Call to action, kelimesini Türkçeye çevirdiğimizde mana olarak harekete geçirici mesaj, eylem çağrısı anlamına gelmekte. Sektörel olarak yorumlamak gerekirse de kullanıcıları istenen aksiyona sevk etme, hızlıca yönlendirme gibi açıklayabiliriz. CTA (call to action) görselde buton şeklinde içerikte ise metin şeklinde kullanıcıya sunulur. CTA’ler kullanıcıları genel olarak bir linke ya da forma yönlendirir. Call to Action’a bir örnek vermek gerekirse hemen al, şimdi incele gibi kelimeleri örnek olarak verebiliriz.
Call to Action Nedir?
Call to Action genelde karşınıza CTA olarak çıkacaktır. Görsel çalışmalarla ya da kısa metin çalışmalarıyla verilen call to action mesajları müşterileri istenen aksiyona yönlendirmek için kullanılır. Call to action çalışmaları sitenizin herhangi bir bölümünde bulunabilir. Bir butonun üzerine ya da hazırlanan bir makalenin içerisine veya bir reklam bannerına yerleştirilebilir.
Call to Action Neden Önemli? Avantajları Neler?
Call to action yönlendirmelerinin en güzel avantajlarından bir tanesi de her yerde kullanabiliyor olmasıdır. Web sitenizde bulunan bannerlardan sosyal medya postlarına, e-mail pazarlamadan ürün formlarına kadar her yerde kullanabilirsiniz. Kullanıcıların dikkatini çekecek bir mesaj ile kullanıcıları kendi sitenize çekebilir ve satın alma oranlarınızı artırabilirsiniz.
Call to action avantajlarını liste şeklinde vermek gerekirse şu şekilde listeleyebiliriz:
- Her yerde kullanılabilir olması
- Hedef kitlenizi yönlendiriyor olması
- Dönüşümleri artırıyor olması
Etkili CTA Nasıl Olmalı?
Eğer ki daha önceden call to action ifadeleri üzerine bir çalışma yapmadıysanız ve CTA ifadelerini herhangi bir ön araştırma yapmadan belirlediyseniz başarısız olma ihtimaliniz çok yüksek. Peki etkili bir CTA hazırlamak için nelere dikkat etmelisiniz? Şimdi bu soruyu yanıtlayalım.
Öncelikle tasarımınıza mutlaka özen göstermelisiniz. Eğer ki bir kişi hazırladığınız butona tıklayacaksa önce onu görebilmesi gerekir. Hazırladığınız CTA’lar e-ticaret sitenizin tasarımı ile uyumlu ve büyük olmalıdır. (Önerilen boyut: 225px genişlik 45px uzunluk) Eğer ki hazırladığınız harekete geçirici unsur soluk, ufak ya da güvensizse başarılı olma şansınız oldukça düşecektir. Bunun yanında yazdığınız metin kullanıcıların dikkatini çekmelidir. Sadece tıkla diye işaret etmeniz o CTA’nın başarılı olacağını göstermez. Biraz daha yaratıcı ve dikkat çekici bir çalışma yapmalısınız. Son olarak dikkat etmeniz gereken bir başka unsur ise değer önerisini net bir şekilde karşı tarafa geçirebilmektir. Müşterilerinize tam olarak hangi değer önerisini sunuyorsanız bunu onlara vermelisiniz.
Call-to-Action (CTA) Örnekleri
İşletmeler tarafından kullanılan en yaygın call to action örnekleri şu şekildedir:
- Hemen al
- Şimdi incele
- Paylaş
- Beğen
- Hemen sipariş ver
- Tükenmeden hemen al
- Sınırlı sayıda teklif
- Ücretsiz indir
- Formu doldur
- Ürüne git
- Ücretsiz deneme sürümü indir
- Sepete ekle
- Mesaj at
- Mağazaya soru sor
Bu gibi emir cümlelerini içerir. Bu şekilde olan harekete geçirici mesajlar hedef kitlenin yönlendirilmesini ve müşteri haline evrilmesine yöneliktir.
Ama tabii ki burada seçtiğiniz metin kadar tasarımsal düzenlemeler de önemlidir. Sayfa üzerinde butonu nereye yerleştirdiğiniz, butonun şekli, rengi, tasarımla olan uyumu gibi unsurlar da elde edeceğiniz verimi doğrudan etkiler. Ek olarak yaptığınız çalışmalar sonrasında düzenli olarak A/B test yaparak yukarıda belirttiğimiz kriterlerin hangisinin daha fazla etkileşim elde ettiğini hangisinde problem olduğunu ve hangisini değiştirmeniz gerektiğini de öğrenebilirsiniz.