Günümüz dünyasında tüketicilerin alışverişlerini gerçekleştirmeleri için bir sürü seçeneği bulunuyor. Eğer bir e ticaret satıcısıysanız ve online alışveriş yapan kitlelerin sizden alışverişlerini gerçekleştirmelerini istiyorsanız yapacakları alışveriş serüvenini kolay ve keyifli hale getirmeniz gerekiyor. Peki e ticaret satıcılarının online alışveriş yapan kitleleri kendilerine çekebilmek içib neler yapması gerekiyor? Aşağıda işletmenizin gelişimini sağlayacak ve kitlelerin size yönelmesine aracılık edecek olan stratejiler olacak. Okumaya devam edin.
1) Sitenizin Mobilde veya Web’de Hızlı Bir Şekilde Açılması
Web sitenizin yavaş açılması sizin için en büyük tehditlerden bir tanesidir. Bu durumda sizi zora sokacak olan rakibiniz değil geri çıkma düğmesidir. Web siteniz geç açılıyorsa müşterileriniz siteye girmesini beklemeyecektir. Çünkü en kıymetli şey zamandır. Zaman ise para demektir. Müşterilerinizin pencereyi kapatmamasını istiyorsanız sitenizin en fazla 3 saniye içinde açılması gerekir. Bunun yanında mobil tarafında unutulmaması gerekiyor. Günümüzde tüketiciler daha çok mobilde vakit geçiriyorlar. Yani buradan anlayacağımız üzere işletmeler sitelerinin tüm yönlerini etkinleştirmeleri gerekiyor.
2) Web Sitenizin Görüntüsü
Müşterilerinizin sitenizine ilk girdiğinde gördüğü izlenim önemlidir. Daha önce de belirttiğim gibi tüketicilerin alışverişlerini gerçekleştirmeleri için bir sürü seçeneği bulunuyor. Bu yüzden kimse kötü bir görüntüsü olan web sitesinde gezinmek ve alışverişini oradan gerçekleştirmek istemiyor. İşletmenizin izleniminin olumlu oluşması için öncelikle bir bütün olarak gözükmesine önem göstermelisiniz. Logo, renk uyumu ve etiket gibi temel şeylere yatırım yaparak başlamalısınız. Sitenize ilk gelen kişi satın alma davranışının dışında sizin nasıl birisi olduğunuzu değerlendirecektir. Gelen müşteride oluşturacağınız ilk izlenim çok önemli olmasından ötürü anasayfanızı çekici hale getirmelisiniz.
3) Müşterilerinize Kaliteli Fotoğraf Sunun
Müşterilerinize kaliteli fotoğraf sunarak bir çevrimiçi alışveriş deneyimini daha reel bir alışveriş serüvenine çevirme şansına sahipsiniz. Görsel bir dünyada yaşıyoruz. Müşteriler almak istedikleri ürünü görmeden hayal edemiyorlar. O yüzden müşteriler aldıkları ürünleri görmek istiyorlar. Bunun yanında müşterilerinize sadece tek bir açıdan değil almak istedikleri ürünlerin birden fazla açılarını gösteren fotoğraf sunmalısınız.
4) Canlı Sohbet
Müşterilerinize çevrimiçi alışveriş deneyiminde sunabileceğiniz en iyi şeylerden bir tanesi canlı destek sunmanızdır. Canlı sohbet, müşterilerinizde oluşabilecek olan tüm sorun ve endişelerin cevap bulmasını sağlar. Sitenizde canlı sohbetin olması fiyat ve ürünleriniz hakkında geri bildirim almanızı da sağlar. Aynı zamanda sitede müşterilere sunulan iyi bir canlı destek, kötü bir çevrimiçi alışveriş deneyimini olumluya çevirebilir.
5) Ücretsiz Kargo İmkanı
Müşteriler satın alınan bir ürünün teslimatında ona ücret ödememeyi severler. Bu yöntem müşterilerinizin bir ürün satın almayı düşündüklerinde akıllarına gelen ilk seçeneklerden birisi olmanızı sağlar. Müşterilerinize sunduğunuz ücretsiz kargo imkanı ile müşterileriniz acaba gizli bir maliyet daha çıkar mı korkusunu bırakmış oluyor. Bu yöntem ile müşterilerin algısında satın alma davranışı daha şeffaf bir hale gelmiş oluyor. Aynı zamanda mutlu bir online alışveriş sitesi deneyimi yaşamış oluyor.
6) Müşteri Yorumlarına Sitenizde Yer Verin
Müşteriler, ürünlerin altına ürün hakkında nasıl bir deneyim yaşadığını yazan kişilerin yorumlarını merak ediyorlar. Satın alma davranışını gerçekleştirirken orada bulunan daha önce ki müşteri deneyimini ele alarak gerçekleştiriyorlar. Bu yüzden sitenize müşterilerinizin yorumlarını eklemelisiniz.
7) Müşterilere Ürünün Stok Durumunu ve Teslimat Tarihini Bildirin
Müşterilerinize ürünün stok durumunu, ürünün onların eline ne zaman geçeceğini ürün sayfasında bildirmelisiniz. Müşterilerinizin bu konu hakkında önceden bilgi sahibi olmasını sağlayıp sonrasında bir problem yaşamaması için direkt bir şekilde ürün sayfasında onlara bu bilgileri sunmalısınız.