Eğer bir E Ticaret satıcısıysanız pazarlamanın bütün faaliyetlerini kullanmak durumundasınız. SMS pazarlaması da tüketicilerinize daha rahat bir şekilde ulaşmanızı sağlayan bir pazarlama kanalıdır. SMS pazarlamasını kullanarak farklı amaçlarla müşterilerinizin telefonlarına mesaj yollayabilirsiniz. Örneğin SMS pazarlaması ile müşterinizin doğum gününü kutlayıp aynı zamanda müşterinize bir doğum günü hediyesi verebilirsiniz. Bu sayede müşterinize bu şekilde bir jest yaparak müşterinizin gönlünde taht kurabilirsiniz.
Günümüzde tüketiciler alışverişlerini web yerine mobilden yapmayı tercih ediyor. OuterBoxDesign’a göre, akıllı telefon kullanıcalarının %79’u son 6 ay içinde mobil cihazlarını kullanarak çevrimiçi alışveriş gerçekleştirdi. Yani buradan şunu anlayabiliriz; müşterileriniz ile iyi ilişkiler kurmak için SMS pazarlamasını kullanmak durumundasınız. Şimdi SMS pazarlamasını nasıl kullanabilirsiniz ona bakalım.
1) Zamansal Promosyonlar
Zamansal promosyonlarınızı müşterilerinize göndermelisiniz. İndirim kodunun süresini, ücretsiz gönderim olan ürünlerinizi SMS yoluyla müşterilerinize bildirerek müşterilerinizde aciliyet yaratabilirsiniz.
2) Onay E Postaları
Müşterileriniz almak istedikleri ürünleri sipariş verdikleri anda müşterilerinize sipariş onayı gönderebilirsiniz. Hatta müşterilerinize gönderim onay mesajı gönderebilirsiniz. Müşterileriniz aldıkları ürünleri sabırsızlıkla teslim alacakları günü bekleyeceklerdir. Onlara satın aldıkları ürünleri ne zaman teslim alacaklarını bildirmelisiniz.
3) Doğum Günü SMS’leri
Müşterilerinize, özel günlerinde onları hatırladığınızı onların sizin için önemli olduğunu hissettirin. Bunu yapabilmeniz için müşterilerinizin kayıt olurken doğum tarihlerini de almanız gerekiyor. Bu yüzden müşterilerinizden bu datayı almayı unutmayın. Son olarak müşterilerinize gönderdiğiniz mesajda onlar için bir indirim kodu eklemeyi unutmayın.
4)Müşterilerinizden Geri Bildirim Almak
İşinizi daha fazla geliştirebilmek için müşterilerinizden geri bildirim toplayabilmek sizin için hayati derecede önemli bir konudur. Müşterilerinize gönderdiğiniz SMS’e bir bağlantı ekleyerek ankete yönlendirebilirsiniz. Müşterilerinizi buna teşvik edebilmek için anket sonunda indirim kodu ya da ücretsiz gönderim gibi olanaklar verebilirsiniz.
5) Düzenli Olarak Satın Alınan Ürünler İçin Müşteriyi Harekete Geçirme
Düzenli olarak aynı ürünleri satın alan müşterilerinize otomatik mesajlar gönderebilirsiniz. Düzenli olarak aynı ürünü satın alan müşterilerinize, ortalama olarak alınan ürünün biteceğini düşündüğünüz süre zarfında aynı ürünün tekrar satın alınması gerektiğini hatırlatan mesajlar atabilirsiniz. Bu sayede müşterileriniz eğer onu unutmuşsa bunu ona hatırlatmış olacaksınız ya da almayı düşünmüyorsa bile o ürünün tekrar zihninde yer edinmesini sağlayacaksınız.
SMS Pazarlamasının E Ticaret İşletmelerine Faydaları
1) Müşterilerinizin Veri Tabanını Oluşturun
Sitenize SMS abone formu ekleyerek daha fazla potansiyel müşteri yakalayabilirsiniz. Aldığınız veri ile birlikte müşterilerinize yolladığınız SMS’ler aracılığıyla satışları daha fazla artırabilirsiniz.
2) Sepette Bırakma Olaylarını Azaltır
E ticaret işletmelerinin en çok yaşadığı problemlerden birisi müşterilerin ürünleri sepette bırakmasıdır. Karar veremeyen müşterilere hatırlatıcılar yollayarak bunun önüne geçebilirsiniz.
3) Maliyet Azaltır
SMS mesajları birçok pazarlama kanalına nazaran daha ucuz bir yöntemdir. SMS yolu ile sıkça karşılaşılan problemleri anlatarak müşteri hizmetleri maliyetini azaltın. Bu hizmeti bu şekilde sunduğunuzda çağrı merkezlerinde oluşacak sıra içinde önlem almış olursunuz.
4) Takımınızın Motivasyonunu Artırır
SMS yolu ile sunduğunuz problemleri anlatma tekniği sayesinde müşteri hizmetlerinde olacak olan iş yükünü azaltmış olursunuz. Bu da işletmenizin daha fazla satış odaklı çalışmasını ve daha fazla para kazanmanızı sağlar.
5) Satışlarınız Artar
Müşterilerin satın alma kararlarının çoğu bilinçaltında gerçekleşmektedir. Müşterilerinize gönderdiğiniz SMS’lerdeki indirim kuponları ya da ücretsiz gönderim seçeneklerinin size geri dönüşü satışlarınızın artması ile olacaktır.
Bu işlemleri yapmaya başlayıp ardından uygun entegrasyonlu e-ticaret paketinizle SMS pazarlama kanalını kullanmaya başlayabilir ve bu kanalın size ne kadar geri dönüş sağladığını gözlemlemeye başlayabilirsiniz.