Tasarım dünyası tıpkı moda sektörü gibi yeni trend’ler ve anlayışlara göre kendini yeniliyor. E-Ticaret’te başarılı olmak için bu değişimleri yakalamanız şart.
Mağazacılık sektöründe müşterinin dikkatini çekmek ve güncel kalmak için her dönem tasarım değişiklerine gider. E-Ticaret sektöründe de geçtiğimiz yıllarda yaşanan değişimlerle tüketicinin ilgisini çekecek tasarım trend’leri oluşuyor.
Güncel kalmak artık tüketiciye hitap etmek için önemli etkenlerden biri oldu. Peki bu tasarım trend’lerini neler belirliyor? Moda sektöründen farklı olarak söz konusu internet olunca, tasarım anlayışında sosyal medyanın söz payı büyük oluyor.
Yıl içerisinde oluşan tartışmalar, insanların hassasiyeti, fenomen olan paylaşımlar gibi bir çok etmen tasarımcıların yeni yol haritalarını çiziyor. Örneğin 2019 yılında sosyal adalet anlayışına daha yatkın fotoğraf çekimlerini sektörün devlerinde görmek mümkün. Farklı ırklar, farklı tercihler fotoğraflara da yansıyor.
Bu yıl için başarıya götürecek onlarca trend arasından en etkili ve işinize odaklanacak olanları seçtik.
1 – Microinteractions Şeytan Ayrıntıda Gizlidir
Minimal dokunuşlar bazen düşündüğünüzden daha fazla etki gösterir. Tasarımdaki ufak animasyonlar ve değişiklikler tüketicilerin ilgisini çekiyor. Mobil dünyada oyunlar ve uygulamalar bu ufak detaylarla kullanıcıların gönlünü kazandı.
2019 yılında kullanıcılara hitap etmek için hangi micro etkileşim yollarını seçmelisiniz?
Basit Animasyonlar
Kullanıcılar bir ürünün üzerine fare imleciye geldiğinde çok ürünün 360 derece görmeli. Özellikle kadınlara hitap eden ürünler satıyorsanız, bu sırada ufak kalpler ya da çiçekler gibi hoş detaylar da ekleyebilirsiniz.
Kaydırma Efektleri
Kullanıcı ekranı kaydırırken, ufak geçiş animasyonları ekleyerek görselliğinizi daha dikkat çekici hale getirebilirsiniz.
Satın Alma Mesajları
Satın alma işlemi ne kadar hızlı olursa tüketicinin vazgeçme eğiliminin düştüğünü daha önce anlatmıştık. Hızlı satın alma sisteminizde animasyonlu mesajlar koyarak tüketicinin ilgisini çekebilirsiniz.
2 – Mesaj Botları
Mağazacılık sektörüyle E-Ticaret’in en büyük farkı, tüketicinin aklındaki sorulara hızlıca cevap bulacağı birinin karşında olmamasıdır. Mesaj botlarıysa bu sorunu ortadan kaldırıyor. Mesai saatleri içerisinde bir görevlinin mesajlaşma sisteminde durup cevap vermesi 2019 yılında tüketiciler tarafından standart olarak görülüyor. Mesai saatleri dışındaysa oluşturacağınız chatbot’un tüketiciyle ilgilenmesi satışlarınızı sartıracaktır.
3 – Videolu İçerik
Son yıllarda yapılan araştırmalar, kullanıcıların okumaya olan ilgisinin giderek azaldığını düşünüyor. Kısacası anlatmak istediğiniz mesajı uzun paragraflar olarak sunmak yerine sadece bir kaç saniyelik videolarla çok daha hızlı şekilde verebilirsiniz. Unutmayın video 1 dakikayı geçmemeli. Sattığınız ürünün kısaca kutu açılışını, ya da kıyafetse bir insanın üzerinde nasıl durduğunu videolu olarak sunmalısınız.
4 – Asimetrik Tasarım
İnternet sitelerinde, her şeyin jilet gibi tasarlandığı dönem geçeli çok oldu. İnsanların gözleri kusursuz geometrik tasarımlara alıştığı için, sitenizde farklı bir bakış açısı getirmelisiniz. Asimetrik tasarım sayesinde kullanıcıların dikkati tekrar artacak.
5 – Parmaklara Uygun Tasarım
E-Ticaret’te mobil sayesinde % 40’ları aşan satış artışları yaşandığını araştırmalar ortaya koyuyor. Başka bir araştırmaysa kullanıcıların %94’ünün mobil uygulamaları dik kullanmayı tercih ettiklerini gösteriyor. Mobil uygulamanızı elden geçirirken parmak hareketlerine hitap eden bir tasarım yapmanız lazım. Kısacası, aşağıya doğru kaydırmalı tasarım yerine, sağa sola çekmek, tek basımla büyütmek sayfalar arasında rahat geçiş gibi özelliklere dikkat etmeniz gerekiyor. Instagram’ın ve YouTube’un yeni tasarımları bu konuda referans alınabilir.