E-ticaret sektöründe belki de en önem vermeniz gereken şeylerden bir tanesi de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. E-ticaret siteleri tüketicilerinin güvenlerini kazanmaya başladıktan sonra tüketicilerin siteye bağlılığı artar. Türkiye’de tüketiciler internet üzerinden alışveriş yapacakları zaman marka bilinirliği olmayan mağazalardan alışveriş yapmaya çekiniyorlar. O yüzden burada siz devreye girerek tüketicilere güven verecek olan unsurları devre sokmanız gerekiyor. Unutmamalısınız ki e-ticaret sitenizin kullanıcılara yeterince güvenilir gelmemesi satışlarınızı doğrudan etkileyecektir. Tüketicilerinizin e-ticaret sitenizden güvenli bir şekilde alışveriş yapabileceklerini kanıtlamanız için yapmanız gereken bazı çalışmalar bulunuyor. Hadi artık onların ne olduğunu konuşmaya başlayalım.
E-Ticaret Sitenizi HTTPS Protokolüne Geçirmelisiniz
HTTPS protokolü, e-ticaret sitesi üzerinde olan verilerin şifrelenip 3.kişiler tarafından görülmesini engeller. Bu da sizin sitenizin daha güvenilir bir imaj çizmesini sağlar. Bunun yanında HTTPS protokolü sadece tüketicilerin güvenini kazanmak için değil sitenizin SEO uyumu için de önemli bir etken. Bundan önceki yıllarda genelde HTTPS protokolü sadece ödeme bilgilerinin ve kullanıcı bilgilerinin girildiği noktalarda kullanılırken günümüzde birçok site HTTPS protokolünü site genelinde kullanmaya başladı.
İşletmenize Gelen Olumlu ve Olumsuz Yorumlara Mutlaka Cevap Verin
Tüketicilerinizin güvenini kazanmak için yapacağınız bir diğer çalışma ise tüketicilerinizden gelen olumlu ve olumsuz yorumlara sitenizde yer vermeniz olacaktır. Sitenizde yer alan olumlu yorumlar tabii ki sizin için önemlidir. Ama kullanıcıların bu yorumları sizin yaptırdığınızı düşünmemelerini istiyorsanız olumsuz yorumlara da yer vermeniz gerekecek. Sonuç olarak sitenizden alışveriş yapan bir sürü kişi vardır. Bu insanların hepsi sizden aldığı ürünlerden %100 memnun olmayacaklardır. O yüzden sitenizin daha doğal ve samimi görünmesini istiyorsanız sitenize gelen olumsuz yorumlara da yer vermelisiniz.
SSL Sertifika Bilgilerini Gösterin
E-ticaret sitenizin güvenli olduğunun altını çizmek istiyorsanız eğer muhakkak SSL sertifikanızı ilgili yerlerde göstermelisiniz. E-ticaret sitenizin yeterince güvenli olduğunun ve tüketicilerin ödeme noktasında herhangi bir problem yaşamayacaklarını anlatmak için SSL sertifikanızı göstermelisiniz.
SSL sertifikanızı sitenizin en alt bölümüne (footer) yerleştirebilirsiniz. Böylece site genelinde tüm sayfaların güvenli olduğu imajını sitenize gelen tüketicilere aktarmış olursunuz.
Canlı Destek Desteği
Sitenize gelen müşterilerinize canlı destek desteği sunuyor olmanızda müşterilerinizin içini rahatlatacaktır. Canlı destek özelliği, müşterilerinizin size kolaylıkla anlık bir şekilde ulaşabilmeleri için sağladığı için müşterilerin hoşuna gitmektedir. Canlı destek özelliği sayesinde zamandan tasarruf edilmesi ve aynı zamanda müşterilerin mutlu bir şekilde sitenizden gönderilmesi işletmeniz için önemlidir. Biliyorsunuz ki siteden mutsuz bir şekilde ayrılan bir müşteri için artık işletmenizin defteri kapanmış oluyor, bunun yanında o müşterinin yakınları için de işletmenizin defteri kapanmış oluyor.
Bunun yanında canlı destek özelliği müşterilerin satın alma işlemi gerçekleştirirken de etkili olabiliyor. Çünkü müşteriler satın alma işlemini gerçekleştirmeden önce canlı destekle iletişime geçip ona göre de alışverişlerini gerçekleştirebiliyorlar.
Ürün Videoları Hazırlamak
Müşterilerinizin güvenlerini kazanabilmek için yapmanız gereken bir diğer çalışmada ürünlerinizin videolarını çekmek. Hazırlamış olduğunuz video içerikler, hem etkileşim anlamında hem satış artırma anlamında hem de markanıza yaptığınız yatırımı gösterme anlamında önemlidir. Müşterilerin için video içerikler oluşturarak müşterilerinizin kafasında herhangi bir soru işareti kalmasını engelleyebilir hem de müşterilerinizin ürünlere olan bakış açılarını değiştirebilirsiniz.