Dijital pazarlamanın iş başarısının ayrılmaz bir parçası haline geldiği inkâr edilemez – herkesin iş başarısı. Çevrimiçi bir varlık oluşturmak için yatırım yapan şirketler, markalarını “tuğla-harç” zihniyetine yapışanlardan daha fazla genişletme şansına sahiptir.
Aslında, bu şirketler, bu Trellis makalesinde özetlenen gerçeklerin altını çizdiği bir nokta olan yol kenarına düşüyor:
- Geçtiğimiz yıl, 2017’de, geçen yıllara göre e-ticaret satışlarında yüzde 13’lük bir artış kaydedildi. Tahmin, bu büyümenin 2022 yılına kadar yüzde 17’ye kadar artacağıdır.
- Ankete katılan Amerikalıların yaklaşık yüzde 80’i son 30 gün içinde bir online alışveriş yaptı; yarıdan fazlası, online işlemleri perakende satış mağazalarını ziyaret etmeye tercih ettiğini söyledi.
- E-ticaret 2017 yılında büyürken, geleneksel satış mağazaları yüzlerce kapanış gördü. Dokuz büyük şirketin bazıları iflas ilan etti.
- Online rekabetten gelen baskılar, kısa bir süre önce bağışıklık kazanmış endüstrilere ulaştı.
Çevrimiçi satışların harika olduğuna ikna oldun mu? İşte yeni teknolojileri kullanarak satış yapmak için üç strateji.
Tedarik zinciri ekonomisini yeniden tasarlamak için blockchain kullanın.
Teknoloji ve benzersiz değer teklifleri, genel stratejinize uygun olmalıdır. MAĞAZA, teknolojiyi kullanarak yeni bir teklifin nasıl kullanılacağına dair eşsiz bir örnek sağlayan bir şirkettir.Şirket, John Wantz’in (eskiden Target mağaza zinciri) ve Jamie O’Shea’nın (Coca-Cola, Nike, Levi Strauss ve Johnson & Johnson gibi pazarlama markalarında etkili) oluşturduğu bir blockchain tabanlı satış platformudur.MAĞAZA sistemi, kullanıcıların tercihleri, satın alma geçmişleri, tercih ettikleri stiller ve diğer veriler için paylaşımlar karşılığında marka belirteçleri kazandıkları bir bilgi piyasası işlevi görecek şekilde tasarlanmıştır.Veriler daha sonra MAĞAZA platformunda saklanır ve alışveriş yapanlarla şirket markaları arasındaki etkileşimleri ve deneyimleri geliştirmek için kullanılır. Tedarik zinciri ekonomisinin bunu radikal olarak yeniden tasarlanması, sisteme daha önce hiç görülmeyen yeni bir hizalama türü sağlar. Verilerin kullanılabilir hale getirilmesi, MAĞAZA üyelerini yeni tür değer değişimleri, marj ve fiyatlara adil yaklaşımlar yaratmaya teşvik eder; ve inovasyonun öngörülemeyen yollarla sürdürülmesi için bir fırsatı temsil eder.
Henry.tax’ın CTO’su Ounie Phakousonh ve -biri için- bir market geliştiricisi, blockchain’in pazardaki modelinin nasıl geliştirileceğini ve sağlamlaştırılacağını görmek için heyecan duyuyor. Phakousonh’un bana söylediği gibi “Blockchain, gelişimi ve hatta kullanıcıların deneyimlerini geliştirmek için sayısız yeni yol açıyor. Uzun zamandır bir blok zinciri aktivisti olarak, son olarak blockchain’in pazar yerlerini ve e-ticaret deneyimlerini geliştirmenin gücünü görmek harika. ”Kısaca, teknoloji, herhangi bir iş için, özellikle bir e-ticaret şirketi ölçeklendirerek rekabet avantajı sağlayabilir.
Influencerlar ve markaların kullanımı için artırılmış gerçeklik.
Artırılmış gerçekliğin(AR) ortaya çıkmasıyla birlikte, 2017’de hem Apple hem de Google tarafından geliştirici kitlelerinin ve donanım cihazlarının ilerlemesiyle AR, önümüzdeki yıllarda ana akımlara vurmaya hazırlanıyor. Zaten, Fluffr, AR alanını bozmak için blockchain teknolojisini kullanıyor. Platformu, etkileyicilerin ve markaların AR deneyimlerini desteklemek ve onları etkileşimde tutmak amacıyla kullanıcıları jeton ile ödüllendirmektedir. Brilliant Investment Group’taki ortağı Dave Lee, teknolojiyi Asya pazarlarına taşımaktan heyecan duyduğunu açıkladı, çünkü onlar AR-GE deneyimlerini bozdular, ancak hiçbiri AR ile kripto-para birimlerini kaynaştıramadı. Lee, artırılmış gerçeklikle harmanlanmış blockchain teknolojisinin çeşitli Asya pazarlarında kitlesel olarak benimsenmesini sağlayacağına inandığını ve Fluffr ile yolu açmanın heyecanını yaşadığını söyledi.Fluffr platformuna gelince, Pokemon Gó’deki karakterlere benzer şekilde iki tür simge (Fluffs and Carats) toplanır. Aradaki fark, bu jetonların Fluffr piyasası aracılığıyla gerçek para birimi veya özel ödüller karşılığında değiştirilebilmesidir. Fikir, AR uygulamalarını kullanmaya, AR deneyimlerine katılmaya ve bunun için ödeme almaya teşvik etmektir. Sonuç, teknolojiyi kullanan markalar ve tüketiciler için tamamen yeni ve sürükleyici bir e-ticaret deneyimidir. Ayrıca, Fluffr ve diğer AR odaklı platformların piyasaya sürülmesiyle birlikte, şirketlerin bu deneyimlerini tüketicileri için oluşturmalarıyla birlikte giriş engeli son derece düşük oldu.
Doğru tüketici verilerini sağlamak için blockchain’i kullanın.
Doğru tüketici verilerine erişim, daha etkili reklam hedeflemenin ve sonuçta satışlardaki büyümenin anahtarıdır. Bazı markalar hedef kitlelerinin gerçek kişilerden oluşup oluşmadığını bile bilmiyor: Bir Axios makalesinde, dijital reklam parası için harcanan 200 milyar dolarlık bütçenin yaklaşık yüzde 20’sinin robotlara harcandığı açıklanıyor. Bu yüzden markalar, veritabanlarının promosyon alma iznini veren gerçek kişileri içermesini sağlamalıdır. Böyle bir şirket olan YouGov Direct, YouGov’un bir ürünü, markaların reklam kampanyalarından blockchain tabanlı platform ve reklam ağı üzerinden daha fazla değer elde etmesine yardımcı olmaya çalışır. Esasen, eğer markalar tüketicilerin kendi ürünlerine ilgi duyduğunu “varsaymak” yerine “bilirse”, yanlış insanlara para harcamaktan ziyade, gerçek insanlara gerçek çözümler sunabilirler.