Kişisel ya da kurumsal bir siteye girdiğimizde karşılaştığımız ilk şey logodur. İyi tasarlanmış bir logodan beklentimiz; sitenin ve bizim kim olduğumuz ile ilgili bir fikir içermesi ve akılda kalıcı olmasıdır. Yine logo bizi eksiksiz bir şekilde karşı tarafa tanıtmalıdır.
Küçük bir yazı ya da şekille kim olduğumuzu nasıl eksiksiz bir şekilde anlatabiliriz diyorsanız buyurun detaylarına bir bakalım.
Öncelikle stilinize karar verin. Sektörünüz, hedef kitleniz, kim olduğunuz stilinizi belirleyecek en büyük etmendir. Site içeriğinde minimalist çizgilere sahipseniz yine logoda da minimalist çizgilere sahip olmak dönüşümlerinizi artırabilecek etkenlerdendir. Site ile uyumlu, sizi yansıtan bir stile logo tasarımı öncesinde karar vermek önemlidir. Logo ile ilgili yapılan çalışmalar karmaşık olmayan ve simetrik şekiller kullanarak hazırlanmış logoların akılda kalmada daha başarılı olduğunu ortaya koymuştur. Bu sebeple öneri olarak simetrik ve basit, sade tasarımlı logolar kullanımını verebiliriz. Logoların güncellenmesi elbette ki asla diyebileceğimiz bir durum değildir ancak logolar sizin imzanız gibidir ve o imza ile tanınmanız sonrasında imzanızı değiştirmeniz kendinizi yeniden tanıtmanız ve kabul ettirmeniz gereksinimini ortaya çıkarır. Bu sebeple tasarım süreci öncesinde vermek istediğiniz mesajı ve sizi en iyi tanıtacağına inandığınız fikir üzerinde farklı örnekler belirleyip en iyisine karar vermek ve o logoyu uzun yıllar kullanabilmek gerekir.
Logomuzu değiştirmeden uzun yıllar kullanmak doğru olan evet ama logomuzun güncelliğini de yitirmeyecek şekilde tasarlanması da bu noktada önemlidir. Bazı şekiller, bazı yazı tipleri, bazı renkler şimdi popülerken daha sonrasında popülaritesini yitirebilirler bu tarz tasarımlardan kaçınmalı ve daha sonrasında da varlığını sürdürebilecek şekilde logo tasarımı gerçekleştirilmelidir.
Yazı tiplerine dikkat edilmelidir. Seçtiğiniz yazı tipi seçtiğiniz stili destekleyebilir ve görsel olarak pekiştirebilir; markanız ve yaptığınız iş ile ilgili bir ileti sunar. Logonuz için bir yazı tipi belirlerken; okunaklılık, özgünlük ve verilecek mesaj gibi dikkat edilmesi gereken bileşenler vardır. Ve tüm bunların yanında yapılan bir araştırmaya göre bazı yazı tiplerine atfedilen farklı anlamlar bulunmaktadır. Yazı tiplerinin nasıl algılandığını bilmeniz ve buna göre bir tasarıma yönelmeniz markanızı ne olarak tanıtmak istediğiniz ile alakalı doğru bir yansıma yakalamanızı sağlayacaktır. Logonuzun daha önemli olan kısmının tipografi mi yoksa yazı mı olduğuna da yine font büyüklüğü ile karar veriyor olacaksınız. Yazı tipi boyutu elbette ki okunabilirlik için de önemli bir etkendir ve logonuzdan marka isminizi okumayı başaramayan bir müşteri sizin ile alakalı araştırma yapamaz ya da güvenirlik anlamında sizi test edemez ve bu müşteriden geri dönüşüm alma ihtimaliniz neredeyse yoktur.
Logonuz içinde sembol kullanmak istiyorsanız bu sembol basit ama etkili olmalıdır. Markanızı ve sitenizi temsil etmeli ve bir mesaj vermelidir. Şekil ve sembollerin de farklı anlamları vardır. Örneğin müşterilerinizi harekete geçirmek konusunda oklardan yararlanabilirsiniz.
Etkili bir logo tasarımının son aşaması da renklerdir. Renklerin birbiri ile uyumu, bizim içeriklerimiz ve sektörümüz ile uyumu, çok sayıda renk kullanmamanın gerekliliği ve tek renk bir logo tasarımının istediğimiz etkiyi vermeyeceğini bilmek bizi logo tasarımı anlamında başarıya götürecektir.
Renklerin kullanımı ve anlamları ile ilgili daha detay için buraya bakabilirsiniz.
Özetle; stil, yazı tipi, semboller ve renklerin etkili kullanılması, bir markanın logosunu tasarlarken göz önünde bulundurulması gereken ana öğeleridir. Bu ögelere dikkat ederek bir logo tasarlayarak markanızın mesajına katkıda bulunur ve aynı zamanda dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.
Logo Nedir?
Bir kurum ya da kuruluşun kendi için seçtiği, ürünü ya da hizmeti üreteni ya da satanı tanıtmaya yarayan resim, harf veya özel işarettir. Ticaretin başlamasıyla birlikte bir ürünün diğerinden ayırt edilebilme gerekliliği ortaya çıkmıştır. Yani buradan da anlaşılacağı üzere logo, en net haliyle bir işletmeyi diğer işletmelerden ayıran özgün çizimlere denmektedir.
Logo Nasıl Yapılır?
Logonun etkili ve başarılı olabilmesi için bazı uygulanması gereken noktalar bulunmaktadır. Logonun mutlaka markayı iyi temsil etmesi ve karşı tarafa karşı anlaşılabilir olması gerekmektedir. Bunlardan daha da önemli olan başka bir nokta ise logo tasarımı sadece tasarlanan markaya özgü olmalıdır. Yani logo tasarlama işlemi yapılırken rakip firmayı çağrıştıracak herhangi bir noktadan mutlaka kaçınılmalıdır. Logo tasarımı yapma işlemine başlanılırken kesinlikle bu detaylar atlanmadan ve dikkate alınarak yola başlanmalıdır.
Logo Nasıl Tasarlanır?
Logo tasarımı kurumsal kimlik için en önemli detaylardan bir tanesidir diyebiliriz. Logomuzu karşı tarafa hatırlatacak veya tanımalarını sağlayacak ne yapabiliriz? İşte bu başlığımızda bu konunun üzerinde duracağız.
- Hikaye yaratın: Kitleler için yaratılan hikayeler oldukça önemlidir. Yani logonuz mutlaka bir hikaye içermeli.
- Markanızı tanımlayan kelimeler: Hikayeyi planladığınıza göre logo taslağınıza geçme vaktiniz geldi. Markanızı andıran en uygun kelimeleri belirleyin.
- Eskizler hazırlayın: Belirlediğiniz kelimelerle kağıt üzerinde bir çalışma yapmaya başlayın. Burada yapmaya başladığınız çizimler yavaş yavaş size bir yol haritası oluşturacaktır.
- Araştırma yapın: Yaptığınız eskizler üzerinden bir tercihte bulunmanızın vakti geldi. Şimdi bir tercihte bulunun. Bu kararın doğruluğunu yanlışlığını test edebilmek adına, bu soruyu çevrenize de sorun.
- Bir tasarım platformunda çalışın: Şimdi yaptınız çalışmayı dijitale geçirme vakti. Üzerine çalıştığınız tasarımı dijitale geçirebilmek için kullanabileceğiniz birçok platform bulunuyor. Eskizinizi dijitale geçirin.
- Renk tercihinde bulunun: Logonuzun renkleri tasarladığınız tuvalde harika duruyor olabilir fakat logonuz farklı arka planlara yerleştirilecektir. Renk seçimlerini buna göre yapın.
- Yazı tipi seçin: Artık metninize, görüntüyle birleştirmenizin vakti geldi. Yazı tipinizi belirleyin.
- Ölçeklenebilirlik: Logonuz birden fazla platformda sizi temsil eder. Logonuzun tamamı, logonuzun boyutuna bakılmaksızın anlaşılabilir ve okunabilir olmalıdır.
E-Ticaret Siteniz İçin Logo Tasarlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Günümüzde bazı programlar üzerinden basit logo çalışmaları yapılabilmektedir. Fakat profesyonel logo tasarımları için mutlaka bir tasarımcı eli değmesi gerekmektedir. Logo tasarlarken dikkat edilmesi gereken hususlar şunlardır;
- Logonun Sade Olması: İnsanlar gün içerisinde birçok firma logosuyla karşı karşıya kalmaktadır. İnternet sitelerinin logoları, araba markası logoları gibi konular bu konu için örneklenebilir. Logo tasarımı yaparken insanların aklında kalabilecek şekilde çalışma yapmanız gerekmektedir. O yüzden olabildiğince karmaşıklıktan kaçınmalı sadeliğe önem vermelisiniz.
- Logo Boyutları: Logonun boyutunu sizden istenen boyutta tasarlamanız gerekmektedir. Oranlarda yapacağınız ufak tefek kaydırmalar başınıza büyük işler açabilir. Ayrıca tasarımını yaptığınız logonun nerede kullanılacağı oldukça önemlidir.
- Doğru Renk Kullanımı: Yapılan araştırmalar bize şunu söylüyor: akılda kalıcı logolardaki renk kullanımı %80 oranında tek veya iki renkten oluşmakta. O yüzden siz de hazırladığınız logo tasarımlarında çok fazla renge yer vermemelisiniz.
- Yazı Stili Seçimi: Logoda kullanacağınız yazı tipi kolay okunabilir olmalıdır.
- Pratik, Kullanılabilir ve Uydurulabilir: Bu şu anlama gelmektedir: logonuz her ortama uygun olmalıdır.
- Özgünlük Olması: Logo tasarımı yaparken illa ki bir şeyler esinleneceksinizdir ama esinlendiğiniz şey ile logonuzun aynı olmadığından emin olmalısınız. Logonun anlamı nasıl ki temsil ettiği firmayı simgesel bir şekilde açıklamaksa bu açıklama kesinlikle kopya olmamalıdır.
- Sektöre Hitap Etmeli: Logo, kişi ya da kurumun kimliğini karşı tarafa aktarmalıdır. İnsanlar logoya baktığı zaman ne anlama geldiğini anlayabilmeli, yani kendisiyle ilgili bilgi vermelidir.