E-ticaret sitenizde ürünlerinizin olduğu sayfaya potansiyel müşterilerinizi getirebilmeniz için genel olarak uygulamanız gereken üç yol vardır.
- Doğrudan arama motorları,
- Bir bağlantı yönlendirmesi,
- Ücretli reklamlar,
Bu üç durumda da e-ticaret sitenize gelen müşterinize seçimlerini kolaylaştıracak, kıyas yapabilmelerine imkan verecek, açıklama ve görselleri ile seçim yapabilmelerini sağlayabilecek, kolay alışveriş imkanı oluşturup kullanıcının içerisinde sıkılmadan dolaşabilecekleri alanı inşa etmek yani ürün sayfalarını düzgün bir şekilde dizayn etmek çok önemlidir.
“İlk izlenim için asla ikinci bir şansa sahip olamazsınız”
Ürün sayfası tasarım öğelerine hakim olarak işe başlayabiliriz.
Ürün sayfanızın belirli kriterlerde tasarım öğelerine sahip olması gereklidir ve bu kriterleri bilir ve kullanılması gereken bu öğeler hakkında yeterli donanıma sahip olursanız işiniz hayli kolaylaşır. Ürün başlıkları aranması muhtemel ve anlaşılabilir kelimelerden seçilmelidir. Bu hem SEO açısından bulunabilirliği sağlayacak hem de sitedeki müşterinin kafa karışıklığına sebep olmadan sayfadaki ürünün aradığı ürün olup olmadığı hakkında fikir sahibi olma hızını artıracaktır. Ürünü bir yerel mağaza deneyimindeymişiz ve ürün elimizdeymiş gibi modellemek hissettirmek için çok önemlidir. Ürünün farklı açılardan yakın ve uzak olarak çekilmiş, görüntü kalitesi yüksek bir galerisini oluşturmalıyız. Model kullanmadığımız ya da kullanamadığımız durumlarda ürünün görselini beyaz bir arka plan kullanmak daha objektif olacaktır. Bu gibi gerekli durumlarda ışıkların yansımasından ustaca faydalanmalıyız. Ürünün ne olduğu, ne için kullanıldığı hatta ihtiyaç hissediliyorsa ürünün üretildiği malzeme ve boyutlarını detaylı olarak özellikleri ile aktaran bir açıklama yazısı mutlaka yazılmalıdır.
Ürün ile alakalı birbirini tamamlayan ürünler ya da benzer ürünler öneri olarak dizayn edilmelidir. Örneğin; Bir telefon satışı yapılıyor olduğunu düşünürsek kılıf gibi yan aksesuarlar muhtemel dönüşe cevap verebilecek olan ihtimal tüketici ihtiyaçlarıdır ana ürün ile öneri olarak tercihe dizayn edilmesi yüksek oranda fayda sağlar. Ayrıca; bu şekilde benzer ürünlerin de öneri olması müşterilerin beğendikleri ürünlerle alakalı tercih aşamasındaki kararsızlıklarını gidermelerine destek olur. Karşılaştırma seçeneklerini göz ardı etmemeliyiz. Müşterilerinizin güvenini perçinleyecek ve sizin unutabileceğiniz ürün özellikleri ya da kullanım koşulları ile alakalı bilgi vermesi için müşteri yorumlarına yer verin. Aynı ürünün farklı biçimlerini tek sayfada vermek müşterinin daha az sayfa değiştirmesine ve daha kolay karar vermesine ve seçenekleri toplu olarak görüp daha kısa zamanda ürünle alakalı daha fazla bilgi edinmesini sağlayacaktır.
‘’Sepete ekle’’ ve ‘’Hemen al’’ gibi CTA (Harekete Geçirici Mesaj) butonlarının müşterinin rahatlıkla görebileceği büyüklükte ve yerde olmalıdır.
Müşterinin kafasında oluşabilecek tüm soru işaretleri ürün sayfasında giderilmiş olmalıdır. Yani ücretsiz kargo imkanınız var mı? Kargo ücreti alıyorsanız bu sabit bir ücret mi? Hangi kargo firmaları ile anlaşmanız var? Ürün kaç gün içerisinde kargolanır ya da müşteriye ulaşır? Ürünün gönderildiği merkez neresi? İade ya da değişim politikaları nasıl işliyor? gibi soruların cevapları müşteri ürün sayfasında bulunmalı ve müşteri tarafında kolay ulaşılabilir olmalıdır.
Yine ürün sayfasının tasarımı yapılırken sektör ile alakalı renk ve dizayn kullanmak oldukça önemlidir. Bununla ilgili olarak rakip firmaların ürün sayfalarını nasıl yaptıklarına bakmak onların stratejilerini incelemek etkili seçimler yapmakta bizlere yardımcı olacak öğelerdendir. Ayrıca; bizimle aynı sektörde olmasa dahi yani rakiplerimiz dışında da e-ticarette kendini müşterilerine kabl ettirmiş ve satış oranlarını yüksek seviyelere çekmiş sitelerin tasarımlarını ve ürün sayfası tasarımlarını kendi sitemize entegre ederek de doğruluğu kanıtlanmış bir yöntem ile kendimizi müşterilerimize tanıtmak uygulanabilecek etkili stratejiler arasındadır.
Başarılı bir ürün sayfası tasarımı için, uygun görseller kullanmak, yeterli açıklamalar yapmak, müşteri yorumlarına yer vermek ve müşterinin aklında oluşabilecek genel soruların cevaplarını önceden vermek gerekmektedir.