E-ticaret operasyonlarının doğru şekilde yürütülmesi ve lojistik açıdan işlerin kusursuz devam edebilmesi adına, depo yönetiminin önemi çok büyüktür. Sistemi doğru bir şekilde kurgulamak, ileriki dönemlerde gelebilecek müşteri şikayetlerinin önüne geçebilir; müşteri kaybını yok edebilir ve satışın azalması ile birlikte hatta sitenin kapanması gibi durumlara karşı doğrudan büyük bir pozitif olanak sunar.
Bu yüzden profesyonel bir çerçevede ele alınan e-ticaret depo yönetimi seçeneği, senkronize şekilde ürünlerin satışı ve müşteri memnuniyeti ile birlikte sürdürülmelidir. Tabii her farklı ticaret çalışmalarında olduğu gibi internet üzerinden de yapılan e-ticaret kapsamında, depo yönetimi için birtakım problemler ortaya doğal olarak çıkabilmektedir. Bu tür sorunlar ön plana çıktığı zaman yapılması gerekenler nelerdir ve ne gibi önlemler alınmalıdır şimdi bunlara bir bakalım.
Depo Alanının Üzerinde Bir Sevkiyat İle Birlikte Çıkacak Olası Problemler
Şirket kapsamında eğer bütün farklı departmanlar doğru şekilde birbiriyle senkronize olarak iletişim halinde olmazlar ise, o zaman bazı problemler su yüzüne çıkabilir. Bunlardan biri planlama departmanının depo alanının büyüklüğüne göre, daha yüksek miktarlarda sevkiyat gerçekleştirme planı sunmasıdır. Bu da daha fazla bir iş yapılmasını gerektiriyor ve gelen siparişlerin tedarik edilmesi konusunda sorunlar ortaya çıkarabiliyor. Böyle bir durum ile başa çıkabilmek için tek yapılması gereken işlemlerin ürün bazında ele alınmasıdır. Kalite kontrol eden mal kabul ile birlikte sevkiyat ve stok kısımlarının düzenli şekilde kontrol edilerek yerleşim yapılması problemi tamamen çözebilir.
Değişim Veya İade İçin Gelen Ürünlerin Tedarikçiye İade Edilmesi
Günümüzde internet üzerinden gerçekleştirilen ürün ya da hizmet alışveriş seçeneği dahilinde, bu tür durumlar ile çok sık karşılaşılıyor. Doğal bir sürecin kaynağı olarak ön plana çıkan böylesi sorunlar karşısında, mutlaka e ticaret firmaları tedarik ile sözleşme yaparken dikkatli bir şekilde hazırlamaları büyük bir önem taşır. Normal sözleşmeler dahilinde müşteri bazında iade olarak gelen ürünlerin tedarikçi tarafından alınması gerekir. Ancak gerçekleştirilecek olan yanlış bir iş sözleşmesi dahilinde, tedarikçiyle birtakım sorunlar kendini gösterebilir. Bu da mutlaka tüketilmesi gelecekte şirket açısından sorun yaşanmaması adına önemli bir unsurdur.
Depodaki Mal Kabul Noktasında Bekleyen Ürünlerde Yaşanan Sorunlar
Özellikle mal kabul noktasında gelen ürünler için bekleme kısmında bazı sorunlar ortaya çıkabilmektedir. Bunlar içerisinde özellikle ürünlerin kaybolması ya da karışması en başta gelir. Böyle bir sorun ile başa çıkabilmek için mutlaka yer çizgileri değerlendirilebilir ve mal kabul alanları için tanımlama yapılabilir. Aynı zamanda ürünlerin parti parti alınarak belli bir düzen altında sıraya sokulması, konsinye veya stok ürünler için ayrı kısımların açılması da bu tür durumların önüne geçmek adına önemli bir etken sağlayabilir.
Bu da ürün çıkışı seçeneğinde e-ticaret depo yönetimi konusunda herhangi bir sorun yaşamadan müşteriye ürünlerin ulaştırılmasına olanak tanır. Özellikle ürünleri mal kabul kısmına gelindiğinde burada yapılacak olan hata müşteri kayıtlarına doğrudan etki yapmaktadır. Bu yüzden operasyonel açıdan düzenli bir şekilde bu kısmın çalışması mutlaka önemsenmelidir.
E-Ticaret Depo Yönetimi Her Açıdan Ciddi Bir Operasyonel Müdahale Gerektirir
Kurduğunuz bir e-ticaret firması sitesi kapsamında sitenin yapısından itibaren depo kısmına kadar her bölümün uyumu şekilde çalışması, müşteri potansiyelinin her geçen gün daha fazla artış göstermesine ve saygınlığın da artmasına olanak tanır. Ürünlerin tedarikçiyle gerçekleştirilecek olan sipariş iletişimi dahilinde, mutlaka düzenli bir biçimde yapılmasına özen gösterilmelidir. Bu şekilde depoya gelen ürünler adına doküman ve bilgilerde herhangi bir eksik ya da yanlış durum ortaya çıkmaz ve söz verilen zaman içerisinde ürünler müşteriye ulaştırılabilir.