E-Ticaret platformu sahipleriyle, tüketicilerin ortak sorunu kargo firmaları. Peki bu sorunu akılcı yöntemlerle nasıl aşabilirsiniz?
Kargo sorunları sadece ülkemize özel değil. Evrensel olarak E-Ticaret sektörüyle uğraşan herkes kargo yöntemleriyle ilgili sıkıntı yaşıyor. Özellikle tüketiciler bu konuda kılı kırk yararak, kusursuz hizmet bekliyorlar. Haliyle kargo hem tüketicinin hem de E-Ticaret firmalarının ortak sorunu haline geliyor.
Sektörün yerli ve yabancı devleri bu sorunları aşmak için premium hizmet ve kendi kargo firmalarını açmak gibi uzun vadeli yöntemler üzerinde çalışıyor. Kargo, E-Ticaret firmaları için hem maddi hem de zaman olarak büyük kayıplara neden olabiliyor.
Tüketici gözünden bakarsak, perakende sektörü yerine interneti tercih eden insanlar, satın al tuşuna bastıktan sonra en hızlı şekilde ürünlerine ulaşmak istiyorlar. Haliyle kargonun bir kaç gün geç gelmesi bile tüketici için memnuniyetsizlik nedeni oluyor.
Peki bu sorunu nasıl aşabilirsiniz?
1 – Kargo Firmasıyla Özel Anlaşma Yapın
Kargo firmalarıyla özel anlaşma yapmak sizin hem zamandan hem de ekonomik olarak tasarruf yapmanızı sağlar. Firmaların düzenli gönderimler için özel kotaları ve fiyat tarifeleri bulunuyor. Kargo yollama hizmetleri ülke içerisinde genellikle standart çalışıyor.
Bu yüzden bölgenizde en aktif ve hızlı çalışan kargo firmalarını gözlemleyin. Hatta bunun için kendiniz sipariş verip hız ve kaliteyi test edebilirsiniz. Günlük olarak sizinle ilgilenecek ürünlere özellikle iyi davranacak firmaları tüketici gözüyle araştırma yaparak bulabilirsiniz.
2 – Ürün Gruplarına Göre Özel Kargo Seçenekleri Oluşturun
E-Ticaret firmalarının ekonomik davranmak için en çok yaptıkları hata, her üründe standart kargo kullanmaları. Bu konuda akılcı düşünmeniz lazım. 10 liralık ürün alanla 100 liralık ürün alan tüketiciye aynı hizmeti vermek ticaretin ahlak anlayışına göre normaldir. Ancak kargo firmaları bu konuda sizin kadar hassas olmayabiliyorlar. Bu yüzden özel ürün grupları ve yüksek satın almalarda firmaların özel kargo hizmetlerini kullanın.
Böylece ürünler daha güvenli özel kutularla taşınacak ve en hızlı şekilde tüketiciye ulaşacaktır.
3 – Özel İhtiyaçlara Göre Kargo Seçenekleri Oluşturun
Tüketiciler için bazen bir ürünün aciliyeti yüksektir. Bu tarz özel durumlarda insanlar ürüne ve kargoya harcadıkları parayı umursamazlar. Özel bir hediye, iş için gerekli bir ürün ya da katılacakları davet için mutlakaya giymeleri gereken kıyafetler, bozulan şarjları vb. bir sürü günlük hayat örneğini sıralamak mümkün. Tüketici bir gün dahi bekleyecek durumda değilse ‘acil kargo’ seçeneğiyle daha fazla insanın sizinle çalışmasını sağlayabilirsiniz.
Mevcut kargolar dışında moto kurye seçeneklerini de değerlendirin. Bırakın seçimi tüketici yapsın. Gerekli kargo ücretini karşılayarak hızlıca ürününe kavuşmak isteyen tüketiciyi sınırlandırmayın.
4 – Ücretsiz Kargo Grupları Oluşturun
Genelde firma sahipleri için ücretsiz kargo tüketiciye verilmiş bir ödül ve ekstra masraf gibi görülebilir. Oysa ki araştırmalar bunun tam tersini gösteriyor. Tüketicilerin % 80’den fazlası ücretsiz kargo hizmeti sunan E-Ticaret platformlarından düzenli alışveriş yaptıklarını söylüyor. Üstelik bu firmaların ücretsiz kargo imajı verip kendilerine ücretleri yansıtmaları bile alışkanlıkları değiştirmiyor.
Ücretsiz kargo grubu oluşturmak için, ürün stoklarınızda en az satılan ürünleri seçebilirsiniz. Bu ürünü alıp üzerine başka alışveriş yapan tüketicilere ücretsiz kargo hizmeti sunabilirsiniz. Araştırmalara göre ücretsiz kargo yöntemi sayesinde, satışların % 30 oranında arttığı görülüyor. Kısacası bu yöntem sayesinde her daim % 30 daha fazla kazanç elde edeceksiniz. Üstelik ücretsiz kargo seçeneğinden faydalanan tüketiciler AliExpress örneğinde olduğu gibi ürünlerin 3 ya da 4 haftada gelmesine bile çok fazla önem vermiyor.
5 – Kargo ve Ürün Hesabı Yapın
Ucuz ve klasik kargo yöntemleri, E-Ticaret platformları için ekonomik görünebilir. Ancak ay sonunda düzgün bir hesap yapmazsanız gelir ve giderin dengesiz olduğunu görebilirsiniz. Bu madde özellikle giriş seviyesi E-Ticaret paketleri için geçerli. Rekabetten dolayı ürünlerde indirime gitmek mantıklı bir karar gibi görünebilir. Hatta bazı firmaları rakiplerinin önüne geçmek için her ürünün yanında ufak hediyeler yollayabiliyor.
Ayın sonunda 5 liralık ürün için harcadığınız kargo masrafları belinizi bükebilir. Ürün fiyatlarını ve kargo masraflarını gerçekçi bir şekilde karşılaştırın. Buna göre elinizdeki ürünlerin fiyatlarını ve kargo seçeneklerini tüketicinin kontrol edeceği şekilde çoğaltın.