E-ticaret sitesi olan kişilerin kullanması gereken araçlardan bir tanesi de geri sayım sayacıdır. E-ticaret siteleri geri sayım sayacını farklı biçimlerde kullanarak, müşterilerini satın almaya yönlendirebilirler. Tüketicilerine hissiyat olarak bir fırsatı ya da avantajı kaçırıyormuş duygusu işlenerek geri sayam sayacı ile alışveriş yapma duygusu tetiklenebilir. O zaman şimdi geri sayım sayacını müşterilerinize karşı nasıl kullanabilirsiniz onu konuşmaya başlayalım.
E-Ticaret Sitenizdeki İndirimler İçin Banner Geri Sayım Sayaçlarının Kullanılması
E-ticaret sitenizde bulunan ürün ve kategori sayfasındaki tüm ürünler için geri sayım aracını kullanmaktansa, tüm site geneli için belli bir süre zarfında olan kampanyalarınızı banner şeklinde geri sayım sayacı olarak müşterilerinize karşı kullanabilirsiniz. Bu sayede bir reklam üzerinden ana sayfanıza gelen tüketicilerde kampanyanızın ne kadar süre geçerli olduğunu görebilir ve o aciliyet duygusu ile satın alma davranışında bulunabilir.
Her Ürün Sayfasında Geri Sayım Sayacı Kullanılması
Daha çok yaptığınız indirimlerde veya kampanya günlerinizde sitenize gelen tüketicilerin daha hızlı bir şekilde satın alma davranışı gerçekleştirmesi için her ürün sayfasında geri sayım sayacını kullanabilirsiniz. Bu şekilde tüketicilerinize indirimin ne kadar süre geçerli olduğunu hatırlattığınız gibi, satın alma davranışını sergilemek için az vaktinin kaldığını sürekli olarak hatırlatmış olursunuz. Müşterilerinizi çok daha hızlı bir şekilde satın almaya yönlendirmek istiyorsanız bu tekniği kullanabilirsiniz.
Kısa Süreli Fırsatlarda Kullanılması
Geri sayım sayacı üzerinden beklediğiniz etkiyi almak istiyorsanız daha çok işlemlerinizi daha kısa zaman dilimleri üzerine planlamanız gerekmekte. Geri sayım sayacının süresini daha kısa zaman dilimine ayarladığınız takdirde geri dönüşümleriniz yüksel ihtimalle daha yüksek olacaktır. Geri sayım zamanlamasının uzun bir zaman aralığının olması tüketicilerin hızlı bir şekilde satın alma davranışını gerçekleştirmesinin önüne geçecektir. Aslında bu olay geri sayım sayacına tam olarak ters bir stratejidir. O yüzden geri sayım sayacı kullanıyorsanız mutlaka ayarladığınız zaman aralığı kısa süre zarfında olmalıdır.
Eylem Tetiklemeli Geri Sayım Araçları
Tüketicilerinize bir fırsat sunmak için onların belli başlı bazı eylemler sergilemesini isteyebilirsiniz. Bunu örneklemek gerekirse geri sayım sayacını başlatmak için kullanıcıların bazı sayfaları ziyaret etmesini isteyebilirsiniz. Bir reklam kampanyası oluşturduğunuzda, sitenize gelen ziyaretçilerin o sayfaya geldiğinde belli bir zaman aralığında geçerli olabilecek fırsatları sunabilirsiniz. Burada yapacağınız çalışma sizin tasarrufunuza kalmış bir çalışma olacak. Bu alanda belli bir indirim sağlayabileceğiniz gibi ücretsiz kargo imkanı da sağlayabilirsiniz ya da ikinci ürüne şu kadar indirim tarzında bir çalışma da yapabilirsiniz.
E-Posta Çalışmalarında Geri Sayım Araçlarının Kullanılması
E-posta üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarında da aldığınız geri dönüşümleriniz artırarak, e-posta abonelerinizin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayabilirsiniz. E-posta abonelerinize attığınız maillere geri sayım sayacı ekleyerek yapmış olduğunuz indirimin ne zaman bittiğini gösterme şansınız olur. Bu sayede e-postalarınızı açan insanlar arasında indirim yaptığınız ürünle ilgilenen insanlar, indirimin süresi bitmeden satın alma davranışını gerçekleştirebilirler.