“Çevrimiçi alanda potansiyel müşterileri nasıl bulabilirim?” Sorusu!
Rakiplerimizin çok fazla olduğu ve rekabetin yüksek seviyelerde olduğu bugün, çevrimiçi alanda hedef kitlenizin dikkatini çekmek için stratejiler oluşturup üzerine tartıştığınız bu aşamada muhtemelen en çok sorduğunuz soru..
“Çevrimiçi alanda potansiyel müşterileri nasıl bulabilirim?”
İşte size işletmenizi öne çıkaracak, yoğun rekabeti aşmanıza kılavuz olacak ve potansiyel müşterileri bulmanıza olanak sağlayacak e-ticaret satış teknikleri.
1. Bağlı Programlar (Satış Ortaklığı Programı)
Ürünlerinizi veya hizmetlerinizi müşterilerinize ulaştırmak için diğer büyük işletmelerin (Sektörünüz ile ilgili bağlı kuruluşlar) çevrimiçi varlıklarından faydalanabilirsiniz. Amazon ya da Rakuten gibi online satış kanalları örnek alınarak sizin modelinize uygun bir mağazacılık sektöründe satış ortaklığı programında yer edinebilirsiniz. Mevcut müşterilere karşın görünür olabileceğiniz gibi kendi varlığınızın tanınır bir seviyeye gelmesi için de harika bir fırsat yaratmış olursunuz. Burada önemli olan dikkatini çekmek istediğiniz hedef müşterilerinize yönelik işletmenizin varlığı ile alakalı olan bu sitelerde reklamlar yayınlayarak promosyon ve kampanyalar oluşturmak.
2. Müşterilerin Referansları
Memnun müşteriler işinizin başarısının anahtarıdır ve olumlu referanslar markanızı güvenilir kılmak için çok önemli rol oynar. Müşteriler satın alma kararlarını verirlerken en çok halkla ilişkiler gibi pazarlama iletişimlerinden etkilenirler ve yakın çevrede dahil olmak üzere online ortamda edinilmiş deneyimlerin yorumlarını dikkate alırlar. Sadık müşterileriniz sizi onaylayıp çevrimiçi dünyada tavsiye ettiğinde sizlere yeni müşteriler kazanmanızın yolunu açarlar. Müşterilerin görüşlerini, onlara bir geri bildirim formu göndererek veya satın alma işlemini yaptıktan sonra yorum göndermelerini isteyerek alabilir memnuniyet düzeylerini artırabilirsiniz.
3. Video İçerikler
Günümüzde müşteriler bazen uzun bir metni okumak yerine videoları izlemeyi tercih ediyorlar. Hedeflediğimiz kitlenin yaş kriterlerine oranla da farklı stratejiler kullanarak video içerikleri ya da görüntülü iletişim ile etkileşimi tercih edebiliriz. Genç bir hedef kitle içeren gruba ürünlerinizin veya hizmetlerinizin en iyi ve benzersiz yönlerini tanıtmak için bir pazarlama segmenti oluşturuyorsak uzun metinlerden daha çok video içerikleri tercih ediyor olmamız müşteri ve dönüşüm kazanmamıza daha çok olanak tanır. Nasıl yapılır videoları, animasyonlu açıklayıcılar, bir demo içerik, bir etkinlik serisi gibi marka videoları oluşturarak Youtube, Vimeo gibi video yayınları yapan sosyal platformlarda, site bloglarında, kendi web bloglarınızda ya da eticaret sitenizin ürün açıklama bölümlerinde yayınlayabilirsiniz.
4. Sosyal Medya
İşletmenizin online ortamda gelişmesini ve varlık kazanmasını istiyorsanız Facebook, Twitter, Pinterest ve Instagram gibi sosyal medya platformlarını görmezden gelmemelisiniz. İşletmenizi İnternet’te tanıtmanın yanı sıra potansiyel müşterilerinizle etkileşimde bulunmak için bunlar harika kanallardır. Harika mesajlar ve kreatif içerikler ile dikkatlerini çekebilirsiniz. Ayrıca platformlarda olan sorgulamalara ve yorumlara hızlı bir şekilde cevaplarınız ile dönüşler sağlarsanız memnuniyet oranı ile referansınızı yükseklere taşımış olursunuz.
5. Facebook Ve Instagram’da Hedefli Reklamlar
Popüler sosyal medya platformları Facebook ve Instagram hedefli reklam kampanyaları yayınlamanıza olanak tanırken ürün veya hizmetlerinizle ilgilenme olasılığı en yüksek olan kullanıcılara ulaşmanızı nokta atışı niteliğinde sağlar. Bunlar hedef kitlenizle etkileşime geçmek için harika platformlardır. Ayrıca; Facebook ve Instagram da oluşturduğunuz kampanyalarınızın performanslarını izleyerek pazarlama stratejinizin artı ve eksilerini belirleyebilir ve böylece stratejilerinizi yeniden geliştirebilirsiniz.
6. Bloglama
İçerik merkezli iletişim boyutundan bakıldığı zaman süreç içerisinde bloglar çok büyük önem kazandı. Kullanıcılara farklı formatta bilgilerin verilebildiği, kullanıcıların yorum bırakabildiği, içeriğiniz ile bir marka bağlamı oluşturulabildiğiz hatta e-posta pazarlaması gibi diğer süreçlerinizin de beslenebildiği bir platform olarak bloglar, içerik merkezli iletişim sürecinin önemli bir bileşeni haline geldi. Ürün ve hizmetlerinizle alakalı konular hakkında blog yazdığınızda, yalnızca potansiyel müşterilerin işletmenizle ilgilenmesini sağlamaz, aynı zamanda e-ticaret sitenizin arama motorlarında üst sıralarda yer almasına da yardımcı olursunuz. Bu durumda da potansiyel müşterilerinize varlığınızdan haberdar etmiş olursunuz.
7. E-Ticaret Siteniz İçin: SEO
Arama motoru optimizasyonu (SEO), müşterilerin çoğunluğunun ürün veya hizmet bulmak için Google’ı kullanması nedeniyle sitenize trafik çekmeye yardımcı olur. Sitenizi arama motorları için optimize ettiğinizde, arama motorlarında iyi sıralamaya sahip olursunuz. İşletmenizi İnternet’te daha fazla müşterin bulmasını sağlar.
8. Bloggerlar Ve Vloggerlar İle İletişim Kurun
Ürünlerinizi veya hizmetlerinizi tanıtmak için etkili Bloggerlar ve Vloggerlar ile iletişim halinde olun.( Vlogger, Video logger kelimelerinin kısaltılmışıdır. Videolar oluşturan kişi anlamını taşır. Bloggerlar gibi içerik yazmak yerine kamera karşısında olurlar. Youtuberlar gibi düşünebilirsiniz.) Onların takipçileri onlara güvenir ve onları her zaman güvenilir olarak değerlendirir ve sizin markanız ya da işletmeniz için iyi değerlendirmeler yaparlarsa sitenize yeni müşterilerin geldiğini kısa sürede fark edersiniz. Ancak, yalnızca iş modelinize ve hedeflerinizle uyumlu içerik yayınlayan Bloggerlar ve Vloggerlarla iletişime geçin.
9. Rakiplerinizin Ne Yaptığını Öğrenin
Rakiplerinizin hepsi bu alan içerisindeler ve potansiyel müşterileri çevrimiçi olarak nasıl bulacağınız konusunda size birkaç şey öğretebilirler. Müşteri tabanını artırmak için hangi stratejileri kullandıklarını öğrenin, çünkü onlar için etkili olmuş olan bir şey sizin için de olacaktır.
10. Google İşletme Hesabı
Daha fazla müşteri kazanmak için e-ticaret sitenizi Google İşletmem Platformunda listeleyebilirsiniz. Ücretsiz ve kullanımı kolay bu araç, işletmenizin Google Haritalar ve Yerel Google aramalarında görünürlük kazanmanıza olanak tanır.
“Çevrimiçi alanda potansiyel müşterileri nasıl bulabilirim?”
Çoğu işletme için özellikle de yeni başlayanlar için göz korkutucu bir soru olabilir. Bu stratejilerin bir kombinasyonunu deneyebilir ve işletmeniz için en uygun olanı belirleyebilirsiniz. Müşteri tabanınızı genişletebileceğiniz çeşitli yolların her zaman olduğunu bilin ve korkmayın.