E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptığı ve en çok önemsediği konulardan bir tanesi de SEO (Arama motoru optimizasyonu). Çünkü artık e-ticaret firmaları da şunu anladı: içeriyi sağlama almadan sadece AdWords çalışmalarıyla yol almaya çalışmak çok da mantıklı değil. Bir süre sonra harcadığınız para size zarar vermeye başlayacak. O yüzden sizin mutlaka SEO kurgusunu doğru yapmanız gerekiyor. SEO kurgusunu doğru oluşturup uygulamaya başladığınızda sitenizde Google üzerinden gelen organik trafik artacaktır.
Firmalar da artık bu konunun önemini anladıkları için Google arama sonuçlarında rakiplerinin önünde yer alabilmek için rekabeti oldukça kızıştırıyorlar. Anahtar kelimelerini birbirleriyle benzer oluşturarak rakiplerine gelen trafiği kendi sitelerine çekmeye çalışıyorlar. O yüzden rakiplerinizin hangi anahtar kelimelere yoğunlaştığını bilmek sizin için ciddi manada önem taşıyor. Onların çalıştığı anahtar kelimeleri öğrendikten sonra bu kelimeler üzerinde siz de çalışmalar yapabilir ve bunun haricinde onların hedeflemediği anahtar kelimelere de çalışabilirsiniz. Bu sizin trafiğinizi ciddi manada artıracaktır. Ama işte tüm işlemleri yapabilmek için rakiplerinizin yaptığı anahtar kelime çalışmalarını bilmeniz gerekiyor. İnternette bulunan bazı araçlar size bu çalışmaları sağlayabiliyorlar. İşte biz de bugün bu çalışmaları sağlayan araçların 3 tanesinden bahsedeceğiz. Bu araçların 1 tanesi ücretsiz hizmet sağlayan araçlardan bir tanesi olacak. Ama tabii ki ücretsiz olan araç size kısıtlı raporlama yapan bir araç olacak. O yüzden SEO anlamında daha fazla geri dönüş alabilmek için ücretli yazılımlara yatırım yapmanız sizin için daha faydalı olacaktır.
Webbee SEO Spider (Ücretsiz)
Webbee SEO Spider, SEO analizi yaparken sıkça kullanılan araçlardan bir tanesidir. İnternet sitenizin URL’sini bu araca girdiğiniz zaman siteniz hakkında size birçok bilgi aktarıyor. Webbee SEO Spider’ın “Keyword Intelligence Mode” özelliği ise SEO çalışmaları konusunda size yine detaylı bilgi aktarımında bulunuyor. Webbee’yi kullanmaya başladığınızda sizin için sitenizde bulunan anahtar kelimeleri, başlıkları, sayfaları ve linkleri inceliyor. O zaman bu aracı kullanırken yapmanız gereken işlem tam olarak şu oluyor: rakiplerinizin URL’sini kopyalayın ve bu araca yapıştırın. Sonrasında onların SEO performanslarını analiz edebilirsiniz.
SEMrush (Ücretli)
Dijital pazarlama çalışmaları yapan kişilerin en çok kullandığı araç SEMrush diyebiliriz. SEMrush, rakiplerinizin arama motoru üzerindeki performansları hakkında size bilgi verir. Performans analizlerinin haricinde, rakiplerinizin organik ve ücretli aramalarda da bulundukları yere dair bilgi sahibi olabilirsiniz. Kapsamlı bir analiz yapabilmek için SEMrush’tan faydalanabilirsiniz. Ama şunu size hatırlatalım SEMrush kullanacaksanız ücret ödemeyi göze almış olmalısınız.
Ahrefs (Ücretli)
Dijital pazarlamacıların kullandığı bir diğer ücretli araç ise Ahrefs’tir. Tıpkı SEMrush’ta olduğu gibi Ahrefs’te, rakiplerinizin odaklandığı kelimeleri öğrenmenize olanak sağlıyor. Üyelik işlemini gerçekleştirdikten sonra bu aracı kullanmaya başlayabiliyorsunuz. Rakiplerinizin URL’lerini bu araca yapıştırarak, rakiplerinizin Google üzerindeki performanslarını ve anahtar kelime çalışmaları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
SEO Rakip Analizi
SEO çalışmalarında rakip firmaların önüne geçtiğiniz taktirde Google üzerinden aldığınız trafikte artacaktır. Sitenizin trafiği arttığında ziyaretçi sayısı da artacaktır. Ziyaretçi sayısı arttığında ise bu ziyaretçilerden elde edeceğiniz dönüşümlerde artacaktır. O yüzden rakip analizi yapmaya ve sonrasında stratejilerinizi ona göre kurmaya özen göstermelisiniz.