Yapay zeka çok yakın gelecekte iş hayatının bel kemiği olacak. McDonalds devasa yatırımıyla, E-Ticaret ve yapay zeka kavramını farklı şekilde harmanlıyor.
E-Ticaret sektörü denilince hemen akla, moda, teknoloji, kitaplar, oyunlar, ev eşyaları, takılar gibi ürün grupları geliyor. Oysa ki, fastfood zincirleri de her gün sadece mağazalarında değil E-Ticaret dünyasında da büyük savaşlar veriyorlar. Hazır yemek denilince tüm dünyada ilk akla gelen markalardan birisi McDonalds. Firmanın hacmi dolasıyla, insan sağlığına olan etkilerini eleştiren belgesel ve soruşturmaların haddi hesabı yok.
Zamanında, gençlere servis veren bir ızgaracıdan her döneme adapte olabilen dev bir şirkete dönüşmek hiç de kolay olmuyor. Her daim yatırımlarla ve geleceği görerek dünya çapındaki hazır yemek imparatorluğunu korumaya çalışan firma aslında bir çok girişimciye örnek olacak yen adımlar attı.
Amazon, yapay zeka sayesinde satışlarını son bir yıl içerisinde hatırı sayılır şekilde artırmıştı. McDonald’s, fastfood sektörünün geleceğinin, E-Ticaret üzerinden devam edeceğini gördü ve bu konuda yeni yatırım yaptı. 300 milyon dolarlık yapay zeka atılımıyla birlikte McDonalds, müşterilerine farklı bir satış deneyimi sunmak istiyor.
300 Milyon Dolara Geleceği Satın Almak
Önümüzdeki dönemlerde yapay zeka ve E-Ticaret kavramlarını sık sık duyacağız. Teknoloji devleri benzer devasa yatırımlarla, öğrenen makinelerin gücüyle tüketiciye nokta atışı yapmaya çalışacak. Büyük veri analizlerinde artık, tüketicileri kendilerinden daha iyi tanıyan yapay zekaların dönemi başlıyor.
Bir dönem filmlerde benzer konuları görünce inandırıcı bulmayan insanlar çoktan yapay zekayla ortaklaşa bir yaşamın içerisinde kendini buldu bile. McDonald’s, dünya çapındaki müşterilerinin zevklerini, isteklerini, taleplerini ve potansiyel yiyecek ihtiyaçlarını ortaya dökecek bir yapay zeka istiyor.
Dynamic Yield adlı firma bu konuda yaptığı çalışmalar ve projelerle McDonald’s yöneticilerinin dikkatini çekmiş. Peki, hazır yiyecek sektöründeki yapay zeka tüketicilere neler sunacak? Tüketici alışkanlıklarına göre çalışan yapay zeka, ziyaretçilere tam olarak da canlarının çekeceği ürünleri tavsiye edecek. Onları satışa yönlendirecek yapay zeka, ilerleyen dönemlerde tüketici alışkanlığı indeksine göre, yeni tatların yaratılmasında da yardımcı olacak.
Kısacası tüketicinin, McDonald’s ürünlerinin tercihine göre, site ve uygulamaya girildiğinde kullanıcıya aklından geçen ürün noktalama atışla sunulacak. 300 milyon dolarlık ufak bir servet harcanacak bu yatırım aslında tüm girişimcilere örnek olmalı.
Yakın gelecekte, E-Ticaret dünyasında yer almak isteyen her firma büyük veri ve öğrenen makinelere yatırım yaparak yerlerini sağlamlaştıracak. Geleceği şimdiden görüp inovatif yatırım yapan girişimciler rakiplerinin önüne geçecek.