En son ne zaman Amazon’dan bir şey satın aldın? Eğer sen ve Amerikalıların çoğu gibiyseniz,, muhtemelen çok uzun zaman önceydi. Aslında, belirli şehirlerde, sipariş verdikten sonra saatler içinde ürünler ön kapınıza teslim edilebilir. Amazon herkesin bildiği ve güvendiği “her şey mağaza” oldu, bu yüzden satmak için platform kullanmak çoğu e-ticaret mağazası için bir zorunluluktur.
Amazon’da satış yapmak, popüler bir koşuşturmaca haline geldi, ancak kalabalık bir pazarda rekabet eden birçok şirketle birlikte nasıl öne çıkıyorsunuz? Multimilyon dolarlık e-ticaret imparatorluklarıyla nasıl rekabet ediyor ve Amazon üzerinden başarılı bir iş kuruyorsunuz? Durum bilgisine sahip olanlara yardım istemek konusunda büyük bir inancım var. Bu yüzden Amazon Prodüksiyon uzmanı Damian Prosalendis’e, Amazon mükemmellik konusundaki sırları hakkında düşündükleri Amazon mağazalarının tanınmış danışmanı ve ünlü Amazon danışmanına sordum. Cevabı basitti: Önemli olan markalaşmanızda duruyor – insanların (umarım) bunu tanımayı ve güvendiğini tasvir ettiğin imaj. İşte, Amazon’daki başarısını artırmak için güçlü bir marka oluşturmaya yönelik birkaç ipucu.
Markalar neden bu kadar önemli?
Bugün tüketiciler için önemli olan nedir? Görünürlük, kalite, güven, güvenilirlik ve müşteri deneyimlerine değer verirler. Bugünün tüketicileri, dolarlarına yatırım yaptıkları her zamankinden daha fazla önemsiyorlar; Onlar seçici. Çoğu insan, bilmedikleri veya güvenmedikleri bir markadan daha düşük fiyatlı bir ürüne güvendikleri bir marka seçecek. Bu yüzden markanız, işletme sahibi olarak en değerli varlıklarınızdan biridir.
Markalama olmadan, ürünler satan şirketler sadece fiyat konusunda rekabet edebilirler. Kar marjlarınızı azaltarak büyük markalar ile rekabet etmek zorunda kalacaksınız. Bu düşük fiyatta bile, ürününüz satılamayabilir. Alışverişçiler, fiyattan bağımsız olarak ürünlerini diğer seçenekler üzerinde seçerek otantik ve güvenilir markaları ödüllendirir.
Prosalendis’in işaret ettiği gibi, her zaman size fiyatını düşüren insanlar olacaktır.
Yani, fiyatlamanın ötesinde, adımların Amazon’da bir marka yaratması nedir?
Gizli 1: Marka isimleri önemlidir (bir dereceye kadar).
Bir çok işletme ve şirket, mükemmel bir isim bulmak için çok fazla zaman, enerji ve para harcıyor. Ancak, işte bu, marka isimleri kendiliğinden kendiliğinden iyi değil.
Bunu biraz daha iyi açıklamak için, tüm zamanların en büyük markalarından birine bakalım, Apple. Şirket bir meyveden sonra isimlendirildi! Apple, elbette meyvelerle ilgili değil, ama şirket bu meyve parçasını, yüksek kaliteli, lüks elektronikler dikte eden bir sembole dönüştürdü.
Bu, markanızla ilgili herhangi bir düşünce eklememeniz gerektiğini söylemektedir, bunun yerine, adın gerisinde olan şeyin önemli olduğunu kabul etmektesiniz. Prosalendis’in önerdiği gibi, “telaffuz edilmesi zor bir isim, hatırlanması zor veya makul olmayan bir isim seçmediğiniz sürece, iyi olacaksınız.”
Gizli 2: Amazon’un dışında bir varlık oluşturun.
Kendinizi Amazon’da gerçek başarıya ayarlamak istiyorsanız, markanızı ve varlığınızı Amazon dışında da oluşturun.
Potansiyel müşterilerin, özellikle de onlar için birkaç seçenek varsa, satın alma işlemine başlamadan önce küçük bir kazma yapma olasılığı yüksektir. Şirketinizi çevrimiçi arayabilir ve web sitenize ve sosyal medya varlığınıza göz atabilirler. Bu yüzden markanızı da orada inşa etmeniz gerekiyor.
Prosalendis, Amazon dışındaki müşterilerinize destek sunmaya istekli olarak, Amazon dışındaki müşterilerinize destek sunmanızı önerir. Amazon, müşteri desteği sağlasa da, müşterileriniz muhtemelen Google’ın “MARKA ADI + desteğiniz” olacak ve iletişim sayfanıza inecek. Firmanızın profilini oluşturmak için bu fırsatı kullanın.
Öğrenmiş olduğum şaşırtıcı “ninja ipuçlarından” biri, müşteri hizmetleri desteğinizi otomatik yanıtlayıcı e-posta sıranızda ve paketin içindeki bir broşürde vurgulamaktır. Bu, sizi olumsuz değerlendirmelerden kurtarabilir ve müşterilerinizin herhangi bir sorunla karşılaşmaları halinde onlar için orada olmanızı sağlar.
Secret 3: Paketleme de markalaşıyor.
Paketleme bir süre sonra olabilir, ancak olmamalıdır. Sonuçta, bu kutu uzun bir yol kat ediyor ve ürünü satın alan kişi de dahil olmak üzere birçok insanın gözünden geliyor. Tüketicilerin ürününüzün algısına odaklanarak markanızı oluşturmak için avantaj sağlayın.
Unutmayın, tahılların sade beyaz kutularda satılmamasının bir nedeni var!
Ürününüzün ambalajı markanızı taşır ve bir dönüşüm aracı olarak hizmet verir. Pek çok Amazon satıcısı bunu düşünürken, birçok jenerik veya amatör ambalaj tasarlarken veya daha da kötüsü, bu marka i tamamen görmezden geliyor. Bir düşünün – bir ürün kapınıza geldiğinde, paranızın karşılığını almış gibi hissetmek istersiniz. Kaliteli ambalajlar, bu memnuniyeti ve genel deneyimi iyileştirmeye yardımcı olur.
Eğer inşa edersen, gelecekler.
Markalaşma söz konusu olduğunda, gerçekten büyük bir fark yaratan küçük şeyler. Birkaç Amazon markasının çabalarını ortaya koyduğu ve e-ticaret paketiyle markanızı oluştururken ekstra kilometre kat ettiği göz önünde bulundurulduğunda, bu uzman markalama ipuçlarından yararlanmanız ve bunları sizin için çalışmanız için birçok fırsat var.