Markanız için Sadık Bir Topluluk Nasıl Oluşturulur

Markanız için tutkulu ve sadık bir müşteri topluluğu oluşturmak için bu stratejileri izleyin.

Diğer küçük e-ticaret işletmelerinin bu kadar hızlı büyümeyi nasıl başardıklarını hiç merak ettiniz mi? İnsanları markalarına aşık olmaya ve müşterilerinin onlardan tekrar tekrar satın almalarını sizce nasıl başarıyorlar?

Yakından baktığınız zaman bu markaların arkasında tutkulu bir takipçi grubu olduğunu mutlaka gözlemlersiniz. Araştırmalara göre; bir topluluğa sahip olmak, yansıtılan yeni fikirler hatta ürünler hakkındaki müşteri geri bildirimleri de dahil olmak üzere markanın büyüme süreçlerine %25 katkı sağlıyor.

Neden Her Markanın Bir Topluluğa İhtiyacı Vardır?

Her başarılı markanın arkasında muhakkak bir grup sadık müşteri vardır. Örneğin; önde gelen bir cep telefonu markası! Ne tür bir ürün çıkarırsa çıkarsın her zaman kitlesi onun için isteklidir ve kitle her zaman markayı savunuyor.

Aslında bu marka tamamen ürünlerinin çok daha iyi olmasından kaynaklı değil, bu önde markanın hakkında konuşmak isteyen tutkulu takipçilerinden oluşan topluluğun sesinden kaynaklanan bir büyüme. Bugün, çoğu insan bu markanın kimliğinin bir parçası olarak konuşuyor. Onu başarılı bir marka yapan ise savunucu takipçi topluluğudur.

Bir marka oluşturmak, müşterilerinizin sadık takipçilere dönüşerek ürünleriniz hakkında konuşmak ve fikirlerini ağızdan ağza  yaymak platformunu sağlamak ile çok ilgilidir. Ayrıca bu topluluklar müşterilerinizle bağlantı kurabileceğiniz ve geri bildirim alabileceğiniz en gerçekçi yerdir.

Bir topluluğa sahip olmak için milyar dolarlık bir şirket olmak zorunda değilsiniz. Ve her marka muhakkak bir topluluk oluşturmalı. Usta pazarlamacı Seth Godin’in de dediği gibi, markanızın etrafında bir kabile inşa etmek için sadece 1.000 gerçek hayrana ihtiyacınız var.

İşte kendi kabilenizi oluşturmanın ve büyütmenin bazı yolları.

1. Müşterilerinizi Nasıl Güçlendireceğinizi Planlayın

Markanızda var olan bir topluluk, sürekli olarak ürünlerinizi tanıtmanız için oluşturulmuş bir yer değildir. Markanızda gelişen topluluklar, hayranlarınızın ve müşterilerinizin birbirleriyle iletişim kurmaları, ürünleriniz ile ilgili soru sormaları, karşılaştıkları küçük sorunları birbirleri ile etkileşimleri ile çözmeleri ve fikirlerini birbirleri ile paylaşmaları için etkileşimler oluşturulabilen platformlar olarak tasarlanmalıdır.

Yani, önce kendinize şunu sormalısınız, müşterilerinizi güçlendirmek için topluluğunuzu nasıl değerlendireceksiniz? Örneğin; lego! müşterilerini ve hayranlarını yeni Lego setleri için fikirlerini paylaşmalarını teşvik etmek amaçlı marka topluluğunu kullanır. Ve yarışmalar düzenleyerek onları sürpriz hediyeler ile ödüllendirir.

Topluluğunuzu oluşturmadan önce, müşterilerinizle etkileşim kurmak için bunu nasıl kullanacağınıza dair net bir misyona sahip olduğunuzdan emin olun.

2. Doğru Platformu Seçin

En popüler markaların neredeyse tamamı kendi topluluklarını barındırmak için özel tasarlanmış web sitelerine sahiptir. Bununla birlikte, küçük bir  işletme olarak, müşterileriniz için oluşturduğunuz topluluğunuza katılımı sağlamak ve artırmak için sosyal medya platformlarını kullanabilirsiniz.

Anahtar, kitleniz için en uygun platformu seçmektir.

Örneğin, Facebook sayfanızın herkese tanıtımını sağlamak için bir topluluk oluşturmak ile beraber Facebook gruplarını kullanarak bu platformlarda faal olabilirsiniz. Bu, müşterileriniz için birbirleriyle iletişim kurabilecekleri ve en iyi uygulamaları birbirleri ile paylaşabilecekleri bir alan oluşturur ve zamanla aileye dönüşür. Ağızdan ağza pazarlama süreçleriniz için de büyük oranda olumlu etki yaratmış olursunuz.

Bir topluluk oluşturmak için sadece sosyal medya platformlarına da güvenmek zorunda değilsiniz. İlgi çekici bir e-posta listesi oluşturmak, sadık bir markayı geliştirmek için harika bir yoldur.

3. Değer Oluşturun ve Üyelerinizle Bağlantı Kurun

Müşterileriniz veya hayranlarınız neden topluluğunuza katılsın? Onları topluluğa hangi değer ile getiriyorsunuz?

Kitlenize topluluğunuza katılmaları için geçerli nedenler tasarladığınızdan emin olun. Eşsiz ipuçları paylaşabilir ve onlar için özel indirimler sunabilirsiniz. Ya da müşterilerin markanızla ilgili kendi tartışmalarını yapmaları için topluluğunuzu kullanmalarını sağlayabilirsiniz.

Örneğin; H&R Block, Facebook ve Twitter topluluklarını kullanarak müşterileri için özel bir sosyal medya kampanyası yoluyla bir vergi uzmanı ile anında erişim sağladı. Bu süreç, şirketin 1,5 milyondan fazla benzersiz ve organik ziyaretçiye erişimini sağladı ve şirketin yüzde 15’lik bir büyüme kazanmasına neden olan tek sebepti.

4. En Sadık Üyeleri Ödüllendirin

Bir marka topluluğunda ödüller müşteri tutma oranını artırmaya kesinlikle yardımcı olacaktır. Ancak, topluluğunuzun başarısı, aktif bir sürdürülebilir varlı ve kitlenizi varlık içerisinde eğlendirmenize bağlı olacaktır. Markanızla düzenli olarak ilgilenenleri ödüllendirmek, müşterilerinize sadakatinize ve topluluğunuzdaki üyeliğe ne kadar değer verdiğinizi göstermek için harika bir yoldur.

Bir marka topluluğu oluşturmak çok fazla çalışma gerektirir, ancak bu size daha fazla ödül getirir. Anahtar şu, grubunuzla etkileşim kurmak ve hayranlarınız olduğu için onlara değer vermek.