Satışlar yalan söylemez!
En çok satılan ürününüz sermayenizi yöneltmeyi tercih edeceğiniz kolay lokmadır.
İnsanlar, diğer herkesin satın aldığını bildiği ürünleri sevmeye meyillilerdir. Sosyal kanıt (social proof), insanların ürününüzü satın alması için inanılmaz etkili bir araçtır.
İşte tam burada “çok satanlar” hack’i devreye giriyor. Peki bu hack nasıl çalışır?
- Adım: Çok satan ürününüzü saptayın
Bunun açıklanmaya pek ihtiyacı yok, fakat eğer güncel çok satan ürünlerinizin ne olduğundan tam emin değilseniz işte bulmak için adım adım yapılması gerekenler.
Öncelikle unutmayın ki çok satan ürününüzü saptamak için toplam satış sayısından çok daha fazla değişkeni dikkat almalısınız. İşletmeniz için en iyi olan ürünü seçtiğinizden emin olmak istiyor olacaksınızdır. İyi bir “çok satan” ürün; sabit kar marjına sahip ürünlerden, kolay üretile ürünlerden, hâlihazırda stokta bulunan ürünlerden, kolayca kargolanan ürünlerden ya da daha birçok üründen oluşabilir.
Eğer web sitenizde Google Analytics set up varsa, sayfalarınızı kolayca trafiğe göre sıralayabilirsiniz: Behavior >> Site Content >> All Pages:
Deneyiminizi bir adım öteye taşımak için, Sayfa Değeri kriterine göre sıralamanızı yapın; böylece hangi ürün sayfalarınızın işletmenize en fazla getiri sağladığını bulabilirsiniz. Trafik her zaman satış demek değildir:
Sitenizde belli aksiyonlar için atamış olduğunuz değerler yoksa kurmanızı şiddetle tavsiye ederim. Google Analytics bünyesinden “Goals” seçeneğini kurarak satışları, landing page’leri, tıklamaları, üyelikleri ve daha fazlasını takip edebilirsiniz.
Çok satan ürününüzü tespit ettikten sonar sıra landing page oluşturmaya gelir.
- Adım: Ürününüz için landing page oluşturun
Mükemmel bir landing page oluşturmak için yapılması gereken çok şey var, ancak bu başka bir yazının konusu.
“Çok satan” ürününüzün landing page’i mükemmel olmak zorunda değil (zaten ürün kendini satıyor!). Landing page’in tek yapması gereken insanları ziyaretçiden müşteriye çevirmek için sayfaya çekmek.
Brent Banama Hats’in sayfasına bakın! Bu “En İyinin de İyisi” şapkanın tanesi $25,000. Ve tahmin edin ne oluyor? Tonlarca satılıyor!
Bu sayfa bir uzun vadeli satış sayfası.
Bunun gibi bir hikâye anlatan sayfalar Google Display Network (GDN) gibi araştırma isteğinin az olduğu ve insanlara satış yapılabilecek ağlara reklam vermek için harika sayfalar.
Landing page; ürünün değerini taşır, müşterilerin sorularını yanıtlar, 50’den fazla dilde çeviri imkânı sağlar ve sayfa boyunca açıkça eyleme çağırır (call to action).
Eğer bu şekilde hikâye temelli landing page’ler oluşturmanızı sağlayacak araçlarınız yoksa veya nereden başlayacağınız konusunda emin değilseniz, Sumo Welcome Mat yüksek ikna kabiliyetli bir landing page oluşturmanıza yardımcı olabilir.
- Adım: Landing page’inize reklam verin
“Çok satan” ürününüzün landing page’i hazırlandıktan sonar sıra reklama gelir.
E-ticaret pazarlamacılığında yeni landing page’inizin adını duyurabilmeniz için zaman içinde kendini kanıtlamış iki yöntem önerebilirim: e-posta ve Facebook Reklamları (Facebook Advertising).
Ürünü satın almamış müşteri kitlesini hedefleyerek çok etkili bir yöntem olan e-posta pazarlamacılığıyla başlayabilirsiniz.
Ya da, tüm işlemi tersine çevirerek Facebook’la başlayabilir, böylece en etkili görsel ve metin kombinasyonunu bulabilirsiniz. Daha sonra ise en iyi kombinasyonunuzu çok daha etkili bir e-posta reklamı yaratmak için kullanabilirsiniz.
Nasıl yapılacağını anlatmak için birkaç reklamı modelledim:
Reklam A:
Reklam B:
Facebook reklamları yayınlayacak ve içlerinden en popüler olan yaratıcı reklamı tespit edecek.
E-posta taslağınızı en iyi görsel metin ve eyleme çağrılarla (call to action) hazırlayın ve e-posta listenize gönderin. Bu örnek için konuşacak olursak, diyelim ki reklam B kazandı. Bu durumda e-postanız şu şekilde görünmeli:
İşte bu iyi bir e-postayı ziyan etmeyeceğiniz dört dörtlük bir yöntemdi! Ek olarak Facebook reklamınızın da yararını göreceksiniz (win-win).
Hangi yolu seçerseniz seçin yeni ürünün landing page’i için güttüğünüz pazarlama başarılı olacak ve satışlarınız artacak.