Google, görsel arama motoru ve alışveriş modülünde yaptığı son değişiklerle E-Ticaret firmalarına büyük destek vermeye başladı. Artık oyunu kurallarına göre oynarsanız, milyonlarca insan ürünlerinizi görebilecek.
E-Ticaret dünyasında, Instagram ile birlikte yeni yöntemler gelişmeye başladı. İnsanlar eskiden, alacakları ürünleri tek tek sitelerden aratır ya da arama motorlarındaki sonuçlara göre yönlendirmelerle karar verirdi. Instagram ise, galeriler arasında gezerken bir ürünün cazibesini yakalayıp tek tık ile alışveriş yapma olanağı sundu. Son dönemlerde Instagram üzerindeki butiklerin ve reklamlı alışveriş yönlendirmelerinin artması üzerine Google bir süredir test ettiği yeni özelliğini de aktif etti.
Instagram’ın, E-Ticaret sektöründeki hızlı büyüyüşünü dizginlemek ve pastada pay kapmak isteyen Google, Alışveriş sekmesiyle görsel aramaları organize çalışacağı yeni özelliklerini duyurdu. Bu özellikler sayesinde artık Google Alışveriş üzerinde verdiğiniz reklamlar, görsel arama kısmında da görülebilecek.
Kısacası, 2019 moda ayakkabılarını aratan tüketici, reklam olarak verdiğiniz ürünün görseline tıklayıp alışveriş yapabilecek. Peki bu sistemde başarılı olmak için neler gerekli?
Google Mercent Center’a Dahil Olun
E-Ticaret dünyası ve Google iş birliğini başlatmak için ilk adımınız aslında çok basit olacak. Google Mercent Center’a kayıt olarak gerekli ayarları yaptıktan sonra mağazanızın arama motoru tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz.
Sisteme kaydolmak için buraya tıklamanız ve gerekli formu doldurmanız yeterli. Daha sonra onay işlemlerini yapmalısınız.
Reklama Uygun Görseller Belirlemek
Google’ın görsel arama motorunda ön plana çıkıp, diğer reklamlardan daha fazla dikkat çekmek için vizyonunuzu değiştirmeniz gerekiyor. Fotoğrafçılık konusunda merak edilen soruları cevaplayıp işin tüyolarını verdiğimiz bu rehberimiz sayesinde gerekli yatırımlar hakkında bilgi alabilirsiniz.
Dikkat çekici reklam görselleri oluşturmak için izlemeniz gereken yollar ise şöyle:
- Özgün fotoğraflar kullanın: Mümkünse dikkat çeken ve sizin üretiminiz olan görselleri sitenizde kullanın. Bir ürün hakkında reklam kampanyası yapacaksınız kesinlikle eski görselleri değiştirip yeni hazırladığınız ürün fotoğraflarını kullanın.
- Aramalara Uygun İçerikler: Sizin gibi aynı ürün hakkında belki de reklam veren çok fazla rakip olacak. Bu yüzden, özgünlük ve farklılık sizin en büyük silahınız diyebiliriz. Reklam vereceğiniz görsellerin isimlendirmesinde her görselin içeriklerine göre belirleyin. Örneğin “2019 trend ayakkabı modeli kırmızı” ya da “2019 x marka spor ayakkabı siyah” gibi isimlendirmeler yapın.
- Görselleri Süsleyin: Reklam için kullanacağınız görsellerin, dikkat çekici olmasına dikkat edin. Bu yüzden bir grafiker yardımıyla ilk bakışta tüketiciyi kendine çekecek detaylar kullanın ve görseli dikkat çekici hale getirin.
Ads Üzerinden Reklam Oluşturmak
Merchant Center üzerinden gerekli onayı aldıktan sonra bir sonraki aşamaya geçebilirsiniz. Google Ads hesabınız yoksa yeni bir tane oluşturun. Bu hesap üzerinden Google Alışveriş üzerinde gösterilecek reklamınız için geçerli ayarları yapın. Burada dikkat edilmesi gereken temel noktalar, bütçe ve hedef kitleyi doğru tanımak. Bunun için de Google Anlytics ya da kullandığınız müşteri ilişkileri (CRM) programlarının size verdiği verileri kullanmalısınız.
Tek tek fotoğraf ve satış sayfalarını link’leyerek Google’ın görsel aramalarında tüketiciyle buluşabilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.