Bir E-Ticaret şirketi olarak, yeni müşteriler kazanmak için bazı pazarlama stratejilerine sahip olmalısınız. Geliştireceğiniz farklı stratejileriniz ve satış teknikleriniz ile sitenizde oluşan trafiği artırabileceğiniz gibi yeni müşterilere sahip olabilir, eski müşterilerinizi de geri kazanabilirsiniz. Sitenizin trafiğini nasıl artıracağınız ve düzenli bir gelir artışına nasıl ulaşacağınızın sırrı aşağıdaki tekniklerde saklı. Gelin onlara bir göz atalım;
Etkili ve Çarpıçı Bir İçerik Oluşturun
Baktığımızda bugün herkes internet sitesi açıp e-ticaret konulu içerikler paylaşabiliyor. Burada farkınızı ortaya koymalısınız. Bunu nasıl mı yapacaksınız ? İçeriğinizin ne denli şaşırtıcı ve dikkat çekici olduğuna dikkat edin. Mesela kendinizi müşterinin yerine koyun, siz olsanız kaç saniyenizi ayırırdınız ya da başlığı okuyup içeriğe tıklardınız ? İstatistiklere baktığımızda kullanıcıların içeriğinizi okumadan önce buna karar verme süresi yalnızca birkaç saniye. İçeriğe giden yol ise başlıktan geçiyor. Bu nedenle öncelikle dikkat çekici, müşterinin ihtiyacına yönelik ve içerikle bağlantılı olacak şekilde bir başlık seçmelisiniz. Bunları yaptığınızda müşteriyi yakalayıp içeriğinize yönlendirmeyi başardınız demektir.
Dikkat Çekici Bir Görüntü Kullanın
İçeriğiniz için kullandığınız görüntü, tıklanma sayısını etkileyen en önemli etkenlerden biri. Bunu bir ambalaj olarak düşünebilirsiniz. Örneğin, iki adet hediye paketi düşünmenizi istiyorum. Bir tanesi inanılmaz güzel ambalajlanmış ve çok güzel süslenmiş olsun, diğeri ise kalitesiz ucuz gözüken kağıt ile kaplanmış varsayalım. Şimdi düşünün, hangi paketin içinde daha değerli bir hediye vardır sizce ? Cevap çok basit değil mi ? Ürününüz veya içeriğinizle uyumlu ve bir o kadar dikkat çekici bir görsel kullandığınızda hem tıklanma oranınızı hem de sitenize yapılan trafiği sağlıklı bir şekilde artırmanız kaçınılmaz olacaktır. Kendimizi de bir müşteri olarak tanımlarsak, satın alacağımız ürünleri sanal alemde mümkün olduğunca yakından incelemek ve her açıdan görmek isteriz. Başka bir deyişle mağazada ürüne fiziksel bir şekilde yaptığımız incelemeye, e-ticaret sitesine uygun bir alternatif olmasını bekleriz. Ürüne dokunarak fiziksel bir temasta bulunamasakta, çeşitli açılardan oluşan kaliteli ve yüksek çözünürlükteki görseller ile sanal bir temas sağlayabiliriz.
İlgi Çekmek İçin İndirimler Kullanın
Burada değineceğimiz en önemli nokta müşteriye ek değer sunmak olacak. Bildiğiniz gibi e-ticaret siteleri yoğun bir rekabet ortamına sahip. Böyle bir ortamda görünür olmanız için rakiplerinizden olabildiğince farklılaşmalısınız. Bunu, müşteriye ek değer sunmak olarak da düşünebiliriz. Fiyat indirimleri ve indirim kuponları tam da burada konuya dahil oluyor. Müşterilerinize doğrudan fiyat indiriminden ziyade indirim kuponları vermek çok daha etkili çünkü bu şekilde, tanıtım broşürleri ile birçok yeni müşteri kazanma şansı yaratabilirsiniz. Sonuç olarak bu tür kampanyalar ile müşterinin dikkatini, istediğiniz ürün grubuna veya ürüne çekebilirsiniz.
Birden Çok Ödeme Yöntemi Kullanın
E-Ticaret sitenizde gerçekleşen satın alma esnasında bir müşteriyi kaybetmemenizdeki en önemli sebeplerden bir tanesi nedir hiç düşündünüz mü ? Gelin birlikte bakalım;
Birçok kişi hızlı bir şekilde alışveriş yapmak için kredi kartlarını tercih ederken bazıları nakit ödemeyi tercih ediyor. Yakın gelecekte ise Bitcoin gibi dijital para birimlerine yönelme söz konusu. Bu çeşitlilik içerisinde E-Ticaret sitenizde bunlardan yalnızca bir tanesini kullandığınızı bir düşünün, bu şekilde müşteri portföyünüzün nasıl kısırlaştığını göreceksiniz. Ödeme konusunda müşteriyi sınırlandırmak ve finansal anlamda çeşitli kanalları bulundurmamak malesef müşteriyi farklı sitelere yönlendiriyor. Bunu engellemek için bahsettiğimiz ödeme seçeneklerini desteklemeliyiz ve internet tabanlı satışların oranını en üst seviyeye taşımak için birden fazla para birimini kabul etmelisiniz. Unutmayın, müşteriye ne kadar farklı seçenekler sunup işini kolaylaştırırsanız, müşteri portföyünüz bir o kadar genişler ve potansiyel müşterileriniz sadık müşterilerinize dönüşür.
İade ve Geri Ödeme Politikası Belirleme
Türkiye’nin yalnızca 1 aylık e-ticaret etkinliklerine baktığımızda, internet kullanıcılarının %52’sinin satın almak için ürün-hizmet aradığını, bir online e-ticaret mağazasını ziyaret ettiğini, %43’ünün de satın alımı gerçekleştirdiğini söyleyebiliriz. (Marketing Türkiye) Bu oranlara rağmen ürünleri çevrimiçi bir şekilde satın almada aynı zamanda iade ve geri ödeme konusunda tedirginlik yaşıyoruz. Kuşkusuz ki buradaki problem ürünle ilgili yazılı sözleşmelerin ve gerekli politikaların net olmaması. Müşterilerin bu tedirginliklerini ortadan kaldırmak veya minimuma indirmek için yapacağınız şey, gerekli politikaları ve yazılı sözleşmeleri net bir şekilde vurgulayarak yeniden düzenlemek olacak. Bu düzenleme, web sitesi trafiğini artırmada ve daha fazla müşteriye ulaşmada büyük bir fırsat. Unutmayalım ki online alışveriş sitelerindeki en büyük soru işaretleri iade ve geri ödeme konusunda yaşanıyor. Bu büyük problemi çözmek, müşterilerde çok olumlu bir etki sağlayacaktır ve kafalardaki belirsizliği ortadan kaldıracaktır.
Yeniden Pazarlama
Satın almayı düşündüğünüz ya da incelediğiniz bir ürünün reklamı, farklı sitelerde dolaşırken hiç karşınıza çıktı mı? Sadece bununla da kalmadı değil mi ? Örneğin, bir spor ayakkabı satın aldınız veya incelediniz. Farklı bir sitede, bu kez spor ayakkabı reklamı değil eşofman gibi spor ile alakalı reklamlarla karşılaşırsınız çünkü ayakkabı ihtiyacınızı gidermişsinizdir. İşte bahsedeceğimiz konu tam da bu. “Yeniden Pazarlama”, e-ticaret sitemizdeki yatırım getirisini sağlıklı bir şekilde artırmada, müşteride yaratacağımız olumlu bir tetikleyicidir. Müşteri, web sitesi ziyaretini tamamladıktan sonra farklı sitelerde, doğru içerikle müşteriyi tekrar hedefleme politikasıdır. Aslında buradaki amaç, müşteriyi tekrar web sitesi ile bir araya getirmek ve doğru reklamlar ile tekrar alışveriş yapmaya itmektir. Yani, yeniden pazarlama kısaca, web sitesi trafiğini artırmak, marka bilinirliğini artırmak ve müşteriye marka sadakati oluşturmak için önemli bir fırsattır.
Yukarıda bahsettiğimiz faktörleri dikkate aldığınızda, e-ticaret sitenizde yaşanan değişimi farkedeceksiniz. Bundan daha önemlisi ise müşterinize verdiğiniz değer. Onları dinleyin, ihtiyaçlarını öğrenin ve bunu en iyi şekilde karşılamaya özen gösterin. Karşılığını alacaksınız.