2022’nin B2B e-ticaret trendleri. ve 2022’nin en önemli yeniliği artık insanların eski klasik konvansiyonel satış ve pazarlama yöntemlerini işe yaramadığını fark etmeleri oldu. Dolayısıyla insanlar eski sistemleri geride bırakmaya başlıyorlar. Arka tarafta artık personelle satış gibi kısımlar olabildiğince azaltılmaya çalışılıyor ve bu durumla birlikte e-ticaret platformları ile ilgili yatırımlar artmaya başladı ve artık e-ticaret platformları tamamen bütün şirketlerin merkezine oturdu. Böylece bütün yazılımlarla entegre çalışılmaya başlandı ve çevrimiçi deneyim, müşteri deneyimi artık önemli olmaya başladı. Çünkü sadece müşterilere ürün satmakla kalmıyoruz ayrıca bu müşterilerin arka tarafta yaşadıkları deneyimler ve bu deneyimlere istinaden yazdıkları yorumlar, paylaştıkları resimler önemli olmaya başladı. Herhangi bir ürünü insanlar satın almadan önce o ürünle ilgili daha önce diğer insanların yaşadığı deneyimleri görmeye başlıyorlar ve bu sefer alışverişi %80’e yakın etkileyen bir davranış ortaya çıkıyor. Benden önce bu ürünü alan kişiler nasıl bir deneyim yaşadılar, eğer buradaki deneyimden mutluysalar ondan sonra bu ürünü almaya karar veriyorlar. Ve aramalar burada ikiye bölünmeye başladı. Önce yorumlara ve diğer kullanıcıların kullandıklarına bakıyorlar ardından işin ikinci kısmı olan bu ürünü en uygun fiyata nereden alabiliriz sorusuna yanıt aramaya başlıyorlar.
E-ticaret Pazarı Nasıl Etkilendi?
Arka tarafta aynı ürünü veya benzer ürünü satan birçok platform olmaya başladı. Örneğin pazar yerleri ondan sonra ise arka taraf büyük firmaların e-ticaret siteleri, gerekse küçük firmalar tarafından bu ürünler satılmaya başlandı. Ama ondan önce ürünü keşfetmeleri gerekiyordu. O yüzden yorum siteleri veya şikayet sitelerinden doğru ürünü bulmayı öğrendiler. Doğru ürünü bulduktan sonra ürün ile ilgili veya ürün grubu ile ilgili fiyatlara bakıp ona göre karar vermeye devam ettiler ve pazar yerlerinden satış artık yeni trendler olmaya başladı. Ama rekabet çok yüksek olunca bu sefer insanlar ikinci kısma döndü yani pazar yerlerinden ürün satarken kendi müşteri datamızı da geliştirebilir miyiz sorusunun cevabına yöneldiler. Artık kendi müşterilerimize buradan elde ettiğimiz satışları farklı platformlardan veya kendi platformumuzdan nasıl satarız konusu da önemli bir hâl almaya başladı.
Arka tarafta işin yeni modüllerine yani dijital kısmına bakmak gerekirse online satış işlemlerini de değerlendirmeliyiz. Önemli kısım online sipariş verildiği için online’da verilen siparişler tarafına baktığınız zaman müşteriler bir an önce ürünler kendilerine ulaşsın istiyorlar. Kargo altyapıları yapılabilir ama bunu da çözebilmek için firmalar arka tarafta hızlı bir şekilde çözebilmek için farklı yerlerde depo tutup bu depoların üzerinden hızlı bir şekilde ürün göndermeye başladılar ki en geç iki gün içinde bu ürünleri teslim etmeleri gerekiyor. Çünkü arka tarafta iki günden fazla olan teslimat süreleri müşteri tarafından memnuniyetsizliğe sebep olacağı için bunların çözülmesi gerekiyordu ve dolayısıyla ticaret tarafında görülen kısımlardan bir tanesi sipariş yerine teslimatlar olmaya başladı.
Siz de B2B E-ticaret paketlerimize göz atarak Projesoft’un ayrıcalıklı dünyasına adım atın. Bu yazının daha geniş formatını izlemek için YouTube kanalımızı ziyaret edebilirsiniz.