Ticaret amaçlı açılan ve sanal ortam üzerinden ürün satışı yaparak, çeşitli şehirlerdeki müşteriler ile işlem sağlamak amacı ile açılmış olan siteler, aynı zamanda müşterilerin memnun kalabilmesi adına çok sayıda ayrıcalık tanımasının da gerekliliğini ortaya koymaktadır. E-ticaret firmalarının en fazla karşılaşmış oldukları durumlar arasında bulunan iade işlemleri, yanlış yönetildiği takdirde olumsuz olayların ortaya çıkmasında büyük rol oynamaktadır. Bu nedenlere bağlı olarak e-ticarette ürün iadesi işlemlerine dikkat etmesi gereken şirketlerin, mağazalarda olduğu kadar, site üzerinde de müşterilerin anlaşılır şekilde kuralları incelemesini mümkün hale getirmesi gerekmektedir.
İade Şartlarını Belirgin Yere Yerleştirin
Kurumsal ticaret firmanız için açmış olduğunuz site adresinizde, müşterilerinizin satın almış olduğu, ancak çeşitli nedenlerden dolayı ürünleri iade etmek isteyecekleri düşüncesini aklınızdan çıkarmayın. İade işlemleri için kendi firmanızın ve de resmi makamların belirlemiş olduğu kriterleri, site üzerinde anlaşılır şekilde ifade etmeye özen göstermeniz gerekmektedir. Bu durum sonucunda müşterileriniz ile ilişkileriniz daha kuvvetli olacak ve de iade işlemlerinde meydana gelebilecek olan anlaşmazlıklar da en aza inecektir. Ürün görseli yanında ya da site ana sayfasının en üst kısmında büyük içerikler ile paylaşabileceğiniz iade şartlarının aynı zamanda karamsarlık içermemesine dikkat etmelisiniz. Yani ürünleri en fazla 2 hafta içerisinde, faturalar ile birlikte ya da kullanıcı hatasız olmaksızın iade edilebileceği gibi net ifadeler kurarak, markanızın tavrının net olmasına önem vermeniz gerekmektedir.
İade İşlemlerini Farklı Alanlarda Görünür Kılın
Özellikle mağazalarınızda ya da site adreslerinizde sürekli olarak, müşterilerin ulaşabilecekleri yerlerde paylaşmanız gereken iade ve teslimat bilgileri, ciddi anlaşmazlıklar sonucunda bu bilgileri gerekli mercilere iletmenize ve sağlam savunma yapabilmenize olanak tanıyacaktır. Bu sayede herhangi bir karalama ya da iftira atma kampanyalarından, alnınızın akıyla çıkmanız mümkün olacaktır. Aynı zamanda çeşitli ürünleri iade etmek isteyen müşterileriniz ile iade işlemi öncesinde sesli olarak iletişim kurmaya dikkat etmelisiniz.
Telefon ya da farklı iletişim programları üzerinden iletişime geçmeniz durumunda, sorunun tam olarak neyden kaynaklı olduğunu net şekilde öğrenebilir ve iade işlemi zorunlu olmadığı durumlarda, farklı çözümler ile sorunları ortadan kaldırabilirsiniz. Site üzerindeki paylaşımların yanında, sosyal medya hesaplarınız üzerinden de iade şartlarını sürekli olarak güncelleyebilir ve çok aşırıya kaçmadan, aktif şekilde iade koşullarını ziyaretçilerinizin gözünün önüne koyabilirsiniz. Videolu açıklamalar ile de daha akıcı, aynı zamanda net bir dil ile anlatımlar yapabilirsiniz.
Gerektiği Durumlarda Şartları Zorlayın
Özellikle son dönemlerde internet üzerinden satın alınan çok sayıda kıyafet ve elbiseler, genel olarak 1 hafta sonunda iade edilme talebinde bulunulmaktadır. Ticaret firmalarının başı giderek dertte olan bu uygulama, iadenin yanı sıra kargo ile teslim edilmiş olan ürünlerin, tekrar kargo ile geri alınmasını ortaya çıkarmaktadır. Ortada gerçekten iade edilme sebebi yokken, sırf farklı ürün deneme amacı ile iade işlemi olabileceği durumlarda, şartları iyi belirlemeniz ve kargo işlemleri için ödenmesi gerekecek olan ücretlerin, müşteriye ait olması yönünde bilgi paylaşımlarında bulunmanız tavsiye edilmektedir.
Bu sayede gereksiz alışveriş yapan kişilerden uzak durulabilecek ve sırf gösterin olsun diye alınan, ancak işleri bitince iade edip parasını geri almak isteyen müşterilerin birazda olsa azalmasını sağlayabilirsiniz. Tüm bunların yanı sıra iade şartları ve süreleri hakkında müşterilerin, aynı zamanda ziyaretçilerin içeriklere ulaşabilmesi açısından hassas olmanız da önemlidir. Buna göre site üzerinde farklı yerlerde paylaşımlara yer verdiğiniz kadar, firma içerisinde ya da telefon ile iletişimlerde de iade şartları konusunda mümkün oldukça fazla detay vermeniz gerekmektedir.