Google, E-Ticaret ekosistemi oluşturma çalışmalarına devam ediyor. Google Alışveriş ile firmalara avantaj sağlayan platform şimdi de yemek siparişleri için atılıma başlıyor.
Google iş dünyasının en çok deneme yanılma yöntemiyle gelişen firması. Arama motoru olarak başladığı iş hayatına yıllar geçtikçe yeni projeler katarak geliştirdi. Ekosistem oluşturarak iş dünyası ve tüketiciler arasında vazgeçilmesi zor bir bağ oluşturuyor. Gmail, Google Maps, Google Drive gibi başarılı hizmetler dışında firma daha önce sosyal medya yatırımı, bulut üzerinden mesajlaşma programı, VR deneyimi, Google Labs gibi sayısız proje de başarısız olduğu zaman iptal edildi.
Deneme yanılma yöntemiyle her projeye şans veren ve kazandığı tecrübeleri yeni platformlara yatıran Google son yıllarda E-Ticaret pazarına odaklanmış durumda. YouTube, Android ve arama motoru ekosistemlerinde E-Ticaret’i ön plana çıkarmak için yeni yatırımlarda bulunuyor. Google Alışveriş adlı platformunu, görsel arama motoruna entegre ederek direkt satış yapmaya başlamıştı. E-Ticaret siteleri Alışveriş modülünde yer aldıktan sonra görsel arayan tüketicilere de ulaşabiliyordu.
Google’ın yapay zeka yatırımı Ok Google (Google Asistan) ile E-Ticaret ekosistemi yatırımları devam ediyor. Firma dünya çapında en yoğun alışveriş miktarına sahip olan yemek sektörüne de el uzatıyor. Google Asistan üzerinden tüketiciler sadece sesli komutlarla yemek siparişi verebilecek. Üstelik mevcut yemek satış platformlarına üye olmadan da bu ekosistem içerisinde yer almak mümkün. E-Ticaret’in yemek alanına adım atan Google, ABD’de şimdiden birçok ünlü mağaza zinciriyle anlaşmaya vardı.
Google Asistan, sürekli verdiğiniz siparişleri tanımlayıp kısa komutlarla alışverişi tamamlanıza da izin verecek. Ödeme yöntemi olarak da tabii ki Google Pay kullanılacak. ABD’de 23 Mayıs’ta halka açık test aşamaları başlayan sistemi arama motoru ve haritalar üzerinden kullanmak da mümkün.