Satışları internet üzerinden yapacağınız bir site hayal ediyor olabilirsiniz. Kaldı ki bu hedefiniz, son yılların en doğru yatırımı da olabilir. Eğer olması gereken adımları eksiksiz yapıyor iseniz başarıya ulaşmak da kaçınılmazdır. Bir e ticaret adresinin her bakımdan müşteri odaklı ve yeniliklere açık olması da değerlidir. Temel amaç, çok daha fazla kişiye erişebilmek, adresinizi ziyaret etmelerini sağlamak ve müşteri olmalarını başarmaktır.
Tüm bunlar size nasıl olacak sorusunu sorabilir. Oysa ki sanıldığı kadar zor bir süreç değildir. İşin püf noktası adımların sağlam atılması ve profesyonel planlamanın yapılmasıdır. Bir uzman tarafından destek almak, kalıcı çözüm anlamına gelebilir. Satış grafiklerini sürekli yukarılara çekmenin yolları bulunmalı ve bunlar üzerinde doğru stratejiler geliştirilmelidir. Peki, bir satış sayfasının büyüyen bir değere sahip olmasında sosyal medyanın önemi nedir? Şimdi bu başlık hakkında sizlere yardımcı olalım.
Sosyal Medya Hesaplarınızı Güncel Tutun
Bireyler artık sitelere yalnızca arama motoru sistemleri üzerinden ulaşmıyorlar. Gün içerisinde bolca zaman harcadıkları sosyal medya uygulamalarını kullanıyorlar. İnstagram, Twitter ve Facebook başta olmak üzere daha pek çok alanda boş vakitlerini değerlendirdikleri biliniyor. Firma olarak, ürün ya da hizmetlerinizi bu mecralarda duyurmanın etkisi büyük olabiliyor. Gerçek kişilerin takip ettiği, yeni nesil görsel ve videoların yayınlandığı e-ticaret’te sosyal medya hesapları popülaritesini arttırıyor. Düşük bütçeli reklamlar ile de dikkat çekmek başarılabiliyor.
Bu alanlarda yapacağınız paylaşımların ilgi çekici olması da ulaşacağınız kişi sayısını doğrudan etkiliyor. Daima yenileyip, güncel tuttuğunuz bir hesabınız varsa kullanıcı kişi üzerinde pozitif bir iz bırakmak kaçınılmaz oluyor. Yapılan araştırmalarda bu tip hesapların kişi üzerinde güven duygusunu yükselttiğinden de bahsediliyor. Müşteri çekebilmenin altın kuralları olan doğru görsel, uygun içerik ikilisini asla es geçmeyin. Bu platformlarda her zaman takdir görmeyi beklemek hayalcilik olabilir. Hakkınızda olumlu yorumlarda bulunan kişiler kadar, negatif yazılar yazan bireylere karşı da tepki vermekten kaçının. Satış adresinizde kişilerin sosyal medya hesaplarına ulaşabilmesini sağlayan alanlara yer verin. Sizi kurumsal hesaplardan takip etmeleri halinde bir takım avantajlardan ve sürpriz kampanyalardan yararlanabileceklerini de vurgulayın.
Kampanyalar ile Etkileşim Oluşturmayı Başarın
Bu tip alanlar rekabetin en üst seviyede olabildiği yerlerdir. Sizin gibi pek çok firmanın ürün satışı için yenilikler düzenlediği unutulmamalıdır. Müşteriler, dönemsel olarak yapılan özel kampanyaları değerlendirmek ister. Bu bir yarışma olabildiği gibi, sezon sonu indirimi de olabilir. Eğer hem eğlenceli hem de maddi anlamda tasarruf sağlayacakları bir etkileşim yaratabilir ve bunu sürekli geliştirerek sunabilirseniz bilinir olmanız daha da artacaktır. Her ay düzenli olacak bir etkinlik yapmak, kişilerin tarafınıza olan bakış açısını da değiştirecektir. Takip eden üyelere özel yayınlarınız, belki de bir teşekkür yazınız bile size olan algıların pozitif yönde yeşermesini sağlayabilir. Bütün bunlara dikkat ederek, yaratıcı kampanyalarla adınızdan söz ettirebilirsiniz. Kurumsal yönden ivme kazanmak ve marka değeri oluşturacak vizyona da bu sayede sahip olabilirsiniz.
Takipçilerin Sizinle İletişim Halinde Olmasına İzin Verin
Özgüveni yüksek bir satış firması olmak her zaman avantajlıdır. Sosyal medya alanlarınızı takipçilerin yorum yapmasına kapalı olmamasına dikkat edin. Duygu ve düşüncelerini olumsuz dahi olsa yapmasına imkan tanımalısınız. Üstelik onların gönlünü alacak bir cevap vermenin bile katkısını görebilirsiniz. %100 enerji dolu bir hesap yönetimi ile doğru orantılı büyüyen ve gelişen hesapla müşterilerinize dokunmayı daima aklınızın bir köşesinde bulundurmalısınız. Kuracağınız manevi iletişimin, yeni referanslar için ne denli önemli bir sac ayağı olacağını da kesinlikle unutmamalısınız.