Daha önce bir e-Ticaret mağazası işleten herkes bilir, büyümenin en büyük zorluğu, müşterilerin mağazaya tekrar gelip satın almasını sağlamaktır. Eğer geri gelmiyorlarsa, satış hedeflerini gerçekleştirmen için sürekli yeni müşteriler edinerek çok para harcamanız gerekir.
Bu hiç bir şekilde bir işletme için sürdürülebilir değildir.
Müşteri sadakati önemlidir, sizden sürekli alışveriş yapan müşteriler olmadan, muhtemelen belirli bir tepe noktasını geçmeyi ümit edemezsiniz.
Müşteri geri dönüşlerinin en temel faydası kazanç elde edecek bir şirket için çok daha az maliyetli olmasıdır.
Sadece markaya yeni bir müşteri getirmek için pazarlamaya harcanan miktar, mevcut müşteriyi tekrar satın almaya teşvik etmeye harcanan miktardan çok daha fazladır. Sizden daha öncede alışveriş yapmış birinin dönüp tekrar alışveriş yapması, bu zamana kadar sizin işletmenizi sadece bir reklamdan görerek deneyimlemiş birisinden daha olasıdır.
İlk kez alışveriş yapan müşterilerin tekrardan alışveriş yapmalarını sağlamak için çok fazla çaba harcanmalıdır ama her strateji sizin ihtiyacınız olan kadar etkili değildir. E-posta pazarlama, mevsimsel satışlar ve tüm bu yeniden hedef belirleme reklamları, işletmenizi her zaman en üst düzeyde tutmanıza yardımcı olur ancak her zaman müşteri sadakatini sağlamazlar.
Üyelikler Boşluğu Nasıl Doldurur?
Sadakat programları on yıllardır var olmuştur – “X alana 1 bedava” delikli kart teklifleri, tekrarlayan indirimler ile veresiye programları, arkadaş indirimlerinden bahsetmek. Tüm bu yöntemler mağazalar (online ve offline) için işe yaramıştır fakat e-ticaret gelişmeye devam ettikçe, marka sadakati oluşturmak için daha fazla fırsat ortaya çıkıyor.
Üyelikler, mağazaların öngörülebilir gelir elde etmeleri ve büyümelerini hızlı bir şekilde ölçebilmek adına, mağazalar için başarılı olacağı en kesin olan yöntemlerden biri haline geliyor.
Bir müşteri sitenizin bir üyesi olmak için kayıt olur (ücretli ya da ücretsiz) ve karşılık olarak hiç bir ücret talep edilmeden sadece üyelere özel indirimler alır, yepyeni eşyalara erişimi olur ve hatta sektördeki profesyonellerden tavsiyeler alır (ör: moda stilistleri sizin vücut tipi ve zevklerinize göre size kıyafet seçmeniz için yardımcı olur.) .
Bir üyelik, tüketiciler için yepyeni bir deneyim türünü beraberinde getirir ve karşılığında işletmelere büyüyebilmeleri için öngörülebilir sabit bir gelir verir.
Üyelik seviyelerini eTicaret ürünleriyle entegre etmek her zaman devasa bir acı olmuştur.
Ama o günler giderek azalmaktadır.
Wordpress pazarına giren büyük oyuncu üyelik platformları, güvenilir e-ticaret eklentileriyle doğrudan entegredir.
Bugün, WooThemes yeni WooCommerce üyelik uzantılarını duyurdu. İşte v1’in bazı özelliklerini açıklayan duyurunun bir pasajı.
WooCommerce üyelikleri gerçekten çok güçlü, çok yönlü bir eklentidir. WooCommerce sitenize eklendikten sonra neler yapabileceğinize dair kısa bir genel bakış:
• Müşterilere ücretli ya da ücretsiz üyeliklerin çoklu aşamalarını oluşturun ve önerin
• Müşterilerin kaydolmasına, ücret ödemelerine ve üyeliklerini büyütmelerine izin verin – ya da yalnızca kendinize erişim izni vermeyi tercih edin.
• Deneme süreleri, ücretsiz üyelikler ve yalnızca üyelere özel indirimler gibi avantajlar sunar
• Belirli üyeliklerden ve üyeliği olmayanlardan ürün, sayfa ve içerik bölümlerini gizle
• Otomatik üyelik ödemelerine ve yenilemelere izin vermek için WooCommerce Aboneliklerine tam olarak entegre olun.
WooCommerce, küçük ve orta halli işletmeler için her zaman çok güçlü bir e-ticaret eklentisi olmuştur ancak üyeliklere dayanma yeteneği en iyi durumdadır. Artık üyeliklerin güçlü avantajlarını sonuna kadar kullanmak için kusursuz bir uzantı oluşturdular.
Bir diğer popüler e-ticaret platformu olan Easy Digital Downloads, ürünlerinizi satmanın yanı sıra, üyeleriniz için erişim ve indirimleri bir araya toplamanıza izin veren, Restrict Content Pro adlı iyi entegre edilmiş bir üyelik eklentisi sunar.
Her e-Ticaret sitesi üyelikleri karıştırıp nasıl bir araya getireceğini düşünmelidir.
Müşteri sadakati ve öngörülebilir gelir, online işletmelerin başarısı için gerekli hale gelmektedir, üyelik modelleri boşluğu doldurmak için öne çıkmaktadır. İyi haber ise, bu platformlar daha güvenilir ve daha erişebilir hale geliyor.
Eğer üyelik sistemi eklemek isteyen bir e-Ticaret sitesi iseniz WooCommerce Memberships ve Restrict Content Pro gibi sitelere bakmaya başlayabilirsiniz.