Ne kadar müşterilerin ilgisini sitenizde tutabilirseniz, o kadar satış gerçekleşme olasılığı artar. Bazı siteler müşteri ziyaretlerini satışa kolay kolay çeviremez ve müşteri adeta sitenizden sekip gider. Bunun da bir sürü sebebi olabilir.
Tasarımınızın geri kalmış olması ve okunurluğunun az olması yüzünden, ilk bakışta, vakit geçirilmeye bile değmeyecek ve güven vermeyen bir site izlenimi verirseniz, sitenizden müşteriler kaçacaktır. Özellikle de tüm dünya siteleri belirli bir çizgideyken, müşterinin o gün girdiği 50 siteden, tek eski kalmış olanın siz olması, yapabileceğiniz en büyük hatadır. E-Ticaret sitenizde, tüm dünyanın artık geri çekilmekte olduğu flash gibi teknolojilerden de uzak durmanızda fayda var. Çünkü müşteriye uyarı çıkartacak ve direk ilk dakikadan kötü izlenim vereceksiniz.
Sitenizde, gezme çubukları yeteri kadar düzgün link içeriyor mu? Müşterilerin aradığını bulabilmesi için menülere veya başka şeylere tıklaması lazım ama, acaba düzgün yerler gözünün önüne geliyor mu? Yoksa gelmiyor da, mecburen çarpıya basıp mı kapatıyorlar? Müşteri, sitenizde gezinmeye çalışırken kafasını, ona sunduğunuz reklamlar ve popup ekranlarına bakmaktan kaldıramıyor mu? Objektif bir bakış açısıyla bunu düzenli olarak kontrol etmeniz lazım.
On saniye içinde müşterilerinize, bu sitenin ne sattığını, ürünün müşteriye ne getirisi olduğunu, ürünün fiyatını, fotoğrafını ve tanımını göstermeniz gereklidir. Müşterinin size sunacağı dikkat, saniyelerle sınırlıdır. Mobil veya tablet kullanıyorsa da, sayfayı kaydırma konusunda da daha az saniyelere sahipsiniz. Tüm bunların, sayfanın açılma hızıyla da birleştiğini düşünürseniz yani sayfa yüklenme süresinin de bu saniyeleri yediğini düşünürseniz, gerçekten ne kadar az zamanınız olduğunu anlayacaksınız.
Sitenize gerçekten de hedef kitleniz mi giriyor, yoksa sizinle alakası olmayan, arama motorundan gelmiş faydasız bir kuru kalabalık mı? Bunun için arama motoru istatistiklerinizi tamamen gözden geçirmeniz ve arama motorlarının tamamen sitedeki yazılara, linklere ve meta tag denilen tanım alanlarına baktığını unutmayın.
Sitelerin mobil ve tabletlere uyumlu olması gerektiğini kesinlikle unutmamanız lazım. Hatırı sayılır derecede müşteri, sitelere telefonlarından girmektedir. Sayfayı açar açmaz kayık bir görüntü, enkaz şeklinde açılan ürün sayfaları, müşterinin anında sitenizi kapatmasına yol açacaktır. Mobilde, ekran daha dar olduğu için müşterilerin sabrı daha azdır ve kayık durmamasından ziyade, dar alanda daha da fazla ve tutarlı bilgi göstermek durumundasınız.
Seçeneklerinizi kolay bir şekilde sunmalısınız. Müşteri bilgiye, uğraşmadan ve fazla aramadan ulaşmalı. Önlerde sunmanız gereken bilgileri arka sayfalara ve uzak linklere bağlarsanız, müşterileriniz sabırsızlanıp kolayca cayacaklardır. Sattığınız ürüne göre de site içi yazışma imkânları ve acil destek düğmeleri, acil yardımla ilgili yönergeler koymanız gerekebilir. Zaten sitenizde mutlaka gözle görülür ve tutarlı bir “bize ulaşın” linki ve sayfası olması gerektiğini söylememize gerek yok.
Özellikle de sunduğunuz seçeneklerin kolaylığı bir yana, üyelik ve ödeme formlarının doldurulma kolaylığını da eklemek lazımdır. Üye olunduğunda gereksiz bilgiler alınmamalıdır. Zaten bir satış olduğunda müşterinizin tüm bilgileri alınacağından dolayı, üyelik esnasında çok az soru sorulmalıdır.
Müşterilerinizi harekete geçirmenin yollarını bulmanız lazım. Sitenize girdiği anda bir şey almadan çıkıyorlarsa da, yine de sitenize üye olmalarını istiyorsanız veya bir kontak bilgisi almak istiyorsanız bununla alakalı yaratıcılığınızı kullanıp bir şeyler yapmalısınız. Yeri geldiğinde cüretkar, yeri geldiğinde de doğru bir tasarımı kullanıp, müşterinizin sitenizden gitmeden birkaç şeye daha tıklamasını, hatta birkaç form öğesi doldurmasını, üye olmasını bile sağlayabilirsiniz.
Her şey bir yana, sitenizin tutarlı olması gereklidir. Sitenize arama motorundan veya başka bir yönlenme sayfasından gelen bir potansiyel müşteri, sitenizde bu bilgilerden başka görünen, alakasız şeylerle karşılaşırsa ilk işi yine çarpıya basmak olur.