E ticaret sitenizi insanlara duyurmak ve bu işin içinde biz de varız diyebilmek için çeşitli pazarlama tekniklerinin uygulanması gerekir. Hedef kitlenize ulaşmak ve satışlarınızı artırmak için hedef kitlenizi, e ticaret sitenize aşina hale getirmelisiniz. Hedef kitlenizi e ticaret sitenize aşinalaştırdıktan sonra alımları teşvik etmeye başlamalısınız. Bu makalede büyük ya da küçük işletme farketmeksizin uygulamanız gereken pazarlama stratejilerinden bahsedeceğim. Şimdi o zaman nasıl bir yol haritası izlemeniz gerektiğinden bahsetmeye başlayalım.
1) Sosyal Medyada Olmak
Müşterilerinize göre düzenli bir şekilde onlara içerik hazırlamak müşterilerinizle sürekli temas etmenizi ve onlara sık sık ulaşmanızı sağlar. Müşterilerinizin olduğu sosyal medya kanallarından müşterilerinize içerik hazırlayıp sunmalısınız. Müşterilerinizin en sık kullandığı sosyal medya platformlarını seçin ve o platform üzerinden müşterilerinize sektörle alakalı içerikler sunun.
2) PPC Reklam Tekniğini Kullanmak
PPC reklam tekniğini, işletmelerin müşterilerinin her bir tıklama başına ödeme yaptığı reklam tekniği olarak tanımlayabiliriz. PPC reklamı uygularken şöyle bir avantajımız bulunmaktadır; reklamın maaliyetini, reklamdan oluşan trafiği ve satışı ölçer, karşılaştırır ardından yapılan kampanyanın avantajını size gösterir. En çok kullanılan PPC reklamı Google AdWords’dür.
PPC reklamcılığını kullanırken kampanıza sürekli A/B test uygulamanız gerekmektedir. Bu kampanyanızı iyileştirmenizi sağlayacaktır. Kampanyanızı düzenli olarak kontrol ettiğinizde trafiğinizin ve satışlarınızın artacağından emin olabilirsiniz.
3) Influencerlar ile Bağ Oluşturun
Sektörünüz ile alakalı olan influencerlarla iletişim kurup mağazanız hakkında insanları konuşturmalısınız. Influencerların sizinle alakalı içeriklerini beğenin ve yanıtlayın. Sektörünüzle alakalı influencerlarla bağ kurmak insanların zihninde markanızın farkındalığını artırır ve ardından sizi tanımak isteyebilirler. Bu da size yeni bir müşteri yani yeni bir satış getirebilir.
4) SEO Uygulayın
E ticaret sitesinden satış yapmanın en zor tarafı Amazon gibi markanın bulunduğu pazardan trafik elde etmektir. SEO anahtar kelimelerinizi, sitenize yüklediğiniz ürünlerin başlıklarına ve açıklama kısımlarına yerleştirerek daha fazla trafik elde edebilirsiniz. Müşterilerin sık aradığı kelimeleri sitenize optimize ederek site içi trafiğinizi artırıp aynı zamanda satışlarınızı da artırabilirsiniz. Bu stratejileri gerçekleştirdikten sonra size ne kadar fayda sağladığını Google Analytics’ten ölçümleyerek markanıza ne anlamda değer kattığını anlayabilirsiniz.
5) Sitenize Blog Oluşturmalısınız
Hazırlanan blog yazıları sosyal medyada paylaşılabildiğinden ve hazırlanan blog üzerinden trafik elde edildiğinden dolayı neredeyse bütün işletmeler sitelerinde blog içeriği başlattı. Blog içeriklerini düzenli olarak yayınlayıp bunu sosyal medya hesaplarınızda paylaşmak, müşterilerinizi mağazanıza çekmenize ve ürünlerinizi müşterilerinize gösterip satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur.
Blogunuzu hazırlarken blogunuza görseller ve videolar eklemek müşterilerinizi sitenizde daha fazla tutmanızı sağlar. Bu yüzden hazırladığınız blog içeriklerinizde görseller ve videolar bulundurmalısınız.
6) E Posta Pazarlaması
Müşteriler kendilerine sağlanacak olan faydalarla ilgileniyorlar. Markaların kendilerine sunmuş olduğu avantajları inceleyerek tercihlerde bulunuyorlar. E posta pazarlamasında ise alıcıları özelliklerine göre ayırıp müşterilere sunacağanız promosyonlarla yakalama şansınız bulunuyor. Örneğin, bir kişi sitenize sürekli giriyor ve hiç bir satış işlemi gerçekleştirmiyor. Bu tüketiciyi, ürünlerinizi ilk kez satın alacak olan kişilerin faydalandığı promosyon ile yakalama şansınız bulunuyor.
Sitenize giren ziyaretçilerin, e postalarını sitenize koyacağınız pop-up promosyon pencerelerinde e posta promosyonları isteyip istemedikleri tarzında bir soru ile toplayabilirsiniz.
7) Yeniden Hedefleme Reklamları Uygulayın
Sitenize girip satış gerçekleştirmeyen tüketicileri nasıl geri kazanabilirsiniz? Yeniden hedefleme reklamları sayesinde sitenize girip alışveriş yapmayan tüketicilerin bilgisayarlarına çerez atılır. Bu kullanıcılar daha sonra başka sitelere gittiklerinde yine sizin reklamlarınızla karşılaşırlar.
Bir çok internet sitesine ilk kez girildiğinde satış gerçekleşmemektedir. Bu düşünüldüğünde, işletmelere yeniden hedefleme reklamlarının sunduğu katkı çok açık şekilde belli olmaktadır.