Google ve Google Reklamları
Google en çok kullanılan bir site olma özelliğini taşıyor. Arama motoru olarak hizmet veren site çok fazla bir kullanıcıya hizmet sunuyor. Bu sayede de vermiş olduğu reklamların daha fazla kişiye ulaşması mümkün oluyor. Bu platformda reklam vermek ise büyük bir avantaj sağlıyor. İnternet üzerinden reklam vererek daha geniş kullanıcı kitlesine ulaşmak mümkün oluyor. Ancak burada da seçici olmak gerekiyor. En çok kullanılan siteler üzerinde verilen reklamlar istenilen sonucun alınmasına büyük katkı sağlıyor. Bu durumda da Google reklamları büyük önem taşıyor. Bu Google reklamları iki farklı şekli ile hizmet sunuyor.
Google adwords reklamları en çok avantaj sağlayan reklam olarak hizmet veriyor. Özellikle reklamlarını en üstte, yani ilk görünecek şekilde yer almasını isteyen firmaların tercih ettiği reklam şeklinde tanımlamak mümkün oluyor. Bu firmaların URL, başlık ve yazı dizisi ile birlikte belirli bir bütçe ayırması gerekiyor. Bu reklamlar firmaların isteğine ve tercihine göre hazırlanarak yayınlanabiliyor. Bu süreçte internet kullanıcısının özelliğine göre, kullanıcının dikkatini çekecek olan reklam ve içerikler hazırlanıyor. Bu reklamların kullanıcının ana sayfasına düşmesi için anahtar kelime belirlenmeli ve reklama yerleştirilmelidir.
Anahtar kelime belirleme ise başlı başına bir özen gerektiriyor. Web sitesinde olan reklamlar hakkında araştırma yaparak doğru anahtar kelimeyi tespit etmek gerekiyor. En çok arama yapılan ve merak edilen kelime tespit edildiğinde aramalarda en ön sırada çıkan reklamı vermek mümkün oluyor. Firmaların güvenli bir site yapısına sahip olması da Google kurallarına uymak için önem taşıyor. Aynı zamanda Google reklamları yayınlandığı andan itibaren günlük tıklama ve ziyaretçi oranı artıyor. Bu sayede reklamın en üst sıralarda yer alması mümkün oluyor.
Google adsense reklamları ise, site sahibinin yayınladığı tüm içerikler üzerinden para kazanmasını sağlayan bir sistem olarak hizmet veriyor. Bu reklamlarda kişi sitelerindeki reklamlarla eşleştiriliyor. Site sahipleri reklamın yayınlayacağı alanı kendileri belirleyebiliyor. Site sahibi isteğine göre en yüksek ödeme veren firmanın reklamı hem Google ekranında hem de kişinin sitesinde ilk sıralarda yer alıyor. Bu reklamların ücretini ise site sahipleri alıyor. Oluşabilecek herhangi bir sorunda işlemleri Google kendisi yapmaktadır.
Google Alışveriş Reklamları Avantajları
En büyük avantaj Google alışveriş reklamları en çok kişiye oluşan reklamlar oluyor. Tüm Google kullanıcıları bu reklamlara ulaşabiliyor. Bu sayede alışveriş ağının oldukça geniş bir kitleye sahip olması mümkün oluyor. En çok kullanıcıya sahip olan bu platform üzerinde yayınlanan reklam sayesinde alışveriş ağının genişlemesini sağlıyor. Bu özelliği hem satıcı hem de tüketici açısından oldukça büyük önem taşıyor. Teknolojinin yaygınlaşması ile dijital ortamda yapılan alışverişin daha da çok yaygınlaşarak, rahat bir şekilde alışveriş yapma imkanını yaygınlaştırıyor.
Google alışveriş reklamları için belirlenen anahtar kelimeler ise kullanıcının farklı bir alanda anahtar kelimeyi girse dahi reklamın ekranda yer alması ile dikkat çekebiliyor. Alışverişe konu olan ürüne tüketiciyi yönlendirmekte ve satıcının çok daha geniş alanlarda ürünlerini satabilmesini sağlıyor. Reklamlar ürünlerin tanıtımı ya da alışveriş sitesinin tanıtımı şeklinde yayınlanabiliyor.
Aynı zamanda Google reklamları ürün kullanıcıları için de büyük avantaj sağlıyor. Arama yapıldığında ekranda beliren reklam sayesinde en güvenilir alışveriş sitesini keşfetme fırsatını yakalıyor. Aynı zamanda daha çok çeşitte ürünleri inceleme ve kişinin kendisine uygun olan ürünü rahatlıkla bulabilmesini sağlıyor. Daha önce incelenen alışveriş sitelerinin reklamlarının tekrar ekranda çıkması ise kişinin ilgi alanına ve ihtiyaçlarına yönelik ürünleri ve hizmetleri tekrar inceleme imkanını sunuyor.