Kendi işini kurmak ve satış yapmak isteyenler için e-ticaret bulunmaz bir nimet olarak ortaya çıkmıştır. İnternet üzerinden alışveriş yapan oldukça büyük bir kitle vardır ve hedef kitleye ulaşmak için de pek çok yol kullanılabilir. Başlangıçta reklam giderleri biraz fazla olsa da e-ticaret sitesinin zaman içerisinde kemik kullanıcı portföyü oluşacaktır. Sonrasında her ticaret yapılan yerde olduğu gibi e-ticaret sitesinin de kullanıcıları zaman içerisinde artacaktır. Bu süreç emek ve sabır isteyen biraz zorlu bir süreçtir.
Bu aşamada çok dikkat edilmesi gerekenlerden biri de iyi bir e-ticaret altyapısına sahip olmaktır. Yazılım bilgisine sahip kişiler kendi internet sitelerini kurabilirler. Ancak e-ticaret yazılımı oldukça karmaşık bir yazılımdır ve profesyonel bir ekipten destek almak oldukça yararlıdır. Bu sebeple çoğu e-ticaret sitesi kurulurken kiralama yöntemi kullanılmaktadır. Kiralama yönteminde e-ticaret yazılımında kullanılan altyapı sunucusuna bağlı olarak çalışılır ve veriler bu sunucuda depolanmaya başlar. Sunucu kullanımına karşılık e-ticaret sitesinin sahibi belirli bir ücret öder. Bu ödeme genellikle yıllık olarak yapılmaktadır.
E-Ticaret Paketi Nedir?
E-ticaret paketi, insanların e-ticarette başarılı olabilmeleri için sektörel ihtiyaçları karşılamanızı sağlayan ve hedef kitlenize daha kolay ulaşmanıza yardımcı olan hizmet paketidir. E-ticaret paketleri, sunucu hizmetinden, site adıyla e-posta açabilmeye, günlük, aylık, yıllık tüketici analizlerinden ürün, kategori, marka satış raporlarına ulaşabilmeye kadar birçok özelliği içerisinde barındırır.
E-Ticaret Paketi Bütçe
E-ticaret sitesi açmak istiyorsanız, ya bir e-ticaret paketi almanız gerekecek ya da bir yazılımcıya açmak istediğiniz e-ticaret sitesini yazdırmanız gerekecek. E-ticaret paketi satın alarak e-ticaret sektörüne girmek sizin adınıza daha fazla avantajlı olacaktır. Sadece bir yazılımcıya bağlı olmanız, ona yapacağınız ödemeler sizi daha işe başlamadan işten soğutmaya başlayacaktır. Eğer ki e-ticarete yeni başlayacaksanız başlangıç seviyesinde veya orta seviye de bir e-ticaret paketi ile başlamanız sizin oldukça faydalı olacaktır.
İyi Bir E-ticaret Paketi Nasıl Olmalıdır?
Öncelikle iyi bir e-ticaret yazılımı hizmetinde kesinlikle olması gereken unsur 7 gün 24 saat destek hizmetinin verilmesidir. Destek hizmeti oldukça kilit bir unsurdur ve ilk aranan özellikler arasında olmalıdır. Bu sitede günün her saati satış yapılacaktır. Dolayısıyla yaşanacak teknik arızaların uzun sürmesi doğrudan müşteri kaybına yol açabilir. Bu tip problemlerin en kısa sürede giderilmesi gereklidir. Online alışverişte müşteriler e-ticaret sitesini keşfettikten sonra birkaç ziyaretlerinde problem ile karşılaştıklarında diğer sitelere yöneleceklerdir.
E-ticaret yazılımı seçilirken dikkat edilmesi gereken bir diğer unsur ise raporlama seçenekleridir. Raporlama seçenekleri içerisinde satışlar, satışlara yapılan olumlu ve olumsuz geri dönüşler ve site trafiği gibi pek çok yararlı bilgi bulunmaktadır. Bu bilgilere rahatça erişebilmek ve analiz yapabilmek sitenin geleceği açısından büyük öneme sahiptir. Dolayısıyla yazılım seçimi yapılırken raporlamaya da dikkat edilmesi gerekmektedir.
E-Ticaret Paketinde Tasarım Çözümleri ve Düzenleme
Bir e-ticaret sitesi için olmazsa olmazlardan biri de, sitenin kişiselleştirilebilir olmasıdır. Yani bazı büyük online e-ticaret sitelerinin adı duyulduğunda doğrudan site de göz önüne gelmektedir. Bunun sebebi düzeninin ve tasarımının akılda kalıcılığından kaynaklanmaktadır. Tek tip tasarım barındıran e-ticaret yazılımları ve düzenleme imkanı sunmaması büyük problemler doğurabilmektedir. Dolayısıyla seçim yapılırken yazılımın site tasarım seçeneklerinin olması ve farklı iş kolu ve sektörlere göre çözümler sunabiliyor olmasına dikkat etmek gerekmektedir. Site içerisinde değiştirilmesi gereken, daha şık veya daha kullanışlı hale getirilmesi gereken bölümlerin kolayca değiştirilebilir olması oldukça faydalı olacaktır.
SEO Uyumluluğu
E-ticaret siteleri için arama motorları kilit noktalardır. Siteler arama motorlarında aranma ile büyür ve gelişirler. Bu sebeple e-ticaret yazılımının SEO uyumluluğunun olması gerekmektedir. Paket altyapısı içerisinde SEO uyumluluğuna özellikle dikkat etmek gerekir. En iyi e-ticaret paketi sitenin en kısa sürede en fazla insana ulaşmasına yardımcı olan, çözümler sunan pakettir demek yanlış olmayacaktır. Daha fazla insana ulaşmaktan bahsetmişken bu konuda önemli detaylardan bir diğer ise ödeme yöntemi seçenekleridir. Farklı ödeme yöntemi seçeneklerine izin veriliyor olması gerekmektedir. Bu e-ticaret yazılımının kabul etmesi ve site sahibine sunması ile ilerleyen bir süreçtir.
Bir çok online alışveriş müşterisi kendisi bir ödeme yöntemini kullanıyor olsa bile, birçok ödeme yöntemini kabul eden sitelerden alışveriş yapmayı tercih etmektedir. Bunun sebebi ise birçok ödeme yöntemi ile hizmet vermenin daha kurumsal bir yapı ortaya çıkarması ve daha kaliteli bir hizmet politikası olduğu anlamına gelmesidir. Ödeme sistemleri açısından müşterilere güven aşılayacak sertifikaların ve önlemlerin varlığı da oldukça önemlidir. Günümüzde birçok kişi e-ticaret sitesinde güvenlik önlemi göremediğinde alışveriş yapmaktan vazgeçebilmektedir. Online alışverişlerde güven unsuru gün geçtikçe çok daha önemli bir konu haline gelmektedir. Bu sebeple daha sitenin kuruluşunda bu konuya önem vermek ve müşterilere son derce güvenilir bir hizmet sunabilmek oldukça önemlidir.
E-ticaret sitesinin kurulum aşamasında reklam hizmetlerinin ne kadar önemli olduğuna önceki paragraflarda değinmiştik. Aynı şekilde bu reklam kanallarında büyük rol oynayan bir kısım da sosyal medya olarak düşünülmelidir. Bir e-ticaret firması için arama motoru çalışmaları ve sosyal medya uzantısı kesinlikle vazgeçilmez unsurlardır. E-ticaret yazılımının sosyal medya entegrasyonu sunması gerekmektedir. Böylece site sahibi sosyal medya kanallarından hedef kitlesine daha etkin bir ulaşım sergileyebilir. Aynı zamanda yine bu kanallar aracılığı ile müşteri ile etkin bir iletişim gerçekleştirilebilir.
Ürün Yönetimi
E-ticaret sitesinin iyi bir yazılıma, altyapıya sahip olması site yönetimini doğrudan kolaylaştıran ve sitenin geleceği ile ilgili daha etkin çalışmalar yapılmasına yardımcı olan oldukça önemli bir unsurdur. Site içerisinde yüzlerce ürün bulunabilir. Dolayısıyla ürün ve envanter yönetiminin kolay yapılabilmesi, site içerisindeki ürünlerin düzenlenmesi ve açıklamaların hazırlanması, bunlara ek olarak envanter bilgisinin tutulabileceği ayrı bir arayüz olması gerekmektedir. Tüm bunlar altyapı paketi içerisinde sunulan ve e-ticaret sitesi için zamanla vazgeçilmez unsurlar haline gelen oldukça önemli yapı taşlarıdır. Özellikle site trafiği ve içerisinde bulunan ürün sayısı arttıkça bu özelliklerin önemi çok daha iyi anlaşılmaktadır.
Kargo Yönetimi
İçerisinde yüzlerce ürün olan bir e-ticaret sitesinde binlerce belki on binlerce insana hizmet verilmektedir. Dolayısıyla her ürünün doğru kişiye, en kısa sürede ve doğru adreste gönderilmesi gerekmektedir. Ürün kişiye ulaşıncaya kadar müşterinin muhatap alacağı adres e-ticaret sitesi olacaktır. Buradan kargo firmasına yönlendirilecektir. Dolayısıyla e-ticaret altyapısında bir kargo yönetim platformunun da olması gerekmektedir. Bu platformun olmaması kargo yönetimini bir hayli zorlaştırmaktadır. Ayrıca tercih edilebilirlik seviyesini de azaltmaktadır.
Veri Yedekleme
Büyük çaplı olan her çalışma için yedeklemenin düşünülmesi gerekir. Her zaman söylenegeldiği gibi hayatta bin bir türlü hal doğabilir. Teknik arızalar ortaya çıktığında yedekleme yapmış olmak hayat kurtaran bir durumdur. Dolayısıyla e-ticaret sitesinde yaşanabilecek hatalara karşılık olarak veri kayıplarının telafi edilebileceği veri yedekleme önlemi alan yazılımların tercih edilmesi gerekmektedir. Veri yedekleme ile ilgili alternatif çözümleri olan yazılımlar ile çalışmak bu tip kötü günler geldiğinde hayat kurtaran ayrıntılara dönüşebilir. E-ticaret paketi seçilirken mutlaka yedekleme durumu da göz önünde bulundurulmalıdır çünkü yedekleme kısmı düşünülmeyen bir paket kesinlikle en iyi e-ticaret paketi olamaz.
Ödeme Yöntemi
E-ticaret siteniz için doğru ödeme yöntemine karar vermek e-ticaret sitenizi karlılığa ulaştırabilmek için kritik bir adımdır. Online ödeme seçenekleri genelde 3 kategori içerisinde toplanır. Bu ödeme seçenekleri şu şekilde; kredi/banka kartı ödemeleri, banka havaleleri, kapıda ödeme şeklindedir. Bütün ödeme seçeneklerinin e-ticaret sitenizde bulunması e-ticaret sitenizin avantajınadır.
Müşteri Destek Hizmeti
İyi bir e-ticaret paketinin içerisinde mutlaka ama mutlaka müşteri destek hizmeti verilmesi gerekmektedir. Destek hizmeti oldukça önemli ve kilit bir konudur. İyi bir e-ticaret yazılımı mutlaka size 7/24 destek sunmalıdır. E-ticaret siteniz içerisinde günün her saatinde satış yapma şansınız bulunduğu için sitenizin sürekli açık kalması ve herhangi bir teknik konu olduğunda hemen bunun çözülmesi gerekir. İşte tam olarak bu noktada müşteri destek hizmeti oldukça elzemdir.
Blog Yönetimi
Anahtar kelime aramalarında rakiplerinize göre daha fazla öne çıkabilmeniz için e-ticaret sitenizde bir blog bölümünün bulunması gerekir. Burada markanız, ürünleriniz veya hizmetlerinizle ilgili tüketicileri bilgilendiren içerikler oluşturarak e-ticaret sitenizin trafiğini artırabilirsiniz. O yüzden e-ticaret sitenizin mutlaka bir blog bölümü olmalıdır.
Raporlama
Başarılı bir e-ticaret yazılımında bulunması gereken son unsur ise raporlama bölümüdür. Raporlama seçeneğinin içerisinde e-ticaret sitenizin gerçekleştirdiği satış, en çok gerçekleştirilen veyahut çok az gerçekleştirilen ürünlerin satışı gibi oldukça önemli bilgiler yer almaktadır. Bu bilgilere kolay bir şekilde erişebilmek sizin için önemli bir seçenektir. O yüzden kesinlikle başarılı bir e-ticaret paketinde raporlama seçeneği bulunmalıdır.