor. Müşterilerin yaptığı yorumların, satın alma davranışlarına katkısını zaten görüyoruz. Bunun yanında blog paylaşımları, e-posta kampanyaları doğrudan bir inceleme ve bilgi kaynağı olabilir.