Yaz geliyor pazarlama ve tasarım stratejilerini gözden geçirme zamanı. Yaza uygun stratejilerle satışlarınızı artırabilirsiniz.
E-Ticaret mağazacılık sektöründen daha büyük bir hacme sahip olsa da bazı kurallar asla değişmez. Tüketici yazın geldiğini değişen vitrinlerde görmek ister. Yazın kullanıcılarınıza daha iyi hitap etmek istemez misiniz? Tıpkı mağazalar gibi vitrin ve stratejinizi değiştirmeniz gerekiyor. Yazın enerjisi ve rahatlığını sitenizde göstermelisiniz. Sosyal medyanızda yazın geldiğini vurgulayan daha huzurlu paylaşımlarla tüketicinin ruhunu yakalamanız mümkün.
Sürekli olarak aynı tasarımı kullanarak tüketicilerin yavaş yavaş ilgisini kaybedersiniz. Mağazalar her sezonda mevsimlik olarak vitrin ve içerik tasarımlarını değiştirirler. Bu sayede her daim daha yenilikçi görünürler. Dijital dünyada da aynı prensip geçerli. Yaz döneminde tüketicilerin ihtiyaçları iyi bir pazarlama kampanyasıyla size satış başarısı olarak döner. Yaz döneminize hazır olmak için hazırladığımız bu rehber sayesinde kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz.
1 – Yaz Kampanyaları Hazırlayın
Ülkemizdeki tüketicinin yaza bakış açısı hiç bir zaman değişmiyor. Kışın bir çok konuda kendini geriye çeken tüketiciler yazın yapacakları eğlenceli tatil ve mutlu günlerin planlarını yapıyor. E-Ticaret sitenizin konsepti ne olursa olsun, mutlaka yazlık döneme uygun ürünler satıyorsunuzdur. Yaz dönemi için özel kampanyalar düzenlemeyi unutmayın. Örneğin yazlık kıyafetlerde, hediye ürünlerde, teknolojik ürünler de her hafta indirim ya da kargo bedava kampanyası yapabilirsiniz. Bu kampanyaları yaza uygun deniz, kumsal, mavi gökyüzü gibi temalar sahip reklamlarla destekleyin.
Örneğin, powerbank’ler yazın en çok satılan ürünler arasında yer ediyor.
2 – Tasarımınızı Gözden Geçirin
Sıcak havalar ve tatil planları insanların web sitelerine olan bakış açısını da değiştiriyor. Yazın insanlar daha sakin bir düşünce yapısı tercih ediyor. Bol bol okumak yerine video izlemeyi tercih ediyorlar. Görselleri bol olan renkleri daha yumuşak siteler tercih ediliyor. Bir çok ünlü internet sitesinin ilk bahar ve yaz döneminde içeriklerini değiştirdiğini görebilirsiniz. Siteniz için daha lite bir tasarıma geçmeniz yazın tüketicilerin ilgisini artıracaktır. Görselleri yaz temalı olarak seçmeyi de unutmayın.
3 – Mobil Site Yatırımı İçin Son Fırsat
Türkiye’de yaz döneminde mobil trafik uçuşa geçiyor. Tatile çıkan kullanıcılar tüm gün telefonlarla internet kullanıyor. Bu yüzden mobil siteler önemli. Yazın mobil sürümü olan sitelerin daha fazla ziyaret edildiğini göreceksiniz. Mobil siteniz varsa son bir kez gözden geçirip mümkün olduğunca hızlı ve az veri tüketecek hale getirin. Mutlaka satın alma bölümünü mobil siteye göre uyarlayın. İnsanlar tatil sırasında beğendikleri ürünleri hızlıca satın almak istiyor. Hızlı satın alma özelliği olan sitelerin % 50’den fazla satışlarını artırdığını yapılan araştırmalar ortaya koyuyor.
4 – Sosyal Medyanız Yaza Hazır Olmalı
2018 yılı verilerine göre sosyal medyanın kullanımı yazın artıyor. Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat gibi platformların açıklamalarına göre yazın aktif kullanıcı sayısı %80’lere varan oranlara çıkıyor. Bu kullanıcıların en çok etkileşime girdiği sosyal medya konuları, moda, yemek, tatil ve gezi mekanları ile oteller oluyor. Kampanyalarınızı ve tüketicilerinizin ilgisini canlı tutmak için sosyal medya hesaplarınızı yazın her zamankinden daha canlı tutmanız gerekiyor. Deniz, kum, güneş üçlüsü dışında, tarihi mekanlar ya da modayı takip eden paylaşımlar özellikle kampanyalara olan ilgiyi artıracaktır.
5 – Tatilcilere Alışveriş İçin Cesaret Verin
Yazın odaklanmanız gereken en önemli kampanyalardan biri bu olmalı. Tatil beldelerinde tüm yazını ya da belli bir bölümü geçiren insanlar ihtiyaçlarını yerel mekanlarda karşılamaya çalışırlar. Ya da eski usulle göçebe topluluk gibi tüm ihtiyaçlarını yüklenirler. Bir çok dev markanın, yaza özel kampanyalar ve içerikler yaptığını görmüşsünüzdür. Tüketicilerinize tatil bölgelerine kargo yolladığınızı göstermelisiniz. Bunun için sosyal medyanızı ve indirim kampanyalarınızı seferber edin. Yazın ilk dönemleri için tatil beldelerine yapılacak belirli bir kotanın üzerindeki alışverişler de kargo almayın. İnsanların aklındaki ‘tatile kargo gelmez’ düşüncesine kırarsanız yazın satışlarınızın daha çok arttığını göreceksiniz.