Avrupa Birliği, geri dönüşümü artırmak ve doğayı korumak için ilginç bir programa imza atıyor. E-Ticaret sitelerinden alınan ürünlerde kutuları geri getiren tüketiciler çeşitli indirimler kazanacak.
E-Ticaret, mağazacılık sektörünün solda sıfır bırakacak kadar hızlı büyüyor. Her yıl milyarlarca insan E-Ticaret siteleri üzerinden alışveriş yapıp mağazalara gitmeden ihtiyaçlarını karşılayabiliyor. Teknolojinin nimetleri sayesinde, ekonomik dengeler ve alışkanlıklar da değişmeye başladı. Sektörün geleceğiyse bilim-kurgu filmlerini aratmayacak yeni yatırımlara gebe. Drone’lar, kargonuzu teslim alabileceğiniz özel otomatlar, artırılmış gerçeklik gibi konular tartışıla dursun Avrupa Birliği sektörün geleceğini değiştirecek bir programa başladı.
Tüketiciler ve markalar için ürünlerin paketleri büyük bir öneme sahip. Firmalar bu paketler sayesinde markalarını tanıtabiliyor. Tüketici ise aldığı ürünün değerini paketin zenginliği ve şıklığına göre değerlendiriyor. Araştırmalara göre tüketicilerin % 70’i aldıkları ürünün kutu tasarımına göre verdikleri paranın değerini ölçüyor.
Milyarları aşan piyasa hacmi aynı zamanda yeni bir kirlilik için de uyarı vermeye başladı. AB Komisyonu kararlarına göre, Avrupa üzerinde satış yapan tüm firmalar paket ve poşetlerini geri dönüşüme uygun olarak tasarlamak zorunda. Bazı tüketiciler bu durumun farkında ve ellerindeki paketleri günlük hayatlarında kullanıyorlar. Kullanmayanlar için ise sayısız geri dönüşüme uygun ürün çöpe atılıyor.
AB komisyonu markaların, tüketicilerinden paket ve poşetleri geri istemesini talep etti. Her ne kadar E-Ticaret’teki dijital satış ve mağazaya gitmeden ürüne ulaşma kavramına ters olsa da bu hamle doğayı korumayı hedefliyor. Bu kararın uygulanabilirliğini test etmek için Alman moda markası Zalando pilot programına başladı. Firma önümüzdeki 10 sene içerisinde bu anlayışın E-Ticaret sektörünü temellerini değiştireceğini söylüyor. Çevreye kirlilikte savaşmak için önemli bir adım attıklarını düşünen Zalando yöneticileri paket ve poşetlerinin % 80’ninin tekrar kullanılmaya uygun olarak tasarlandığını söylüyor.
Tüketiciler, ellerindeki kutu ve poşetleri firmaya geri ulaştırdıkları zaman geleceğe dönük alışverişleri için indirim kazanacaklar. Zalando bu sayede tüketicilerinin geri getirdiği paketleri geri dönüşümden geçirip tekrar kullanacak. Bu uygulamanın tüm dünyaya yayılıp yayılmayacağını ise 2020 itibariyle göreceğiz. Bir çok Avrupalı E-Ticaret firması pilot programın başarısına göre benzer yöntemler geliştirmeye hazırlanıyor.